Ljubljana, 15. december 2021 – Aktualna raziskava Shopper’s Mind 2021, ki jo izvaja konzorcij partnerjev , in, je pokazala, da se trend rasti spletnega nakupovanja nadaljuje. V Sloveniji je med spletnimi nakupovalci zabeležila povečano frekvenco in intenzivnost spletnega nakupovanja. Največ nakupov beležijo kategorije moda, dom in vrt ter elektronika, povprečna vrednost nakupa pa znaša skoraj 100 evrov. 73 odstotkov Slovencev opravi štiri spletne nakupe letno, slaba polovica pa je takih, ki nakupujejo redno, pri tem pa najpogosteje uporabljajo pametni telefon in plačujejo s karticami.
Pogostost nakupovanja na spletu zadnja leta nenehno raste
Raziskava je pokazala, da pogostost nakupovanja na spletu še vedno raste, trend rasti, zaznan že v preteklih letih, pa se nadaljuje. V zadnjih dveh letih je število intenzivnih in rednih nakupovalcev zraslo za osem odstotnih točk. 48 odstotkov sodelujočih v aktualni raziskavi nakupuje zelo pogosto, torej na mesečni ravni, 73 odstotkov uporabnikov spleta pa opravi vsaj štiri nakupe prek spleta letno.
Starostna struktura spletnih nakupovalcev se v zadnjih treh letih (2019–2021) ni spremenila. Med najštevilčnejšimi spletnimi nakupovalci so predstavniki generacij X (44 %) in Z (33 %).
Največji delež kupcev prek spleta v kategoriji moda
Analiza nakupov v različnih kategorijah je pokazala, da je kategorija moda (oblačila, obutev, modni dodatki) z 28-odstotnim deležem nakupov (rast za 2 %) prehitela kategorijo elektronike, ki v letu 2021 beleži 23-odstotni delež nakupov (padec za 4 %). Povprečna vrednost košarice v povprečju vseh kategorij je v zadnjem letu zrasla za pet evrov in znaša 97 €.
S 16 odstotki se je na tretje mesto uvrstila kategorija izdelkov za dom in vrt, ki pa beleži največjo vrednost povprečnega nakupa, in sicer znaša vrednost povprečne nakupne košarice 154 evrov. Na četrto mesto se je po pogostosti nakupovanja uvrstila kategorija lepota in zdravje z 12 odstotki, na peto mesto pa s sedmimi odstotki kategorija šport, kjer povprečna vrednost nakupne košarice znaša 133 evrov.
Primerjava nakupov med domačimi in tujimi spletnimi trgovinami je pokazala, da velika večina kupcev nakupuje v domačih trgovinah (84 %, povprečna vrednost nakupa znaša 102 evra), medtem ko je 16 odstotkov spletnih nakupov opravljenih v tujih spletnih trgovinah (povprečna vrednost nakupa znaša 56 evrov).
Med oblikami plačila na spletu prevladujejo kartice
Med najpogosteje uporabljenimi oblikami plačila so se v zadnjih treh letih uveljavile kartice vseh vrst, ki v letu 2021 prevladujejo s 55 odstotki, sledi plačilo v gotovini z 29 odstotki in plačilo po predračunu s 13 odstotki. V zadnjih treh letih ni zaznanih bistvenih sprememb med plačili, splošen trend med letoma 2014 in 2021 pa je, da gotovinska plačila nadomeščajo plačila s karticami.
Primerjava med generacijami kaže na to, da so generacije Z, Y in X bolj naklonjene uporabi kartičnega plačila kot generacija baby boom, so se pa te razlike v zadnjih dveh letih nekoliko zmanjšale.
Najpogosteje nakupujemo in raziskujemo prek mobilnega telefona
Nakupno pot spletnega potrošnika orišemo skozi tri ključne faze nakupa: spodbude, raziskovanje in končni motivatorji odločitve. Vsaka faza z naborom izkustvenih točk vpliva na zaključek nakupa. Izkustvene točke predstavljajo vsak dogodek, v katerem je kupec stopil v stik z izdelkom, ki ga je kupil, ali z znamko trgovca, pri katerem je opravil nakup.
Zadnji dve leti spletni nakupovalci najbolj pogosto raziskujejo spletne nakupe z uporabo mobilnega telefona, kar 55 odstotkov raziskovanj je v letu 2021 opravljenih prek pametnega telefona. Pri tem je vloga računalnikov (prenosnih in namiznih) še vedno poudarjena; 38 odstotkov spletnih nakupovalcev raziskuje prek prenosnega računalnika, 32 odstotkov pa prek namiznega računalnika. Dobro tretjino spletnih nakupov potrošniki zaključijo na mobilnem telefonu (38 %), slabo tretjino na prenosnem računalniku (31 %) in dobro četrtino (26 %) na namiznem računalniku.
Metodologija raziskave
Raziskavo Shoppers’s Mind 2021 izvaja projektni konzorcij družb Valicon, Ceneje.si in iPROM. Raziskava je potekala med oktobrom in novembrom 2021 s spletnim anketiranjem po metodi CAWI prek dvostopenjskega pristopa, in sicer prek slučajnostnega vzorca iz Valiconovega spletnega panela JazVem (reprezentativni vzorec) in prek vzorca kupcev spletnih trgovin, ki samostojno vabijo svoje kupce k sodelovanju. Podatki, ki so zbrani na tak način, se ne uporabljajo v primerjalnih analizah in služijo samo za primerjavo spletne trgovine z reprezentativnim vzorcem.
Za več informacij se obrnite na:
Polona Stanovnik, vodja marketinga, Ceneje.si
e-mail: polona.stanovnik@ceneje.si
tel: +386 41 286 795
Maja Gorjanc, svetovalka za marketing, iPROM
e-mail: maja.gorjanc@iprom.si
tel: +386 41 367 846
Matjaž Robinšak, partner, Valicon
e-mail: matjaz.robinsak@valicon.net
tel: +386 41 335 015