V času prednovoletnih nakupov so potrošniki vzhodne in srednje Evrope povpraševali po presenetljivo podobnih izdelkih, kar kaže na poenotenje tržišča z vidika želja in potreb spletnih kupcev. Najvišje zaznano povečanje povpraševanja je bilo skoraj v celotni regiji enotno – izdelki, po katerih so potrošniki povpraševali pa so bili namenjeni isti dejavnosti – zimskim športom.

V obdobju med 15. novembrom in 22. decembrom 2021 naši podatki kažejo najvišje povpraševanje po (sicer že tradicionalno) najbolj priljubljenih kategoriji – mobilnih telefonih. Tako je bila omenjena kategorija absolutni zmagovalec v vseh petih državah CEE regije: Češki, Slovaški, Madžarski, Hrvaški in Sloveniji.

Največji porast povpraševanja je bilo mogoče opaziti pri podobnih izdelkih – športnih rekvizitih za zimske športe. V skoraj vseh državah CEE regije so glede na povpraševanje v enakem obdobju lani – najbolj poskočili čevlji za smučarski tek. Na Češkem se je povpraševanje povečalo za 353 %, na Slovaškem pa za 384 % glede na enako obdobje v letu poprej. Zanimanje slovaških športnih navdušencev je za nakup smuči za tek naraslo za celih 568 %, pri Čehih pa za 283 %. Madžarski kupci so se v primerjavi s potrošniki sosednjih držav sicer raje odločali za drsanje, a tudi pri njih je povpraševanje po drsalkah ob koncu leta 2021 naraslo za neverjetnih 1450 % glede na leto 2020. Slovenci so ostali zvesti svojemu tradicionalno priljubljenemu športu – smučanju, kar se je odražalo tudi v visokem povpraševanju po smučeh – to je bilo 167 % višje kot leto prej in smučarskih čevljih, kjer je povpraševanje za 464 % preseglo tistega v letu poprej.

Hrvaški spletni kupci so v predprazničnem obdobju 2021 povpraševali po popolnoma drugačnih izdelkih kot potrošniki v ostalih državah, ki smo jih analizirali. Najvišje povpraševanje smo zaznali pri robotskih sesalnikih (203 %) in pri sezonsko priljubljeni božični razsvetljavi (202 %). Razlike pri hrvaških kupcih je mogoče pripisati še zgodnejši razvojni stopnji ecommerce tržišča na Hrvaškem in manjši normalizaciji spletnega nakupovanja kot je to opazno pri drugih državah. Vsekakor pa so bistvenega pomena tudi drugačni, mediteranski klimatski pogoji, ki v ospredje ne omogočajo postavljanja zimskih športov temveč se povpraševanje sproti prilagaja lokalnim značilnostim.