Kaj so Slovenci največ kupovali v letu 2020?

Na novo leto vedno začnemo s pregledom podatkov preteklega leta. Tokrat je bilo to še bolj zanimivo, saj je bilo leto 2020 za mnoge nepredvidljivo. Kljub lockdownu in statičnosti je bilo to za spletne trgovce eno najbolj dinamičnih let, saj so se spremembe dogajale praktično iz danes na jutri, ker se je svet kar naenkrat skoraj v celoti preselil na splet. To pa vsekakor ni bilo enostavno za trgovce. Kupcem so morali nuditi točno tisto, kar so iskali v danem trenutku. Predvsem je bilo treba poskrbeti za zaloge, saj je bil aprila največji naval nakupov, kar kažejo tudi podatki na . Takrat smo zaznali kar 50% rast iskanj glede na leto 2019. Od aprila dalje pa dejansko nismo zaznali upada. Novembra kvečjemu zaznavamo še dodatno rast, ki jo lahko pripišemo “” in božični nakupovalni mrzlici.

Popoln vstop v online svet

Vsekakor smo tako ali tako napovedovali spletno rast, a je lansko leto le-to vse skupaj še bolj pospešilo. Podatki kažejo, da kar 71 % od 3.758 anketiranih uporabnikov spleta opravi vsaj 4 nakupe letno (vir: Valicon). Po podatkih SURS je indeks spletne prodaje v Sloveniji v mesecu maju narasel za neverjetnih 166 % v primerjavi z istim obdobjem prejšnjega leta (vir: SURS)!

Najbolj iskani izdelki in znamke leta 2020

Kateri pa so tisti izdelki, ki so jih Slovenci največ kupovali v lanskem letu? Do zdaj smo bili vedno navajeni, da mobiteli zavzamejo eno izmed prvih treh mest, a so tokrat prva mesta zavzele igralne konzole in pametne ure, saj so si mnogi krajšali čas doma z igrami ali pa sprehodi v naravi. Povprečen znesek nakupa, ki so ga Slovenci odšteli v lanskem letu je 271,60 €.

Katere kategorije izdelkov pritegnejo največ Slovencev?

Vsekakor je najbolj popularna kategorija na portalu za primerjavo ponudb Dom in vrt s kar 40% iskalnim deležem. V 2020 je ta kategorija doživela še dodatno rast. Očitno so se kupci še posebej posvetili opremi vrta in dvorišča, na katerih je, kot kaže, vedno več bazenov. Zaznavamo tudi do dvakratno rast pri nekaterih izdelkih.

*Ustaljen index je 100. Če je povpraševanje po nekem izdelku 200, pomeni, da je rast enkratna. Index pod 100 kaže na upad povpraševanja.

V smo lahko videli, da je tudi kategorija igrač ena izmed kategorij, ki ima čez celo leto visoko zanimanje. Sestavljanke in Lego kocke so bile vedno hit, a tokrat vidimo, da je koronski čas spodbudil nakupovanje in postavljanje igral, in to kar na domačem vrtu.

Prav tako je opaziti rast v še mnogih drugih kategorijah, ki imajo pravzaprav povsem logično razlago glede na nastalo situacijo.

Tako smo zaznali več kot 10-kratno povečanje povpraševanja v kategoriji Poškodbe in oskrba, saj se tam nahajajo zaščitne maske in razkužila.

Da pa smo se zagotovo preselili na splet, kaže indeks povpraševanja po spletnih kamerah, ki znaša 1869.

Poleg tega se opazi tudi prenos šolanja v domove, zaradi česar je videti izjemno zanimanje po računalnikih, tiskalnikih in kartušah.

Karantena – čas, ko Slovenci postanejo še bolj aktivni

Izjemno visok indeks povpraševanja smo zaznali v kategorijah Šport ter Fitnes in vadba. Tako zaznavamo kar 1,5-kratno rast povpraševanja po pametnih urah in merilcih, saj se je vedno več ljudi odpravilo v naravo na pohod ali tek. Glede na to, da so se fitnes centri zaprli, so si mnogi telovadnice pripravili kar doma. To lahko sklepamo po indeksu pri utežeh, ki znaša neverjetnih 453.

Pretekli vpogled omogoča kreativne pristope

Podatke, ki jih ob koncu leta zberemo, analiziramo predvsem zato, da jih trgovci lahko uporabite za svoje naslednje poslovno leto in s tem prilagodite svoje kreativne pristope. Hkrati pa tudi kupci dobijo koristen vpogled v najopaznejše trende preteklih mesecev.

Vsi se lahko strinjamo, da še vedno ne vemo čisto, kaj nas čaka, a vsekakor v letu 2021 ne pričakujemo naglih sprememb, kot smo jim bili priča v preteklem letu. Ali bo online svet ostal? Seveda, saj je mnogim to prešlo v navado.

Če pa potrebujete pomoč pri pripravi na letošnje leto, vedno nam lahko pišete na prodaja@ceneje.si.