Spletni trgovci se iz dneva v dan srečujejo z raznovrstnimi izzivi. Izzivi z zalogami in dobavljivostjo, močno konkurenco, višanjem cen dobaviteljev, najemnino za skladiščenje blaga, stroškom delovne sile ter ostalimi fiksnimi stroški.

V spletni trgovini velikokrat zmaga najhitrejši. Enostaven in transparenten nakup, hitra dostava oz. celo dostava v istem dnevu, organizacija vračil neustreznih izdelkov. Vse našteto so indikatorji e-trgovine, ki napredno in pametno pristopa k vodenju uspešne spletne trgovine.

Izredno pomembna je fluidnost in fleksibilnost med vsemi procesi in organizacijami, ki so vpleteni v obratovanje spletne trgovine. Tako se v zadnjem času velikokrat srečamo z izrazom »pametna logistika«. Pametna logistika torej pomeni inteligentno povezavo med proizvajalci, prevozniki in špediterji ter končnimi uporabniki, kot tudi med programi in sistemi, ki jih slednji uporabljajo. Korak dlje pa je dosežek, ko lahko v enem zaupanja vrednem poslovnem partnerju najdemo tako ponudbo za skladiščenje, pripravo blaga, pakiranje, odpremo in distribucijo. Dobra oskrbovalna veriga je v teh turbulentnih časih zelo pomembna. Čas od naročila do dostave mora biti čim krajši. Rešitev lahko najdemo v fulfillment centrih, ki v veliki meri znižujejo stres operativnega vodenja, obratovalne stroške ter stroške delovne sile.

Storitev fulfillmenta postaja vse bolj priljubljena zaradi eksplozivnega razvoja e-trgovine. Posledično je večina komercialnih transakcij internalizirana, prodaja pa hitrejša in enostavnejša, kar ima za posledico povečan obseg naročil.

Tudi v Sloveniji že imamo posamezna podjetja, ki postavljajo trende na področju napredne logistike. GLS Slovenia je prvi paketni distributer z lastnim Fulfillment centrom, ki je ocenil, da slovenski trg nujno potrebuje krajšo dobavno verigo. Podjetja, ki se bodo za tovrstni pristop odločila, se bodo kratkoročno pozicionirala pred svojo konkurenco. Največja prednost je ta, da se z enim podjetjem dogovorite za pakiranje, skladiščenje, odpremo ter distribucijo vaših izdelkov.

Kakšen je postopek, če se odločite, da del svojega poslovanja zaupate GLS fulfillment centru:

    • določite obseg, ki ga želite predati v oskrbo fulfillment partnerju in skupaj z njim določite ceno skladiščenja ter ceno distribucije,
    • hkrati določite ostale dodatne storitve, ki jih želite ponuditi svojim strankam (dostava v treh urah za področje Ljubljane z okolico (Medvode, Domžale, Radomlje, Dob, Trzin, Grosuplje …) – SameDaySolution, ali imate dodatne želje pri pakiranju izdelkov itd.). Pri sodelovanju z GLS Slovenia so lahko naročila, sprejeta do 21. ure, dostavljena že naslednji delovni dan (domači paketi, Hrvaška, Avstrija, Italija),
    • najprej nastopi dogovor, na kakšen način boste fulfillment partnerja obveščali o svojih naročilih. Dnevno lahko prejemate poročilo o statusu paketov, ki ste jih poslali ter določite termine za poročila o zalogah,
    • določite, kdo je odgovoren za nakup embalaže (karton, lepilni trak, razna dodatna personalizirana posvetila, brendirana embalaža …), ki je potrebna za odpremo paketov, določite tudi, katera dokumentacija se paketu dodaja (dobavnica oz. račun),
    • dobite dostop do MY GLS API integracije, od koder pošiljate podatke za odpremo.

Storitev fullfilmenta je priročna tudi v primerih, ko želite razširiti svoje poslovanje, pa za to nimate ne kadrovskih, ne prostorskih kapacitet. Pomislite na to kot na premišljeno strategijo za izpolnjevanje vedno večjega in vedno bolj zahtevnega povpraševanja strank.

Raziskave kažejo, da kar 56 % spletnih kupcev starih med 18 in 34 let pričakuje možnost dostave še isti dan. Kljub očitno visokemu povpraševanju po tej storitvi, pa so v Sloveniji redki spletni trgovci, ki svojim kupcem to storitev tudi omogočajo.

Dodajte še učinek epidemije in lahko pridemo do zaključka, da v tem trenutku spletne trgovine počasi, a zanesljivo prednjačijo pred klasičnim načinom nakupovanja dobrin, ki ne spadajo v kategorijo hrane in pijače oz. nujnih življenjskih dobrin. Koliko časa bo ta učinek trajal, lahko samo špekuliramo. Na eni strani se generalno spreminjajo nakupovalne navade. Na drugi strani pa je v obdobju epidemije prisoten učinek strahu, ki povzroča, da se kupci v manjši meri odločajo za nakup v klasični trgovini. Različni ukrepi vlad pa določeni (večji) skupini ljudi direktno onemogočajo vstop v fizične trgovine.

Mentaliteta, razmišljanje in pričakovanje sodobnega kupca pa kljub specifiki okoliščin ostaja nespremenjeno. Naročeno želim takoj oz. v zelo kratkem času. Nisem pripravljen čakati na naročeno. Pričakujem skoraj enak tretma, kot ga dobim v klasični trgovini. Ko je naročeno dostavljeno, se zgodba o distribuciji še ne zaključi. Ker želim enak tretma, kot ga imam pri obisku trgovine, pričakujem, da bom neustrezen artikel lahko vrnil/zamenjal.

Zato je zelo pomembno, da s pomočjo svojega distributerja določite tudi organizacijo vračil in tako ohranite svoje kupce, povečate vrednost nakupovalne košarice ter pritegnete nove, ki bodo zaradi možnosti vračila pridobili zaupanje v vašo spletno trgovino in v vaš izdelek. GLS. svojim strankam omogoča enostavno in brezplačno organizacijo vračil neustreznih izdelkov.

Na tej točki se lahko spletna trgovina prilagodi okoliščinam in zahtevam trga ali pa izgubi prednost pred konkurenco. Pametna logistika s pametnimi odločitvami. Fulfillment center vam omogoča celostno ponudbo za zadovoljevanje potreb vaše spletne trgovine.

Zaupajte GLS Slovenia: drugačni, fleksibilni in bolj osebni.