
Ljubljana, 13. 12. 2023 – Iskanje ugodnih cen in čakanje na popuste – to je v kratkem opis nakupovalnega obnašanja domačih potrošnikov v zadnjih mesecih. Nič drugače ne bo niti med novoletnim nakupovanjem. Po rezultatih božično-novoletne ankete na platformi za primerjalno spletno nakupovanje Ceneje.si bo letos večina vprašanih, 57 %, porabila podobno količino denarja za darila kot leta 2022, pri čemer jih je 43 % izkoristilo popuste v času črnega petka, 36 % pa jih bo izbralo cenejša presenečenja, da bi razveselili več ljubljenih oseb.
Pri nakupovanju daril nameravajo prihraniti, a kako?
11 % vprašanih v anketi je odgovorilo, da še ne ve, kako bodo prihranili pri božično-novoletnem nakupovanju. Kar 17 % pa jih načrtuje, da bodo darila izdelovali ročno. Kljub temu se trend čakanja na ugodne cene in popuste nanaša tudi na novoletno nakupovanje. Številna darila, ki so jih kupili v okviru akcij, večinoma ob Črnem petku, bodo pristala pod božičnim drevesom. 37 % anketirancev namerava letos zapraviti manj denarja za nakup daril kot lani, a še vedno večina ne namerava zmanjšati svojih stroškov za novo leto in načrtuje porabo podobnega zneska kot v letu 2022 – ali celo večjega (6 %).
Število tistih, ki bodo letos porabili več za novoletna darila, narašča
Največji delež vprašanih (30 %) bo letos za božično in novoletno obdarovanje namenilo od 41 do 120 evrov, kar je podobno kot lani. Veča pa se delež tistih, ki bodo še nekoliko bolj radodarno odprli svoje denarnice, saj jih bo 29 % porabilo od 121 do 200 evrov, kar 18 % vprašanih pa bodo darila stala vse tja do 400 evrov.
“Vidimo, da višje cene daril ne odvračajo ljudi od nakupovanja, to pomeni, da niso razlog za zmanjšanje števila obdarovancev. Pravzaprav je le nekoliko več kot 9 % vprašanih dejalo, da bodo razveselili manj obdarovancev kot lani,” komentira Michal Vodak, direktor marketinga in prodaje v skupini Heureka.
Največ vprašanih, 41 % bo pripravilo darila za 5 do 9 najbližjih oseb, kar je podobno kot leta 2022. Približno tretjina vprašanih načrtuje, da bo z darili razveselila tja do 4 osebe, 16 % pa jih bo presenetilo več kot 10 ljubljenih oseb.
Kupci načrtujejo svoje božično-novoletne nakupe
Po rezultatih ankete je skoraj 13 % vprašanih nagnjenih k skrbnemu načrtovanju, saj darila kupujejo tekom celotnega leta. 20 % jih začne nakupovati že novembra. Prava nakupovalna mrzlica pa se nadaljuje ves december, saj si darila takrat priskrbi 36 % vprašanih. 9 % pa je takih, ki se adrenalinskemu nakupovanju predajo nekaj dni pred božičnim in novoletnim praznovanjem.
Darila se kupujejo enakovredno na spletu in v fizičnih trgovinah
Med pandemijo smo se naučili nakupovati tudi preko spleta in v primerjavi z lanskim letom uporabniki platforme Ceneje.si niso bistveno spremenili svojih navad. 29 % vprašanih kupuje darila tako v spletnih trgovinah kot tudi v fizičnih trgovinah. Skoraj 25 % jih kupuje predvsem na spletu, medtem ko le 12 % ljudi, ki so sodelovali v anketi, poišče darila izključno v fizičnih trgovinah.