
Epidemija COVID-19 je vplivala na nakupovalne navade Slovencev in pripomogla k izrazitemu trendu rasti spletnega nakupovanja. Zaradi vseh omejitev, s katerimi smo bili soočeni v zadnjem obdobju, so se nakupovalne navade potrošnikov precej spremenile, spremenil pa se je tudi način kupovanja.
Bolj kot število novih spletnih kupcev narašča frekvenca in intenzivnost spletnih nakupov pri obstoječih kupcih (84 %) (Shopper’s Mind 2021). Le-ti v večini nakupujejo v domačih spletnih trgovinah, kar opažajo tudi v tujini, največ v Španiji, Italiji in Franciji. Zaradi zapiranja meja, težav z dostavo in želje po varovanju okolja je v času epidemije število spletnih nakupov iz tujine upadlo (iz 220 milijonov na 216 milijonov letno). Kitajska, Velika Britanija in Nemčija še vedno ostajajo najbolj priljubljene popularne države, od koder naročamo želene izdelke. Lansko leto je 62 milijonov nemških kupcev opravilo spletni nakup, medtem ko je v enakem obdobju v Veliki Britaniji nakup opravilo nekaj več kot 49 milijonov ljudi. Na drugi strani pa imamo Italijo, Španijo in Poljsko, kjer beležijoki imajo zelo malo spletnih nakupov, a so to hkrati trgi, kjer beležijo močno rast glede na pretekla leta (Ecommerce 2022).
In kaj najraje nakupujejo evropski potrošniki? Že vrsto let na prvih treh mestih ostajajo izdelki iz kategorij oblačila in obutev, domača elektronika in knjige oz. avdio knjige. Oblačila in obutev je najbolj prodajana kategorija na vseh trgih, ki so bili vključeni v raziskavo, razen na Švedskem. Švedska namreč izstopa s top kategorijo – najbolj prodajani so farmacevtski izdelki. Prav farmacevtski izdelki so tista kategorija, ki je opazno napredovala v zadnjih letih. Poleg nje je opazen porast tudi v kategorijah kozmetika, prehrana in opremljanje doma (Ecommerce 2022).
Pomembnosti hitre dostave pri spletnih nakupih
Dan ima 24 ur, torej 24 ur želja. Kako hitro izpolnite pričakovanja vaših kupcev? Raziskave pravijo, da kar 56 % spletnih kupcev, starih med 18 in 34 let, pričakuje možnost dostave še isti dan. Jim to omogočate?
V sodelovanju z GLS smo pripravili anketo o pomembnosti hitre dostave pri spletnih nakupih. Med skupno 213 moškimi in ženskami (starostna skupina od 18 do 50+ let) smo preverili, kako pomembna se jim zdi hitra dostava, koliko bi bili pripravljeni plačati za takšno storitev in za katere izdelke se jim zdi relevantna.
Kaj smo ugotovili?
Glede na pomembnost hitre dostave med anketiranci, lahko kupce razdelimo na različne tipe.
Prvi tip so kupci, ki hitro dostavo pričakujejo v enem dnevu (56,8 %). Drugi tip kupcev svoj paket želi prejeti v 2-3 dneh (36,6 %), tretji pa v 3-5 dneh (4,2 %). Četrti tip kupcev pa predstavljajo tisti spletni kupci, ki se jim hitra dostava ne zdi pomembna (2,4 %).
Spoznajte jih preko Nine, Urbana, Anžeta, Kaje in Tine.

Nina je novinarka, ki šteje nekaj čez 30 let. Ker je modna navdušenka in impulzivna nakupovalka, se ji hitra dostava zdi zelo pomembna. Redno spremlja modne trende in v svoji omari želi najnovejše kose oblačil. Prav zato želi paket prejeti čim prej, za hitro dostavo pa ne želi odšteti preveč, saj ta denar raje porabi drugje.

Urban je podjetnik v 40. letih. Ker pri svojem poslu potrebuje kakovostno računalniško opremo, se v njegovi nakupovalni košarici največkrat znajdejo različni tehnični pripomočki. Ker ni v nenehnem lovu za popusti, stvari nakupi takrat, ko jih zares potrebuje. Prav zato mu je hitra dostava izredno pomembna in je zanjo pripravljen odšteti več, tudi do 20 € oz. odvisno od vrednosti izdelka.

Anže je študent prvega letnika Ekonomske fakultete. Kadar nakupuje preko spleta, išče ugodne ponudbe, ki mu jih njegov študentski proračun omogoča. Dostava mu je srednje pomembna – lahko brez težav počaka dan ali dva več, sploh če tako privarčuje pri poštnini.

Kaja, mama dveh otrok, običajno nakupuje zvečer, ko najde “svojih 5 minut”. Preko spleta s standardno dostavo kupuje oblačila zase in za otroka. Ker je dopoldan v službi, popoldan pa otroka vozi na številne aktivnosti, se ji z dostavo ne mudi. Dostava se ji zdi izredno pomembna edino takrat, ko naroča živila, ki jih nujno potrebuje za vsakodnevno pripravo obrokov.

Tina je gospa v 50. letih. Ker spletno nakupovanje šele dobro spoznava, nakupe opravlja približno enkrat mesečno. Dostava ji ni pomembna (enako se je opredelilo 5,6 % anketirancev), saj običajno ne kupi nič takšnega, kar bi zares nujno potrebovala.
Ker je večini vprašanih dostava pomembna in jo hkrati pričakujejo v roku enega dneva, so zato s 73,2 % podprli idejo, da bi želeli izdelek dobiti znotraj 3 ur, če bi spletni trgovec to omogočal. Toda, za kakšno ceno?
Nina bi bila za dostavo v 3 urah pripravljena plačati nekaj evrov več, torej enako kot kar 34,8 % anketirancev. Nekateri kupci, med njimi tudi Anže, bi hitro dostavo želeli po enaki ceni kot standardno (11,3 %), medtem ko bi Urban in nekaj ostalih kupcev plačalo tudi do 20 €, če bi bil predmet naročila izdelek, ki ga res nujno in hitro potrebujejo. Anketiranci so tudi izpostavili, da bi bila cena hitre dostave lahko odvisna od vrednosti izdelka (10-20 %).

Za katere vrste izdelkov je kupcem pomembno, da jih dobijo še isti dan? Večina anketirancev pravi, da bi s hitro dostavo želeli prejeti kar vse naročene izdelke, torej elektroniko, oblačila in darila, prav tako pa tudi hrano, živila ter druge artikle, ki jih plačajo vnaprej. Enako velja tudi za Kajo, ki redno naroča živila in jih nato še isti dan potrebuje za pripravo družinskih obrokov.
Storitev dostave v roku 3 ur bi kar 74,7 % ljudi želelo imeti tudi izven Ljubljane. Veliko jih namreč živi izven prestolnice ali pa dnevno migrirajo po vsej Sloveniji. Prav zato bo GLS poleg Ljubljane enako storitev nudil tudi v Mariboru.
Kako do hitre dostave v roku 3 ur?

GLS odslej ponuja “Same Day Solution”, novo storitev, ki zagotavlja, da tisto, kar kupec naroči danes, dobi dostavljeno že v roku 3 ur.
Gre za storitev, ki pripomore k takojšnjemu zadovoljstvu kupcev. Z možnostjo hitre dostave boste kar najhitreje izkoristili njihova pričakovanja in hkrati navdušili velik delež tistih, ki svoj paket želijo prejeti čimprej. “Same Day Solution” namreč združuje udobje spletnega nakupovanja s takojšnjim dostopom do produkta – kot da kupec kupuje v fizični trgovini, a gre v resnici za nakup iz domačega kavča. S tem boste privabili tudi kupce, ki ne morejo ali si ne želijo obiskati fizične trgovine.
Izkoristite priložnost in prehitite konkurenco. Naj GLS Same Day Solution postane vaša konkurenčna prednost, ki vam bo zagotovila večje število stalnih kupcev in vrednost posamezne košarice ter vsesplošno rast poslovanja vaše spletne trgovine. S prevzemom paketa in dostavo le-tega še isti dan, boste postali prva izbira za vse spletne kupce, ki si naročeno želijo takoj. Med vso konkurenco bodo izbrali vas in se zaradi hitre dostave prej odločili za nakup.
Oglejte si video predstavitev nove storitve tukaj: