Po zaključku letošnjega tekmovanja Shopper’s Mind Spletni trgovec leta 2016 smo se pogovarjali s funky.si, prejemnikom nagrade The Shopper’s Mind Category Award, Kids & Family. Dejan Krivec, direktor podjetja, ki upravlja spletno trgovino z idejami za darila, nam je razkril, kaj so glavni razlogi, da so že tretje leto zapored osvojili naziv najboljšega spletnega trgovca v svoji kategoriji.
Kaj je po vašem mnenju razlog, da ste že tretje leto prejeli eno izmed nagrad Spletni trgovec leta? Po čem se ločite od konkurence?
Poslovanje je kot mozaik posameznih drobnih delcev, ki jih je potrebno z občutkom sestaviti v smiselno celoto, jo oblikovati, negovati in skrbeti za njeno rast. Težko je s prstom pokazati »to je tisto«. Če bi se to dalo, bi bilo zelo enostavno načrtovati za naprej. Potrebno je skrbeti za celo paleto obveznosti in če vse skupaj »klapa«, si na dobri poti, ni pa nujno, da bo zgodba uspešna. Če se katera koli od stvari zalomi ali jo celo namerno zanemarimo, pa smo lahko hitro na poti k neuspehu.
Lahko bi rekel, da s partnerko Anamari za funky.si skrbiva z občutkom. Res je, da je končni cilj trgovcev prodaja, vendar se je potrebno zavedati, da zgodba za nas takrat ni zaključena – to je prava pot k dolgoročnemu uspehu. Tako kot se trudimo čim manj zakomplicirati postopek naročila, tako se je treba truditi tudi, da bo za stranko čim manj zakomplicirano uveljavljanje morebitnih garancij različnih vrst. Ta občutek do strank je zagotovo eden izmed ključnih dejavnikov pri funky.si. Dejstvo je, da poslujemo preko spleta, ampak tudi tukaj oziroma predvsem tukaj si je potrebno zaslužiti zaupanje stranke, šele potem lahko računaš, da bo svoj denar zapravila pri tebi. To je podobno kot pri zmenkih – ne moreš takoj »napasti na prvo žogo«, včasih mogoče uspe, večinoma pa ne.
Dejstvo je, da poslujemo preko spleta, ampak tudi tukaj oziroma predvsem tukaj si je potrebno zaslužiti
zaupanje stranke.
Seveda pa je poleg omenjenega ključen še smiselni izkoristek pripomočkov analitike, oglaševanja in optimizacije, tako s tehničnega stališča kot s stališča poslovanja. Na podlagi zgodovinskih podatkov moraš znati čim bolj natančno predvideti prihodnost. Potem pa je na tebi, v kolikšni meri upoštevaš številke, ki si jih dobil, koliko svoj šesti čut ter v kolikšni meri si sposoben hitro prilagoditi ponudbo in poslovanje povpraševanju na trgu. Se pravi, do neke mere moraš biti čarovnik.
Kako ste izkoristili sodelovanje v tekmovanju Shopper’s Mind Spletni trgovec leta v prid vašemu poslovanju – z vidika obiskov strani, znižanja bounce rate-a, povečanja konverzij, prepoznavnosti med spletnimi kupci, večjega zaupanja …?
Vsako leto si z zanimanjem pogledam analizo, ki jo dobimo s sodelovanjem v tekmovanju Spletni trgovec leta. Predvsem se poglobim v možnosti izboljšav. Ta raziskava trga je edina tako obsežna, ki se posveti le spletnim kanalom prodaje, zato so podatki »čisti«, niso pomešani s fizično prodajo, telemarketingom in ostalimi kanali. Preverim, kje se lahko funky.si izboljša v primerjavi s konkurenco ter kje imamo možnosti izboljšav glede na prejeti rezultat – ne ozirajoč se na to, kje v tem segmentu stoji konkurenca. Tako se vsako leto razvijamo, rastemo, dodajamo nove funkcionalnosti, stalno testiramo različne pristope, možnosti, nekatere opustimo, druge izboljšujemo.
Verjamemo, da so podatki iz vsakoletne analize Spletni trgovec leta pripomogli k naši rasti – iz leta v leto nam raste promet, bounce rate se počasi zmanjšuje, konverzija se počasi povečuje.
Poleg tehnične drže pa se posvetimo tudi analizi glasov kupcev – kaj je za stranke pomembno in kje stojimo oziroma kje nam še kaj manjka. To je odlično, če ti nekdo s prstom pokaže »poglej, tukaj pa malo šepaš«.
Verjamem, da so vse te stvari pripomogle k rasti – iz leta v leto nam raste promet, bounce rate se počasi zmanjšuje, konverzija se počasi povečuje. Še vedno pa je zaupanje strank tisto, ki igra ključno vlogo, predvsem pri tistih, ki te še ne poznajo in ki še nimajo izkušnje s funky.si.
Ste katere od podatkov, ki ste jih pridobili v analizi Spletni trgovec leta, implementirali v delovni proces – ste kaj spremenili v vaši spletni trgovini, morda prilagodili strategijo?
Same strategije poslovanja v osnovi nismo spremenili, v smislu oglaševanja pa radi poudarimo, da je funky.si že toliko časa najboljši v svoji kategoriji. Sicer pa je bilo na podlagi analiz uvedenih kar nekaj sprememb, o katerih sam na začetku nisem bil prepričan, ampak sem se pustil presenetiti, kar se je na koncu izkazalo za pozitivno. Ljudje smo si različni in mogoče smo mi, ki smo praktično vsak dan v digitalnem svetu in stalno razmišljamo o ecommercu že malo »okuženi«. Naša razmišljanja so včasih drugačna od ostalih, ampak moramo jih poslušati, če želimo narediti dober posel.
Slovenski ecommerce je s projektom Shopper’s Mind dobil mesto, ki mu pripada.
Kaj je po vašem mnenju najbolj pozitivna plat tekmovanja Shopper’s Mind Spletni trgovec leta?
Na kratko: slovenski ecommerce je dobil mesto, ki mu pripada.
Ni tako daleč nazaj, ko se je preko interneta dogajalo praktično vse. Marsikatere dejavnosti so izkoriščale naivnost ljudi in marsikdo je bil na koncu razočaran. Težko je bilo ločiti med tistimi pravimi in tistimi, ki so hoteli samo na hitro zaslužiti. Projekt Spletni trgovec leta je potrošnikom pokazal, da nismo vsi za v en koš.
Čeprav smo med seboj konkurenti, lahko samo skupaj dvigujemo kakovost slovenskega ecommerca.
Po drugi strani pa nam trgovcem tekmovanje daje vpogled v to, kje trgovina stoji v primerjavi s konkurenco, kje so možne izboljšave, kaj je dobro itd. Tako se razvijamo in rastemo vsi spletni trgovci v Sloveniji, kar dviguje zaupanje potrošnikov in to nam zagotovi večji »izplen« v primerjavi s fizičnimi trgovinami. To nam omogoča vlaganja v razvoj, kar spet dvigne kakovost … in tako se proces nadaljuje v neskončnost. Čeprav smo med seboj konkurenti, lahko samo skupaj dvigujemo kakovost slovenskega ecommerca. Ni potrebno, da drug drugemu »odžiramo« promet, saj je še celo morje strank, ki izhajajo iz fizičnih trgovin.
Vas zanima več?
Preberite tudi: