TrendKiwi analizeTrendKiwi_icon ponujajo vpogled v trende sezonskih blagovnih skupin in napovedi zanimanja potrošnikov za lažje načrtovanje prodajnih in oglaševalskih aktivnosti.

Prodajate v kategoriji vrtne opreme ali o tem razmišljate? Preverite, kakšne priložnosti vam odpira ta blagovna skupina.

V naslednjem mesecu se bo povpraševanje po kosilnicah povečalo tudi do 3-krat! Vedno več potrošnikov v fazi raziskovanja preveri ponudbo kosilnic na spletu, portali za primerjavo ponudb pa postajajo eden najpomembnejših vir informacij v nakupnem odločanju.

Na vodilnem slovenskem portalu za primerjalno nakupovanje ceneje.si smo pred vrhom sezone povpraševanja po kosilnicah pripravili analizo nakupnega vedenja potrošnikov. Podatki, ki temeljijo na več kot 25.000 povpraševanjih in so s tem zanesljiv kazalnik nakupnih navad, razkrivajo, kdaj potrošniki najpogosteje kupujejo kosilnice, koliko so pripravljeni zapraviti in kako se gibajo cene glede na povpraševanje.

Največ potrošnikov po novo kosilnico maja in aprila, vse več je iskanj
na spletu

Povpraševanje po kosilnicah začne strmo naraščati konec februarja ter doseže vrh aprila in maja, ko je do 2-krat višje od letnega povprečja, medtem ko je najmanj zanimanja kupcev novembra in decembra. Letos smo že v predsezoni zabeležili 50-odstotno povečanje spletnih iskanj kosilnic v primerjavi z istim obdobjem lani, zato v vrhu sezone pričakujemo še večji porast − tudi do 300 odstotkov.

Rast spletnih iskanj lahko pripišemo dejstvu, da sodobni potrošniki nakupujejo preudarno, zato pred nakupom vse pogosteje raziskujejo ponudbo kosilnic na spletu, ne glede na to, ali nakup nato zaključijo v spletni ali fizični trgovini. Med internetnimi viri v zadnjih letih opažamo rast spletnih primerjalnih platform, kot je ceneje.si, ki na enem mestu združujejo vse informacije za preudaren nakup.

Koliko so potrošniki pripravljeni zapraviti in katerim znamkam zaupajo? 

V analizi nas je zanimalo, katere znamke kosilnic so najbolj priljubljene med našimi uporabniki in koliko stanejo najbolj iskani modeli. Preverili smo 20 top znamk in izdelkov ter ugotovili, da potrošniki v povprečju letos povprašujejo po kosilnicah za okoli 620 €. To je približno 200 € več od povprečja lanskega leta, kar pomeni, da so letos priljubljeni tudi modeli višjega cenovnega razreda. Med slednjimi smo zasledili kar nekaj traktorskih kosilnic, ki so namenjene velikim površinam, imajo izredno močne motorje in omogočajo košnjo v sedečem položaju.

Top 5 znamk v 2017 in povprečne cene najbolj iskanih modelov:


Na prvem mestu po priljubljenosti je enako kot lansko leto italijanska znamka kosilnic Alpina. Povprečna cena najbolj iskanih modelov te znamke znaša okoli 700 €, predvsem na račun nekaterih dražjih traktorskih različic, sicer pa najvišja mesta zasedajo bencinske vrtne kosilnice. Na drugem mestu je znamka Iskra z nižjimi povprečnimi cenami okoli 170 €. Pri tej znamki potrošniki povprašujejo predvsem po nitnih motornih kosah, ki so cenovno ugodnejše od ostalih tipov kosilnic.

Do vključno marca je najbolj gledan model leta 2017 ISKRA bencinska samohodna rotacijska kosilnica HG48SMH-S s 4-taktnim motorjem in košaro prostornine 60 l, ki je primerna za travnate površine do 1.600 m². Med 5 najbolj iskanimi kosilnicami letošnjega leta so vse bencinske, med njimi celo ena traktorska.

Gibanje cen kosilnic glede na povpraševanje potrošnikov

Podatki kažejo, da lahko potrošniki novo kosilnico najugodneje kupijo aprila in maja. Že dve leti zapored smo najnižje cene kosilnic zabeležili v vrhu sezone, najvišje pa so bile pozimi.

Razlogov za tak trend je več. V času povečanega povpraševanja morajo biti trgovci s svojimi ponudbami privlačni za kupce, zato v tem času pogosto ponujajo znižanja. Poleg tega se takrat za nakup kosilnice odloči več ljudi, med njimi tudi takšnih, ki iščejo ugodnejše ponudbe, kar posledično zniža povprečne cene.

Vas zanima več?

Preberite tudi: