
Evropska komisija je v zimski gospodarski napovedi ocenila, da bo letos gospodarska rast v Sloveniji več kot 4-odstotna. V območju z evrom naj bi imeli višjo rast le še Malta in Irska, v celotni EU pa Romunija in Poljska. Obetavni so tudi zadnji podatki o rasti slovenskih podjetij, ki prodajajo preko spleta.
.
Takšne rasti v Evropi ni bilo od začetka finančne krize
Kot pišejo na data.si, sta ob prehodu z gospodarskega okrevanja na gospodarsko rast stopnji rasti za evrsko območje in EU lani presegli pričakovanja. Po zadnji oceni evropskega statističnega urada Eurostat so gospodarstva evrskega območja in EU v 2017 zrasla za 2,5 odstotka, kar je občutno več kot leto prej, ko je rast v EU znašala 1,8 odstotka.
Zabeležene stopnje rasti niso bile tako visoke vse od začetka finančne krize in ti podatki uvrščajo Evropo v samo središče gospodarskega okrevanja na globalni ravni. Po napovedih Bruslja naj bi se podoben trend ohranil tudi letos in v letu 2019.
Napoved za Slovenijo bistveno boljša od EU povprečja
V Sloveniji je gospodarska rast lani znašala 4,9 odstotka, napoved za letošnje leto pa je boljša od povprečja v EU in evrskem območju. Evropska komisija tako pričakuje, da bo v 2018 rast v Sloveniji 4,2-odstotna, v 2019 pa 3,5-odstotna. To je višja ocena od tiste, ki jo je septembra pripravil Urad za makroekonomske analize in razvoj. Slednji je namreč napovedal, da bo letošnja rast 3,9-odstotna.
Bo pa imela Slovenija po napovedih Komisije nekoliko višjo inflacijo od povprečja v območju z evrom. Tako naj bi letos pri nas inflacija znašala 1,8 odstotka, v 2019 pa 2 odstotka.
Ecommerce v Sloveniji: število podjetij, ki prodajajo na spletu, zraslo za 30 odstotkov!
Obetavni so tudi podatki glede rasti segmenta spletne trgovine. Indeks rasti, ki ga izračunava SURS, že tri leta zapored kaže 30-40% letno rast spletne trgovine, po podatkih raziskave Shopper’s Mind 2017 pa redno spletno nakupuje že 60 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta. Več o tem lahko preberete v članku o ključnih trendih v slovenskem ecommercu.
Po novem so na voljo tudi podatki Evropske komisije glede rasti deleža podjetij, ki prodajajo na spletu. Lani je na spletu prodajalo že 18,5 odstotka slovenskih podjetij, kar je več od EU povprečja, ki je znašalo slabih 18 %. Ta podatek nas uvršča nad sosednji Hrvaško in Avstrijo, poleg tega tudi nad Francijo, Nizozemsko in Slovaško. Zanimivo je opazovati tudi gibanje tega podatka skozi čas. Od leta 2016 se je delež podjetij, ki izkoriščajo splet kot enega izmed prodajnih kanalov, povečal za več kot 30 odstotkov.
Vir: Evropska komisija, Digital Scoreboard
S tem podatkom so povezani tudi prihodki iz naslova spletne trgovine. Prodaja preko spleta je v letu 2017 prinesla dobrih 16 odstotkov celotnih prihodkov podjetij, kar je 7 odstotkov več kot v 2016.
Vas zanima več?
Preberite tudi: