Prvič v Sloveniji! 14. 11. boste imeli na Gospodarskem razstavišču priložnost poslušati strokovnjakinjo z inštituta Baymard, ki vam bo na konferenci odkrila vse aktualne trende o uporabniški izkušnji. Preberite, o čem bo govorila.


  • Ste UX Auditor, izkušena strokovnjakinja za zagotavljanje kakovostne uporabniške izkušnje. Bi lahko na kratko razložili, s čim se ukvarjate na inštitutu Baymard?

Kot UX Auditor izvajam hevristična ocenjevanja spletnih trgovin in aplikacij ter opazujem uspešnost izvajanja funkcij uporabniške izkušnje. Delo Baymard Instituta temelji na 42 000 raziskovalnih urah ecommerce uporabnosti, kjer smo v procesu zasledili 11 000 težav, ki se pogosto pojavljajo. Preteklo raziskovalno delo služi kot osnova za razvojne smernice, kjer se osredotočamo na vprašanja, kaj se dogaja, zakaj se dogaja, zakaj to predstavlja težavo in kaj lahko storimo, da to težavo razrešimo. Ko ocenjujemo določeno spletno stran, upoštevamo vsako posamezno smernico in določimo, v kolikšni meri bi uporabnik določen dejavnik na spletni strani prepoznal kot težavo ali neprijetnost ter – kako bi to vplivalo na njegovo končno uporabniško izkušnjo na spletni strani. Na koncu analize izdelamo poročilo spletne strani, ki ga dopolnimo s predlogi, razlagami in najboljšimi primeri iz prakse, ki jih nato lahko spletni trgovec pregleda in implementira v svoje spletno poslovanje.

Delo Baymard Instituta temelji na 42 000 raziskovalnih urah ecommerce uporabnosti, kjer smo v procesu zasledili 11 000 težav, ki se pogosto pojavljajo.

  • Ali ste mnenja, da je temeljno znanje psihologije za spletnega trgovca ravno tako pomembno kot data-driven analiza?

Seveda obstajajo prednosti poznavanja psiholoških ved, biti seznanjen s pojavom kognitivne pristranosti, z določenimi pristopi testiranja itd., toda to seveda še ni predpogoj za uspeh. Uspešnost data-driven analize je pogojena s stopnjo uporabnosti podatkov, ki jih analiziramo. Zanašanje na izključno kvantitativne oziroma kvalitativne podatke je lahko napačno, podobno kot se usmeriti le k eni šoli psihologije. Kar bi bilo najkoristneje, je imeti solidno stopnjo razumevanja posameznikov ‒ zavedati se, da niso najboljši na področju samoocenjevanja, da se njihove potrebe ne prekrivajo nujno s potrebami in cilji trgovcev ter da nimajo enake stopnje znanja s področja, kot ga imajo trgovci.

  • Kaj bi izpostavili kot aktualne glavne trende v raziskavah ecommerce UX?

Zdi se, da vlada za uporabo AI veliko zanimanja, zlasti zaradi izboljšanja uporabniškega okolja, ki ga omogoča razvoj tehnologije. Pridobivanje vedno naprednejših podatkov ter pregled in karakterizacija teh podatkov z izboljšano natančnostjo, učinkovitostjo v veliko večjem obsegu, kot kadarkoli prej, privlači vedno več raziskovalcev. Obstajajo pa tudi raziskovalci, ki se posvečajo nevroznanosti in strojnemu učenju v svojih raziskavah in analizah, kar je prav tako fascinantno.

Udeležite se največjega ecommerce dogodka, kjer boste lahko slišali vse nasvete o učinkoviti uporabniški izkušnji, ki jih lahko izkoristite že naslednji dan v službi.

  • Kje menite, da podjetja s spletno trgovino naredijo največ napak v zvezi z uporabniško izkušnjo?

Prepričanje, da je vse očitno. Zelo pogosto je sklepanje, da uporabniki vedo več kot dejansko vedo ali pa da so zelo dobro seznanjeni z logiko, ki jo uporabljajo na kateremkoli spletnem mestu, a takšen način razmišljanja lahko povzroči veliko težav. Vsak spletni trgovec pozna svojo industrijo, izdelke, terminologijo in v mnogih primerih vidike oblikovanja in razvoja svoje spletne strani. Te informacije večini ljudi niso splošno znane, saj povprečen uporabnik vsega tega nima na razpolago. Poznavanje in upoštevanje taksonomije, semantike in razpoložljivih smernic vaše kategorije lahko izboljša uporabnikovo izkušnjo.

  • Bi ekskluzivno delili z našimi bralci nekaj glavnih poudarkov vašega predavanja na , ki bo potekala 14. 11. 2019, na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani?

Uporabnost pri plačilu je res zanimiva tema, saj še vedno ugotavljamo, da ima veliko spletnih mest težav s checkout-om, kar lahko vpliva na izgubljanje strank in nižji dohodek. Osredotočili se bomo na optimizacijo blagajne, vključno z dejstvom, da ima veliko spletnih mest podvojeno količino polj obrazca, ki jih v resnici sploh ne potrebujejo. Kako ima zaznavanje varnosti spletnega mesta velik (če ne večji) vpliv na uporabnika kot dejanska spletna varnost in kako 60 % spletnih mest še vedno ne optimizira svoje mobilne tipkovnice.

Vas zanima več?

Preberite tudi: