Kako povečati zaupanje potrošnikov?

1544

Zaupanje v spletne nakupe iz dneva v dan bolj raste, kar kaže tudi podatek, da 85 % spletnih kupcev pri nakupu ni imelo nikakršnih težav. (Vir: SURS, 2016). To nas uvršča v sam vrh EU in nad sosednje Madžarsko, Hrvaško in Italijo, tudi na primer pred Avstrijo in Francijo. Zaupanje je torej eden od ključnih elementov trgovanja.

Še vedno pa je nakupovanje na spletu, v primerjavi s fizičnimi trgovinami, povezano z nekoliko večjo mero negotovosti. Raziskovalci, ki preučujejo pozitivne in negativne vplive na nakupne odločitve potrošnikov, so ugotovili, da je zaupanje en izmed najmočnejših faktorjev za nakup. Enačba za uspeh je torej enostavna: povečajte zaupanje, da bi povečali konverzije.

Zvestoba kupcev je lahko tudi priložnost za spletne trgovce. Glede na raziskavo Shopper’s Mind Slovenija 2017 bi 85 % spletnih nakupovalcev ponovno izbralo trgovino, v kateri so opravili zadnji nakup.

ponovna izbira trgovine

Glede na raziskavo spletnega nakupovanja Shopper’s Mind Slovenija 2017 (v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon)  so trije ključni razlogi, da se ljudje ne odločijo za nakup preko spleta;

  • splošno nezaupanje spletnemu prodajnemu kanalu z vidika varnosti nakupa in osebnih podatkov,
  • nevarnost na področju uporabe plačilnih instrumentov ter
  • preferenca nakupov v klasičnih trgovinah.

Kako lahko trgovina poskrbi, da bo povišala zaupanje v očeh kupcev smo se pogovarjali z Matejem Kolškom, direktorjem uredništva in marketinga v podjetju Ceneje.

Mnenja uporabnikov so ogledalo trgovca. Uporabniki bodo iskali mnenja o spletnih trgovcih na spletnih iskalnikih, primerjalnikih cen, forumih ali družbenih omrežjih.

Pri tem pazite, da boste prikazovali le mnenja iz zadnjega obdobja. Če so zadnja objavljena mnenja pozitivna, je velika verjetnost, da gre podjetju dobro in je nakup varen. V primeru, da so se mnenja že pred časom nehala pojavljati, je to lahko signal, da podjetje ne posluje več ali pa se mu je zmanjšal obseg poslovanja.

Oznake zaupanja so tudi zelo učinkovito orodje za (spletne) trgovce, saj dokazano pomagajo spodbujati zaupanja potrošnikov. Razumevanje koncepta zaupanja je ključno za vse trgovce, bodisi za nepoznane, ki ga morajo šele zgraditi v očeh potencialnih strank bodisi za že uveljavljene trgovce, ki si prizadevajo vzdrževati zaupanje in zvestobo obstoječih kupcev.

Nedavna raziskava priznanega inštituta Baymard je dokazala, da oznake zaupanja učinkovito povečujejo občutek varnosti, ki ga dobi kupec ob obisku spletne trgovine. Na ta način uspešno znižujejo število zapuščenih košaric.

Kako veste, da vam bodo kupci zaupali?

● vaša domena gostuje na varnem https strežniku;

● naziv vaše spletne domene je povezan z vašo blagovno znamko in ne deluje čuden;

● cena izdelkov je v realnih okvirih (to najlažje preverite na Ceneje.si, kjer poiščete enak ali po lastnostih podoben izdelek);

● stroški dostave in načini plačila so enostavno dostopni. Bolj kot je to transparentno, bolj verjetno trgovina resno posluje;

● postopek vračila izdelkov je zapisan in lahko dostopen. To mora biti omenjeno v splošnih pogojih; če je kje izpostavljeno, toliko bolje.;

● kupec z lahkoto najde informacij o podjetju. Verodostojnost podatkov lahko vedno preveri tudi v poslovnih spletnih imenikih;

● uporabnik hitro najde vaše kontaktne podatke.

Vas zanima več?

Preberite tudi: