5 ključnih ecommerce trendov v 2017, ki jim morate slediti

Pred nekaj dnevi smo pisali o pomembnih trendih, ki jih bo to leto prineslo na družbenih omrežjih, v tokratnem prispevku pa se osredotočamo na ecommerce trende. Na portalih engadget.com in 10ecommercetrends.com opredeljujejo nekatere najpomembnejše novosti leta 2017, katerim morate slediti vsi, ki delujete na področju spletne trgovine in podpornih storitev. Globalnim trendom smo dodali nekatere specifike domačega spletnega trga, ki jih je pokazala raziskava Shopper’s Mind 2016, ter tako oblikovali praktične napotke za uspešno poslovanje slovenskih spletnih trgovcev v letošnjem letu. Več preberite v nadaljevanju!

1. Osredotočenost na kvaliteto podatkov

Velik del spletne populacije v nakupnem odločanju preverja mnenja drugih potrošnikov. Ta jim zagotovijo boljšo predstavo o ponudbi, ki jo potrebujejo zaradi pomanjkanja fizičnega stika z izdelkom. Več kot bo na spletu na voljo kakovostnih informacij o izdelkih, manjši bo delež ljudi, ki se še vedno ne odločajo za nakupovanje na spletu.

Da bi zagotovili kvaliteto podatkov, ki jo zahtevajo sodobni potrošniki, se bodo trgovci v prihodnje povezovali z različnimi spletnimi agregatorji, ki združujejo velike količine podatkov – od slik, opisov in specifikacij do GTIN kod in ocen kupcev.

Na slovenskem spletnem trgu v zadnjih letih opažamo razvoj agregatorjev za primerjalno nakupovanje in virtualnih tržnic, kot je ceneje.si, ki na enem mestu omogočajo primerjavo izdelkov, ponudb in cen. V lanskem letu je takšne platforme za raziskovanje pred nakupom uporabljalo že 33 % slovenske populacije (18 % več kot v letu 2014!) in tudi trgovci se vedno bolj zavedajo pomena prikazovanja ponudb na takšnih kanalih.

2. Nakupna izkušnja, ki se v realnem času prilagaja potrošniku

V letošnjem letu bomo priča transformaciji nakupne izkušnje, ki se bo prilagajala vsakemu potrošniku posebej. Kupcu se bodo tako prikazovale specifične vsebine in priporočeni izdelki na osnovi njegovih preferenc, geografske lokacije, demografske skupine, preteklih nakupov in interakcije z blagovnimi znamkami – vse to popolnoma avtomatizirano! Še več, njegov naslednji obisk spletne trgovine bo znova popolnoma nova izkušnja, ki bo temeljila na prejšnjem obisku in trenutno veljavni ponudbi trgovca.

Za potrošnika bi to lahko dejansko pomenilo konec nerelevantnih oglasov – kot da bi se sprehajal po fizični trgovini, v kateri trgovec ve, kako je kupcu ime in kakšne so njegove želje! Tega se je na inovativen način lotil L’Oréal Paris, ki je zasnoval “diagnostična orodja” za nego kože, ličenje ter nego las, s katerimi lahko uporabnice preko mobilne naprave na svojem obrazu preverijo različne odtenke ličil in barve las. Trgovec med vsakim obiskom aplikacije pridobi edinstvene informacije o posamezni uporabnici, ki mu omogočajo personalizacijo komunikacije.

3. Predvidevanje naslednjega nakupa

T.i. “predictive analyses”, analize predvidevanja vedenja potrošnikov, postajajo vedno bolj zanimive za trgovce. Z uporabo “big data”, zbranih preko interakcij s strankami in profilov potrošnikov, lahko trgovci predvidijo njihove nakupne navade in preference, poznavanje vedenja potrošnikov s podobnim profilom pa jim celo omogoča predvidevanje prihodnjih nakupov. Nekatere tuje ecommerce platforme že ponujajo takšno tehnologijo, ki bo v prihodnje zagotovo zelo donosna za trgovce tako v B2C kot B2B segmentu.

4. Dostava v istem dnevu

Razvoj spletne trgovine je s seboj prinesel veliko izzivov in hkrati priložnosti na področju logistike in dostave. V 2017 lahko ponekod realno pričakujemo dostavo v istem dnevu – na delovno mesto ali drop-off točko po lastni izbiri potrošnika.

Raziskava Shopper’s Mind 2016, ki je zajela več kot 5.000 Slovencev, je pokazala, da so ustrezne dostavne rešitve eden najpomembnejših faktorjev nakupnega odločanja slovenskih spletnih kupcev. Kar tretjina jih namreč pravi, da so možnosti dostave in prevzema, ki jih ponuja spletni trgovec, pomemben element, na podlagi katerega se odločijo za nakup pri posameznem trgovcu.

V tujini na tem področju že obstajajo nekatere zanimive rešitve. Amazon omogoča dostavo v istem dnevu za naročila nad 35 dolarjev svojim premium članom v 27 mestih po ZDA, Wallmart pa se poigrava z idejo, da bi kupec, ki opravi nakup v njihovi fizični trgovini, na poti domov spotoma odnesel naročilo kupcu, ki je nakup opravil na spletu.

5. Poglobljena analitika v realnem času

Še eden izmed ključnih ecommerce trendov v 2017 bo analitika v realnem času, ki omogoča globlji vpogled v nakupno vedenje kot kdaj koli prej. Dejansko že obstajajo programske rešitve, ki omogočajo sledljivost različnih prodajnih kanalov in možnih virov konverzij. Na ta način lahko trgovci analizirajo vsako interakcijo s kupcem ter te informacije uporabijo za poglobljeno razumevanje nakupnega vedenja in definiranje majhnih sprememb, ki pomembno vplivajo na konverzije.

Vas zanima več?

Preberite tudi: