Katero ecommerce platformo uporabljate za vašo spletno trgovino? Preverite, kaj uporabljajo ostali trgovci ter spoznajte prednosti in pomanjkljivosti različnih rešitev!

Na voljo je malo morje različnih ecommerce platform za postavitev spletne trgovine, med katerimi ima vsaka svoje specifične lastnosti. Na globalni ravni so med najbolj priljubljenimi Shopify, Magento, PrestaShop, WooCommerce, Zen Cart in OpenCart.

Kakšno pa je stanje med spletnimi trgovinami v Sloveniji? Preverili smo več kot 1000 trgovin in tako dobili pregled deležev uporabe različnih rešitev. Naša analiza je pokazala, da so najbolj pogosto uporabljene ecommerce platforme v Sloveniji:

  • Magento
  • OpenCart
  • WordPress
  • PrestaShop
  • Joomla
  • WooCommerce

Uporaba ecommerce platform med spletnimi trgovinami v Sloveniji:

Vir: Shopper’s Mind analiza več kot 1000 spletnih trgovin v Sloveniji

V nadaljevanju članka poglejte primerjavo različnih platform, ki vam lahko pomaga pri izbiri prave rešitve za vašo spletno trgovino. Primerjavo so pripravili na portalu Shopping cart migration.

1. Magento

Brezplačna odprtokodna rešitev Magento je znana kot zelo prilagodljiva ecommerce platforma, ki omogoča spreminjanje kode ter prilagajanje funkcij po meri. Uporabnikom je na voljo široka paleta možnosti – platforma podpira različne valute in davčne stopnje glede na lokacijo spletne trgovine, omogoča pa tudi enostavno integracijo z različnimi sistemi plačil ter vrsto dodatnih funkcionalnosti, kot je na primer segmentacija kupcev. Zaradi svoje priljubljenosti Magento ponuja velik spekter predlog za spletno trgovino z responsive designom.

Ta platforma prinaša veliko prednost z vidika SEO optimizacije, saj ponuja napredne funkcionalnosti na tem področju. Na drugi strani je pomanjkljivost ta, da je Magento nekoliko zahtevnejši za uporabo s tehničnega vidika, sploh za tiste, ki imajo osnovno znanje. Uporabniki nimajo dostopa do uradnih podpornih storitev, vendar pa obstaja obsežna Magento skupnost, ki ponuja odgovore na praktično vsa obstoječa vprašanja.

2. OpenCart

OpenCart je brezplačna odprtokodna platforma, ki temelji na PHP programskem jeziku in AJAX tehnologiji, ki omogoča visoko hitrost nalaganja spletne strani. Platforma ponuja vse osnovne funkcije za postavitev spletne trgovine, poleg tega pa tudi rešitev za upravljanje več trgovin hkrati iz enega admin računa, možnost dodajanja neomejenega številka izdelkov, napredno kategorizacijo itd. Zagotavlja tudi vse osnovne SEO funkcije, s katerimi je pozicioniranje izdelkov na vrhnjih mestih v SERP-u relativno enostavno.

Ključna prednost platforme je možnost upravljanja v več jezikih in valutah, s čimer predstavlja odlično rešitev za širitev na tuje trge. Kar se tiče enostavnosti uporabe je OpenCart uporabniku dokaj prijazna platforma z intuitivnim, dobro zasnovanim vmesnikom, ki jo lahko uporabljajo tudi tehnično manj vešči lastniki spletnih trgovin. Je enostavnejša za uporabo kot Magento, a bolj zahtevna kot na primer WooCommerce. Na voljo je veliko število profesionalno oblikovanih in za različne naprave optimiranih tem, ki pa za pravilno implementacijo zahtevajo vsaj osnovno znanje HTML, CSS in JavaScript-a.

3. WordPress

WordPress je sistem za upravljanje z vsebinami, ki omogoča enostavno postavitev bloga ali spletne strani. Prvič je bil predstavljen leta 2003 in v tem času postal najbolj široko uporabljena tovrstna platforma. A WordPress je veliko več kot to, je izredno fleksibilen CMS (content management system) za upravljanje povsem prilagojene spletne strani ali spletne trgovine.

Za bolj napredne uporabnike je kot nadgradnja sistema WordPress na voljo brezplačen vtičnik WooCommerce – enostavna odprtokodna rešitev za vse, ki želijo postaviti povsem novo spletno trgovino ali pa nadgraditi obstoječo WordPress spletno stran v e-trgovino.

Prednost WooCommerca je, da je izredno prilagodljiva platforma, ki ponuja vse ključne funkcije, od dodajanja različnih tipov izdelkov, nastavitev dostave in plačil do nadzora nad zalogo in sistema kuponov za popuste. Uporaba je enostavna, poleg tega je WooCommerce »prijazen« tudi z vidika SEO optimizacije, saj je zgrajen na osnovi WordPress-a, ki ponuja praktično neomejen SEO potencial.

WooCommerce ima veliko prednost pred Magentom in drugimi platformami z vidika designa, saj lahko uporabnik preprosto izbere katerokoli WordPress temo. Pomanjkljivost te rešitve je pomoč uporabnikom, ki je relativno omejena.

4. PrestaShop

Ta brezplačna ecommerce platforma je zlata sredina med kompleksno mogočnostjo Magenta in preprostostjo WooCommerca. Uporabnikom omogoča, da v le nekaj minutah postavijo sodobno spletno trgovino po meri. Ima več kot 500 vgrajenih funkcij, ki zagotavljajo praktično vse, kar potrebuje spletni trgovec za začetek poslovanja.

Glavne prednosti te platforme se nanašajo predvsem na možnosti statistik – ponuja namreč funkcije, kot je Intelligent Merchant KPI, Forecasting ter eCommerce Analytics, ki omogoča merjenje prometa in drugih pomembnih podatkov, na podlagi katerih lahko uporabnik sprejema preudarne odločitve za povečanje konverzij. PrestaShop omogoča tudi izvoz izdelkov neposredno na eBay in Amazon.

Kar se tiče enostavnosti uporabe PrestaShop ponuja zelo elegantno in sodobno nadzorno ploščo s hitrim dostopom do nastavitev in informacij o uspešnosti spletne trgovine, vendar je zaradi obsežnega nabora funkcij še vedno bolj zapletena kot na primer WooCommerce. Za razliko od ostalih odprtokodnih platform ponuja podporo uporabnikom, ki pa je plačljiva in tudi precej draga.

5. Joomla

Joomla je sistem za upravljanje vsebin (CMS), podobno kot WordPress. Omogoča relativno enostavno postavitev spletne strani ali trgovine, njene prednosti so še odličen vmesnik za upravljanje velike količine vsebin ter številne možnosti razširitev. Še vedno pa je WordPress enostavnejši z vidika upravljanja osnovnih funkcij pri postavitvi spletne strani, poleg tega je Joomla razvijalcem manj prijazna.

Komentar strokovnjaka

Za mnenje o različnih ecommerce platformah smo povprašali Uroša Mevca, IT managerja v podjetju Ceneje, ki v regiji sodeluje z več kot 1000 spletnimi trgovinami:

Iz analize je razvidno, da so v Sloveniji najbolj razširjene rešitve enake kot drugod po svetu. Vodilni platformi pri nas (Magento in OpenCart) sta zelo prilagodljivi, omogočata namestitev ogromno že izdelanih dodatkov/plugin-ov in sta prilagojeni za veliko izdelkov – več kot 1000.

Vendar pa ti dve platformi nista primerni za začetnike, medtem ko je WordPress namenjen trgovcem, ki se šele začenjajo ukvarjati s spletno prodajo, imajo malo izdelkov ter želijo čim prej postaviti spletno mesto.

Zaradi teh razlik priporočam, da se pred izbiro platforme trgovci vprašate, kako in na kakšen način želite razvijati spletno trgovino. Osnovna vprašanja na začetku naj bodo:

– Ali želim hitro začeti s prodajo?

– Kakšen je moj proračun za spletno trgovino?

– Ali želim sam postaviti spletno trgovino?

– Koliko izdelkov imam v ponudbi?

– Ali želim spreminjati izgled trgovine?

Če so odgovori pritrdilni, potem gre vsekakor razmisliti o WordPress-u, sicer sta bolj primerna Magento oziroma OpenCart. Vsekakor pa je pametno najti izvajalca, ki ima dober portfelj in se dobro spozna na izdelavo spletnih trgovin, saj vam lahko takšna pomoč kljub višji začetni ceni prihrani veliko živcev in denarja.

Vas zanima več?

Preberite tudi: