Pred kratkim smo na portalu Shopper’s Mind – sMind.si objavili izsledke nove raziskave inštituta Baymard, ki so pokazali, da je pri spletnem nakupovanju ključnega pomena občutek varnosti, ki ga dobi potrošnik med brskanjem po spletni trgovini, pri tem pa imajo pomembno vlogo oznake zaupanja. V tokratnem prispevku objavljamo praktične napotke, kako lahko spletni trgovci na enostaven način povečate občutek »vizualne varnosti«.

Raziskava inštituta Baymard dokazuje vpliv oznak zaupanja na nakupno vedenje potrošnikov!

Omenjena raziskava je med drugim preverjala, kateri triki z vidika oblikovanja spletne strani povečujejo občutek varnosti pri potrošnikih, Baymard Institute pa je iz dobljenih podatkov pripravil nasvete, kako lahko že danes poskrbite za boljšo nakupno izkušnjo.

1. Vizualno poudarite polja z »občutljivimi« podatki

Gre za povsem enostaven trik – v delu spletne trgovine, kjer potrošnik zaključuje nakup in opravi plačilo, uporabite senčenje, drugačno barvo ozadja ali druge vizualne učinke. Na ta način poudarite določene dele spletne strani, ki vsebujejo občutljive podatke. Morda se vam zdi ta rešitev na prvi pogled preveč preprosta, a dokazano deluje.

Spodaj si oglejte primer ene od tujih spletnih trgovin, ki je okence za podatke kreditne kartice poudarila z drugačnim oblikovanjem:

baymard-raziskava-oznak-zaupanja-prakticni-nasveti1

Vir: Baymard Institute

Če vizualno poudarite polja z občutljivimi podatki o plačilu, pri kupcih učinkovito povečate občutek varnosti.

Da je postopek plačila v vaši spletni trgovini varen, lahko dodatno vizualno poudarite tudi z uporabo besede »varno plačilo« ali pa v obrazec vključite ikono ključavnice in druge elemente, kot je prikazano v primeru spodaj:

baymard-raziskava-oznak-zaupanja-prakticni-nasveti2

Vir: Baymard Institute

POZOR! Vizualne elemente, ki jih dodajate v spletno trgovino, uporabite zgolj za »občutljiva« polja, v katera kupec vnaša podatke o plačilu.

Če enako oblikovanje uporabite tudi v poljih, kamor kupec vnaša ostale podatke, bo stran videti generično in posledično ne boste dosegli želenega učinka.

Kot ugotavljajo pri Baymard Institute, ti preprosti triki učinkovito vplivajo na kupčevo percepcijo varnosti v spletni trgovini, saj dobi občutek, da bodo ti podatki bolj pazljivo obravnavani kot ostali.

Kljub problematiki varnosti plačil na spletu pa so slovenski spletni kupci iz leta v leto bolj naklonjeni elektronskim oblikam plačil:

8-11-2016-kb-elektronsko-placilo-02-46

2. Pridobite svojo oznako zaupanja

Drugi učinkovit način za povečanje občutka varnosti so po podatkih omenjene raziskave oznake zaupanja. Slednje so pomembne za vse spletne trgovine, še posebej pa za manjše, še nepoznane trgovce, ki jim novi kupci težko zaupajo, če nimajo dokaza o njihovi zanesljivosti. Oznaka zaupanja sporoča, da je neodvisna avtoriteta preverila spletno trgovino in potrdila, da posluje skladno s standardi varnega nakupovanja na spletu.

Slovenski spletni trgovci lahko od septembra letos pridobite nacionalno oznako zaupanja CERTIFIED SHOP, na osnovi katere prejmete tudi evropsko oznako zaupanja EMOTA,  ki jo ima že več kot 17.000 evropskih trgovcev.

Spletne trgovine, ki so že prejele oznaki zaupanja, ju ponosno razkazujejo na svoji spletni strani. Spodaj si lahko ogledate primere M Tehnike, Malince in Metroshop.si:

mtehnika-cs-noga34

malinca-cs-noga3

metroshop-cs-noga

Več o oznakah CERTIFIED SHOP in EMOTA »