
V Kristalni palači v Ljubljani je 30. novembra 2016 potekal največji dogodek s področja spletnega nakupovanja, 5. Shopper’s Mind Ecommerce Day. Več kot 200 udeležencev je prisluhnilo predavanjem številnih strokovnjakov in izkoristilo edinstveno priložnost za pridobivanje znanj. Poleg tega so prvi izvedeli, kdo so najboljši spletni trgovci v letošnjem letu.
Posebnost letošnje konference je bil odličen program
Udeleženci konference, ki so jo podprli Mastercard, Pošta Slovenije in Googlova Digitalna garaža, so spoznali najnovejše trende v spletni trgovini, si ogledali primere odličnih ecommerce praks ter dobili vpogled v inovativne rešitve na področju plačil, dostave in sistemov za spletne trgovine. Prvi so izvedeli tudi, kaj so pokazali sveži rezultati največje raziskave spletnega nakupovanja v Sloveniji, Shopper’s Mind 2016.
V uvodnem predavanju je dr. Željko Ćurić (O.K. Consulting), strokovnjak s področja psihologije nakupovanja, razkril, kaj slovenske potrošnike motivira k nakupu, sledilo je predavanje Roka Hrastnika (Sensilab) z naslovom Grda multichannel resnica. Na okrogli mizi, ki jo je vodila dr. Jelena Rašula (Shopper’s Mind), so sodelovali Jasmina Mešić (SI-CERT), Marcel Majsan (Udruga eCommerce Hrvatska) in Marin Vladović (Ceneje.si), ki so govorili o stanju varnosti na spletu v Sloveniji in razkrili, kako lahko potrošniki prepoznajo zanesljive trgovce.
Odlične primere dobrih praks so predstavile Maja Perkovič (Zoohit), Andreja Stopar iz spletne trgovine Malinca in Karmen Mlinar (Lidl Slovenija), Ivan Brezak Brkan (Netokracija) pa je razkril, zakaj bo uspeh spletne trgovine v 2017 odvisen od vsebine.
Damir Hozdić (Mastercard) in Boštjan Pernek (Pošta Slovenije) sta predstavila inovativne rešitve s področja spletnih plačil in dostave, gostili pa smo tudi mag. Matjaža Dreva, državnega nadzornika za varstvo osebnih podatkov pri Informacijskem pooblaščencu RS, ki je predaval na temo (ne)ustrezne uporabe spletnih piškotkov.
Stanje spletnega trga v Sloveniji z vidika nakupnega vedenja, SEO optimizacije in financ so predstavili mag. Darko Dujič (Ceneje.si), Matjaž Robinšak (Valicon), Mario Frančešević (SeekandHit) in Marko Srabotnik (Bisnode).
Udeležence je skozi celotno dogajanje s humorno noto popeljal moderator Boštjan Gorenc – Pižama, med odmori pa so lahko izkoristili edinstveno priložnost za mreženje.
Le 8 % uporabnikov interneta ni še nikoli opravilo spletnega nakupa
Raziskovalni projekt Shopper’s Mind, ki ga podjetje Ceneje d.o.o. izvaja skupaj s partnersko raziskovalno agencijo Valicon, je v petih letih trajanja zajel mnenja več kot 120.000 spletnih kupcev, samo letos je v njem sodelovalo 22.633 potrošnikov. Sveži rezultati, ki so bili predstavljeni na 5. konferenci Shopper’s Mind Ecommerce Day, so razkrili nakupne navade Slovencev na spletu:
- Pogostost spletnega nakupovanja v Sloveniji iz leta v leto narašča. Od vseh uporabnikov spleta jih vsaj en nakup mesečno opravi že 37 % − 7 odstotnih točk več kot lani ter 10 odstotnih točk več kot v 2014. Kar 33 % vprašanih je zadnji spletni nakup opravilo v zadnjem mesecu.
- 34 % potrošnikov na spletu kupuje izdelke s področja elektronike, 19 % modne izdelke, 13 % opremo za dom in vrt ter 11 % izdelke s področja lepote in zdravja.
- Vztrajno se zmanjšuje število tistih, ki povsem zavračajo spletno nakupovanje − letos jih je tako samo še 8 %.
Naraščajo elektronska plačila, še vedno bolj zaupamo domačim trgovcem
Čeprav je za Slovenijo značilna dolga tradicija gotovinskega poslovanja s plačili po povzetju, elektronska plačila v zadnjih letih naraščajo, s čimer uspešno sledimo razvitim spletnim ekonomijam v Evropi. Letos se je s kreditno kartico zaključilo 20 % spletnih nakupov, kar je 12 odstotkov več kot lani, na drugi strani so plačila po povzetju upadla za 3 odstotne točke.
Slovenci še vedno bolj zaupamo domačim spletnim trgovcem, saj nas 47 % nakupuje izključno pri slovenskih ponudnikih. Ta delež je od lanskega leta celo narasel za 4 odstotne točke, kljub temu pa so ponudbe tujih trgovcev za nas relevantne − število spletnih uporabnikov, ki več kot polovico nakupov opravijo v tujini, znaša 22 %.
Za več zanimivih izsledkov raziskave Shopper’s Mind 2016 še naprej redno spremljajte portal sMind.si.
Foto utrinki s konference Ecommerce Day 2016:
Več o konferenci Ecommerce Day 2016: