[INTERVJU] Majda Androjna (DS Smith): Embalaža je medij, ki neposredno komunicira s končnim uporabnikom

1620

Potrošnik potrebuje le 7 sekund, da si ustvari prvi vtis o izdelku. Kaj pa je prva stvar, ki jo vidi nekdo, ki naroči izdelek preko spleta in prejme paket na dom? Embalaža. Le-ta ima ključno vlogo pri grajenju blagovne znamke.

Kakšne trende lahko zasledimo na slovenskem trgu, kako vpliva embalaža na potrošnika, kakšne inovativne rešitve obstajajo in zakaj je personalizacija embalaže tako zelo pomembna, smo se pogovarjali z Majdo Androjno, generalno direktorico, in e-commerce ekipo DS Smith Slovenija.


Razvoj globalnega trga spletne trgovine in spremenjene nakupne navade potrošnikov so popolnoma spremenili rešitve na področju embalaže. Kakšne trende opažate vi na slovenskem trgu?

Majda Androjna

Globalno se veča zavedanje izzivov s področja okoljevarstva. Tendenca Evropske unije je boj proti onesnaževanju okolja. Končno bodo do leta 2021 prepovedali določene plastične mase za enkratno uporabo. Napovedujejo višanje cen za reciklažo plastičnih odpadkov ipd.

Čas je, da proizvajalci prevzamejo odgovornost za svoje izdelke, predvsem za stroške odpadkov. Načela krožne ekonomije postajajo del našega poslovanja. Proizvajalci bodo morali na embalaži označiti neprijeten vpliv le te na okolje.

Vlade pripravljajo pobude za ravnanje z odpadki in pomembne so samo iniciative prebivalstva oz. akcije čiščenja okolja. Vpleteni smo tudi proizvajalci embalaže, ki smo dolžni prispevati k ravnanju z odpadki tudi med predelavo in še bi lahko naštevali…

“Prihodnost je v okolju prijazni embalaži, kar zagotovo kartonska embalaža je.”

Prihodnost je v okolju prijazni embalaži, kar zagotovo kartonska embalaža je. Valoviti karton je »eco-responsible« material. 100%  obnovljiv, 100 % reciklabilen in 100 % biološko razgradljiv, z nizkim ogljičnim odtisom. V svoje izdelke vgrajujemo le toliko materiala kot je nujno potrebno, optimizacije iščemo v vseh fazah kupčevega dobavnega kroga od distribucije, skladiščenja, izkoristka prodajnih polic do reciklaže. Skupaj z našimi strankami kreiramo večje izkoristke volumna embalaže (manj praznega prostora v embalaži), kar je ekološko sprejemljivejše. Ravno toliko, kot potrebujemo. Vse kar je več, je že prevelika obremenitev na okolje.

Na našem trgu so spremembe že prisotne, stranke želijo manj praznega prostora v embalaži,  ekološko sporna notranja polnila (npr. stiropor, plastika…) pa zamenjati za okolju prijaznejšo zaščito izdelkov.

“Pomemben trend, ki ga opažamo je personalizacija.”

Pomemben trend, ki ga opažamo je personalizacija. Spletni trgovci prepoznavajo embalažo, kot močno marketinško orodje, s katerim lahko pridobijo na prepoznavnosti in ustvarijo odlično izkušnjo potrošnikom. Embalaža je medij, ki neposredno komunicira s končnim uporabnikom in vpliva nanj veliko dlje, kot npr. spletni oglas in igra pomembno vlogo pri odločitvi za ponovni nakup. Razmislek in delo na optimizaciji tega področja je v prihodnosti neizogibno.

prilagojena ponudba

7 sekund potrebuje kupec, da si ustvari mnenje o nekem izdelku in embalaža je prva stvar, ki jo potrošnik opazi, ob prejetju pošiljke, prva komunikacija z izdelkom, prvi vtis…

“Statistični podatki potrjujejo, da je izgled embalaže pošiljk, ki jih dobimo po pošti, vpliva na odločitev ljudi, da zamenjajo ali opustijo spletnega prodajalca.”

Osnova funkcija embalaže je zaščita izdelka, vendar ne smemo pozabiti na optimizacijo celotnega dobavnega kroga ter na izkušnjo končnega potrošnika. Embalaža mora poskrbeti, da izdelek prispe do končnega potrošnika nepoškodovan, da se paket z lahkoto odpre, da paket ne vsebuje dodatnih polnil (plastika, odpadni karton, papir …) in da ponuja vračilo izdelka v isti embalaži in še več; statistični podatki potrjujejo, da je izgled embalaže pošiljk, ki jih dobimo po pošti, vpliva na odločitev ljudi, da zamenjajo ali opustijo spletnega prodajalca.

Na oko privlačnejša embalaža ima večji vpliv na kupca in njegovo odločitev o ponovnem nakupu. Dobra embalaža je prepoznavna, poudarja blagovno znamko, vsebuje podatke o vsebini in ravnanju z njo. To igra veliko vlogo pri optimizaciji na področju logistike, omogoča hitro, varno in zanesljivo dostavo paketa.

Katere inovativne rešitve za embalažo bi izpostavili?

Najbolj inovativne in najbolj uspešne rešitve vedno kreiramo skupaj z našimi strankami. Izhajamo iz izzivov, s katerimi se soočajo naše stranke ter tistih, ki jih sami definiramo na podlagi dobrega poznavanja trga, in kupčevih potreb ter navad.

Embalažne inovacije so kreirane povsem individualno, za točno določene izdelke, določene industrije, kupce in ciljne skupine.

Z vednostjo stranke izpostavljamo inovativno embalažno rešitev za podjetje MAG LEV Audio, produkt lebdeči gramofon, kjer smo ekološko sporna embalažna polnila zamenjali za kartonska. Embalažo smo prilagodili tako, da jo enostavno odpremo, elementi in sekundarna embalaža različnih sestavnih delov gramofona pa uporabniku omogoči, da intuitivno odpre vsebino tako, da hkrati enostavno sestavi gramofon. Ta uspešna kreativna rešitev je uspeh skupnega dela oblikovalcev DS Smith Slovenija in MAG LEV Audio.

Ali lahko opišete kakšen primer uspešnega sodelovanja s spletnimi trgovci; kako ste premagali določen izziv, izboljšali procese, naredili res inovativno embalažo …

Poleg že prej omenjene rešitve za izdelek lebdeči gramofon, je odlična rešitev tudi izboljšava našega proizvodnega procesa je implementacija tehnološke opreme za apliciranje lepilnih trakov na kartonskem stroju, ki nam je odprla vrata na področju izdelave e-commerce embalaže, pisane na kožo končnim potrošnikom.

Katere so po vašem mnenju trenutno najbolj pereče teme/izzivi na področju ecommerca?

Dimenzijsko prilagodljiva embalaža, hitrost pakiranja. Kako ustvariti eno embalažo za večkratno pošiljanje različnih produktov ipd.

Vaša najljubša embalaža je?

Embalaža, ki dobro zaščiti izdelke – pride na dom nepoškodovana. Je enostavna za odpiranje, narejena po meri izdelka ter okolju prijazna. Uporabna in personalizirana. Je reusable, tako da jo je škoda zavreči… Kreativni prejemniki takoj vedo, kako jo bodo ponovno uporabili 😉

Na vprašanja so odgovarjali generalna direktorica, Majda Androjna in e-commerce team DS Smith Slovenija.

DS Smith na Ecommerce Day

Na konferenci Ecommerce Day 2018 (14. novembra v Ljubljani) bo predstavnik podjetja DS Smith Santiago Soria, strokovnjak na področju E-Commerce Right Size Packaging Solutions, predstavil dobro prakso avtomatskega pakiranja.

Santiago spletnim trgovcem sporoča: »Znebite se praznega prostora in odvečnega polnila v embalaži, enkrat za vselej!«.

Ne zamudite predavanja in se prijavite na konferenco sedaj. »

Vas zanima več?

Preberite tudi: