Če se ukvarjate s spletno trgovino, vas zagotovo zanima, kaj na tem področju prinaša prihodnost. Kakšno bo razmerje med fizično in spletno trgovino, kakšen bo vpliv mobilnih in nosljivih tehnologij, kaj bo takrat definiralo nakupne navade potrošnikov? Spoznajte zanimivo študijo, ki opredeljuje 4 zelo različne možne scenarije razvoja ecommerca v naslednjih 8 letih.

Študija Global E-Tailing 2025 raziskuje vlogo e-trgovine leta 2025 in ponuja vpogled v možne načine, kako bo globalni ecommerce spreminjal navade kupcev ter celoten sektor trgovine. Predvideva 4 možne skrajne smeri razvoja, katerih namen je odpreti dialog o prihodnosti ecommerca ter s tem povezana vprašanja, pri čemer je posebna pozornost posvečena logistiki. Študija se opira na mnenja številnih strokovnjakov s tega področja ter trende in dinamiko, ki so ključni že v tem trenutku, v naslednjih letih pa se bo njihova vloga še povečevala.

Scenarij 1: Hibridno vedenje potrošnikov in večkanalna trgovina

Po tem scenariju bo tehnološki napredek v naslednjih 8 letih zmeren in pametni telefoni, sicer s prilagodljivimi zasloni, bodo še vedno naši stalni spremljevalci. Na mestnih ulicah bomo priča interaktivnim zaslonom, ki bodo delovali kot vmesnik z virtualnim svetom. Trgovci bodo izdelke prodajali na spletu in v fizičnih trgovinah, uveljavila se bo večkanalna trgovina, a v večini primerov bodo fizične lokacije služile bolj kot prostor, ki kupcem omogoča preizkušanje in fizični stik z izdelkom. Z vidika dostavnih storitev bo takojšnja dostava ne glede na lokacijo postala standard. Za vse, ki si bodo to lahko privoščili, bo udobje ključni dejavnik nakupne izkušnje, vendar bo cena še vedno eden glavnih elementov odločanja o nakupih.

Scenarij 2: Virtualne skupnosti

Po napovedih tega scenarija se bo do leta 2025 po vsem svetu vzpostavil srednji razred z relativno visoko kupno močjo. Zgodil se bo premik v vrednotah, ki se bodo osredotočale na prosti čas in ne več na delo. Samoizpolnitev in posameznikov način življenja bosta postala pomembnejša kot uspeh na delovnem mestu. Trende bodo določale mednarodne lifestyle virtualne skupnosti, ki bodo imele velik vpliv na nakupne navade javnosti.

Različne skupnosti bodo uporabljale majhne, inovativne platforme, medtem ko bodo potrebe mainstream trga zadovoljevali veliki spletni trgovci in platforme. Fizična trgovina se bo v glavnem osredotočala na zagotavljanje izkušnje kupcem. Nosljiva tehnologija bo postala del vsakdanjega življenja – omogočala bo merjenje in optimizacijo aktivnosti posameznika ter stalno izmenjavanje informacij znotraj virtualnih skupnosti. Spletna trgovina se bo razcvetela, s čimer se bo obseg blaga, ki ga bodo morala dostaviti logistična podjetja, znatno povečal. Posledično se bodo oblikovali strožji predpisi glede dostavnih storitev.

Scenarij 3: Umetna inteligenca v ecommercu

Ta scenarij se osredotoča na dinamičnost in inovativni duh informacijske tehnologije, ki bo gonilna sila svetovnega gospodarstva. Potrošniki bodo leta 2025 živeli v visoko razviti digitalni kulturi, ki jo bodo zaznamovala pametna očala in ostala nosljiva tehnologija, ki bo postala nepogrešljiv del vsakdanjega življenja. Potrošnikom bodo pomagali virtualni nakupovalni svetovalci v obliki inteligentnih avatarjev, ki bodo samostojno opravljali določene nakupe, na primer izdelke vsakdanje rabe. Spletne trgovine bodo znale v realnem času prilagoditi ponudbo profilu posameznega potrošnika; boti bodo v nekakšnih virtualnih osebnih nakupovalnih središčih kupcem predstavili potencialno zanimive izdelke. Tudi fizične trgovine bodo sledile trendu prilagajanja zahtevam kupcev.

Dostava v istem dnevu bo standard v večini večjih mest. Trgovci in dostavna podjetja bodo na podlagi natančnih podatkov o nakupnem vedenju znali predvideti povpraševanje ter s pomočjo tehnoloških rešitev, kot so droni, odpošiljali dobrine, še preden jih bo stranka naročila.

Scenarij 4: Regionalizacija trgovinskega ekosistema

Po napovedih tega scenarija bo svetovno gospodarstvo stagniralo in ovire na področju trgovine ter visoke cene energije in surovin bodo privedle do regionalizacije gospodarstva. Ljudje bodo nakupovali lokalno, trajnost in energetska učinkovitost bosta ključna dejavnika nakupnega odločanja. Pomen osebne lastnine se bo bistveno zmanjšal, resnično pomembna bo postala dostopnost dobrin. Na regionalni in lokalni ravni bo velik del transakcij organiziran preko manjših spletnih platform. Elektronska oprema in potrošne dobrine bodo zasnovane modularno, kar bo omogočalo podaljševanje njihove življenjske dobe. Posledično se bo povečala potreba po servisu in vzdrževanju, zato bodo podjetja poleg tradicionalnih dostavnih rešitev ponujala tudi dostavo rezervnih delov in servisne storitve.

Kateri scenarij bi najraje videli leta 2025?

Preberite tudi: