Dejstvo je, da imajo družbena omrežja, kot so Facebook, Twitter in v zadnjem času tudi v poslovnem svetu vse bolj priljubljen Instagram, pomemben vpliv na nakupne odločitve potrošnikov. Vedno več spletnih trgovcev, predvsem s področja oblačil, modnih dodatkov ter lepote in zdravja, se zato poslužuje prodaje preko družbenih omrežij. Če ste med njimi tudi vi ali če razmišljate, da bi vašo prodajo razširili na ta kanal, prej preverite, kaj na tem področju določa zakonodaja!

Še preden kupec odda naročilo, ga morate obvestiti o …

Če vaše izdelke prodajate preko družbenih omrežij, morate upoštevati pravila Zakona o varstvu potrošnikov o prodaji na daljavo, poudarjajo na Data.si. Tudi ta oblika prodaje na spletu namreč spada v skupino prodaje na daljavo, zato morate potrošnika, še preden odda naročilo ter s tem sklene pogodbo z vami, obvestiti o:

  • naslovu, na katerem dejansko opravljate dejavnost, naslovu vašega sedeža podjetja, elektronski pošti in telefonski številki
  • vseh stroških komunikacije preko izbranega kanala
  • vseh stroških vračila blaga
  • vseh pogojih, postopkih in rokih za odstop od pogodbe pri prodaji na daljavo
  • morebitnem neobstoju pravice do odstopa od pogodbe v primerih, ki jih določa zakonodaja
  • kodeksu ravnanja, če obstaja
  • minimalnem trajanju obveznosti potrošnika
  • možnosti izvensodnega reševanja sporov in drugih pravnih sredstev

Tudi prodaja preko družbenih omrežij zahteva splošne pogoje!

Splošni pogoji, v katerih vaše kupce obvestite o vseh prej naštetih zadevah, so nujni pri vseh oblikah prodaje na daljavo – v spletni trgovini, prodaji preko katalogov in telefona ter tudi pri prodaji na družbenih omrežjih, pišejo na Data.si.

Spletni trgovci običajno vključijo splošne pogoje na svojo spletno stran, v primeru, da nimate klasične spletne trgovine in prodajate zgolj preko družbenih omrežij, pa lahko vse te informacije vključite v zavihek, kjer se nahajajo drugi podatki o vas (na primer pod »O nas«, »About« in podobno).

Ne pozabite, da mora kupec, preden odda naročilo vašega izdelka preko družbenega omrežja, izrecno potrditi, da se strinja s plačilom. Naročilo mora biti zato označeno z besedno zvezo, ki jasno kaže povezanost naročila in plačila, na primer »Naročilo z obveznostjo plačila«.

Še niste prisotni na družbenih omrežjih? Poglejte, kaj pravijo številke!

Če še ne objavljate na družbenih omrežjih, je v strategiji vaše prisotnosti na spletu vsekakor vredno razmisliti o tem, saj ima ta kanal vse bolj pomemben vpliv na nakupno odločanje.

Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind 2016 v izvedbi podjetja Ceneje in Valicona je pokazala, da je kar petina vprašanih spletnih uporabnikov ponudbo za izdelek, ki so ga nazadnje kupili preko spleta, dobila na družbenem omrežju, 14 % pa jih je povedalo, da jih je k nakupu spodbudila objava spletnega trgovca na družbenem omrežju. Vpliv Facebooka in podobnih kanalov na nakupno odločanje je še posebej izrazit pri starostni skupini do 24 let, v kateri je objava na družbenem omrežju spodbudila zadnji spletni nakup kar četrtine anketirancev.

Vas zanima več?

Preberite tudi: