Dejstvo je, da tako v Evropi kot v Sloveniji beležimo eksponentno rast ecommerca, ki izhaja predvsem iz priročnosti, ki jo potrošnikom ponuja tak način nakupovanja. Obstajajo pa nekatere kategorije izdelkov, v katerih je ta rast še toliko bolj izrazita, zato te blagovne skupine predstavljajo velik potencial za obstoječe spletne trgovce in tudi vse tiste, ki šele razmišljajo o premiku na spletne kanale. Spoznajte nove priložnosti, ki vam jih odpira kategorija lepote in zdravja!

V zadnjem letu so potrošniki za lepotne izdelke na spletu zapravili dvakrat več kot pred 5 leti

Nova raziskava v izvedbi Internet Retailer kaže, da se kategorija lepote in zdravja vse bolj intenzivno seli na splet. Glavna razloga za to sta naklonjenost potrošnikov, predvsem milenijcev, nakupovanju na spletu in na drugi strani prizadevanje trgovcev, da skrbijo za zabavno in privlačno nakupno izkušnjo.

Poraba za lepotne in zdravstvene izdelke, kupljene preko spleta, v ZDA hitro narašča. V zadnjem letu so tamkajšnji potrošniki za takšne izdelke zapravili okoli 12 milijard dolarjev, kar je skoraj dvakrat toliko kot pred petimi leti! 60 največjih spletnih trgovcev v tej kategoriji je lani doseglo skoraj 9 milijard dolarjev prodaje na spletu – tudi ta številka se je v zadnjih 5 letih praktično podvojila. Če dodamo še prodajo, ki so jo zabeležili na Amazonu, Macy’s in pri podobnih trgovcih, je rast v primerjavi z letom 2015 kar 25-odstotna, poročajo na portalu digitalcommerce360.com.


Vir: Internet Retailer

Prednosti kategorije, ki jih lahko izkoristite

Ta intenziven premik na spletne kanale odpira številne priložnosti za trgovce. Marže so namreč pri izdelkih s področja lepote in zdravja ene najvišjih v segmentu trgovine na drobno, stroški pošiljanja pa so relativno nizki, saj so izdelki običajno v majhnih in lahkih paketih.

Specifika te kategorije so tudi omejeni kanali za nakup. Potrošnik, ki želi kupiti izdelek določene blagovne znamke kozmetike, le-tega ne najde v vsaki drogeriji. Na omenjenem portalu menijo, da je to dobra novica za startupe v spletni prodaji lepotnih izdelkov, dodatna prednost pa je tudi to, da se spletni kupci v tej kategoriji radi vračajo in redno nakupujejo izdelke, katerim zaupajo.

Slovenija: lepota in zdravje 4. po priljubljenosti na spletu

Tudi na slovenskem spletnem trgu je lepota in zdravje ena bolj priljubljenih kategorij. Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind 2016 v izvedbi podjetja Ceneje in Valicona je pokazala, da je dobra desetina vprašanih pri zadnjem spletnem nakupu kupila izdelek iz te kategorije, pogostejši so bili le tehnični izdelki, oblačila in obutev ter oprema za dom. Od tega jih je največ kupilo izdelke za nego, ličila ali parfum.

Poznate vašo ciljno skupino?

Splet torej ponuja cel spekter možnosti za nove trgovce, ki vstopajo na trg kozmetičnih izdelkov. Mladi kupci, ki načeloma pogosteje preizkušajo nove izdelke s področja lepote in zdravja, so zelo odprti do nakupovanja na spletu. Zaupajo mnenjem drugih na družbenih omrežjih in so naklonjeni novim tehnologijam, ki te izdelke »oživijo« na spletu.

Omenjena raziskava Shopper’s Mind omogoča poglobljen vpogled v spletne nakupne navade različnih demografskih skupin uporabnikov interneta v Sloveniji. Med milenijci, ki so ključna ciljna skupina v kategoriji lepote in zdravja, je najbolj izrazita pogostost nakupovanja na spletu, saj je kar tretjina vprašanih v tej starostni skupini zadnji spletni nakup opravila v zadnjem tednu. Pri nakupnem odločanju so jim najpomembnejši naslednji elementi:

  • obseg ponudbe v spletni trgovini
  • razmerje med ceno izdelka in kakovostjo
  • cena dostave
  • različni načini plačila
  • hitrost dostave

4 od 10 pred nakupom raziskujejo ponudbo izdelkov na pametnem telefonu, 15 % pa jih je zadnji spletni nakup tudi zaključilo na mobilcu, kar je bistveno več kot v drugih starostnih skupinah.

Praktičen nasvet, če razmišljate o spletni prodaji izdelkov za lepoto

Razmislite o inovativnih marketinških strategijah in novih kanalih (YouTube, Instagram …), na katere večji akterji na trgu morda nekoliko pozabljajo. Če boste poskrbeli za ustrezno kakovost izdelkov in privlačne programe zvestobe, lahko zelo učinkovito prepričate kupce, da se bodo vedno znova vračali k vam.

Vas zanima več?

Preberite tudi: