Google Analytics 4 predstavlja nov pristop k spletni analitiki. Prinaša nove izzive, predvsem za marketing ali lastnike spletnih trgovin, ki so bili navajeni delati v programu Universal Analytics (prejšnji sistem Google Analytics). Ker pa ti dve orodji različno obdelujeta podatke, je zelo pomembno, da si vzamete čas in dobro razumete vse spremembe, ki jih je vpeljal Google Analytics 4. Zato nikako ne smete ocenjevati prikazanih podatkov na enak način kot v prejšnji različici.

Za lažjo predstavo o prehodu na GA4, ki lahko spremeni vaše trenutne pristope k analizi marketinških dejavnosti in poročanju, vam bi predstavili ključne spremembe.

Ker je celotna analitika usmerjena na dogodke (en. “events”) v nakupovalni poti stranke (analitika, ki temelji na dogodkih), medtem ko je bila UA osredotočena na obisk (en. “session”), je potrebna temeljna sprememba razmišljanja, saj bo sledenje dejavnosti pomembnejše od sledenja prometa.

V stari različici ste nastavili filtre za posnete podatke (en. Recorded data filters), kar v novi različici ni več mogoče. Pregledi se poročajo samodejno glede na parametre UTM. Zato je še toliko bolj pomembno, kako jih nastavite.

Lahko se zgodi, da GA4 prikaže tudi do tretjino manjše vrednosti v primerjavi z istim obdobjem v UA. Pomembno je razumeti, da ti padci ne odražajo negativnih sprememb v izvedenem poslovanju, temveč so samo posledica drugačne logike, po kateri deluje GA4. Da se vam to ne bi zgodilo, vam bomo razložili, kako lahko postopate in kje po navadi pride do zapletov.

1

Slaba implementacija GA4

Natančnost najlažje preverite tako, da primerjate podatke iz GA4 in Universal Analytics ali drugega vira podatkov (npr. iz vašega CRM sistema).

Do najpogostejših neskladij pride, če ste GA4 implementirali s pomočjo vtičnika ali z vstavitvijo kode na spletni strani. Najbolj zanesljiva namestitev GA4 je prek upravitelja Google Tag Manager. Poleg prilagodljivosti vam omogoča tudi lovljenje napak z uporabo načina Debug.

2

Dodeljevanje (en. Attribution)

se nanaša na postopek atribucije zaslug določenemu marketinškemu kanalu ali stični točki znotraj poti konverzije glede na končno konverzijo ali dejanja uporabnika. To nam omogoča razumeti, kateri marketinški kanali in kampanje prispevajo največ.

Google Analytics 4 privzeto uporablja “data driven” atribucijo in ne pripisuje vsega zadnjemu kliku – kot je prej. Temelji na podatkih in pripisuje konverzije na podlagi tega, kako ljudje reagirajo na različne oglase in sprejemajo nakupne odločitve. S podatki o njihovem vedenju ugotavlja, katere ključne besede, oglasi in kampanje imajo največji vpliv na konverzije. Google Analytics tako „razbije“ konverzije na manjše dele vzdolž poti konverzije in npr. 1 konverzijo pripiše 3 virom v razmerju 0,4 + 0,4 + 0,2.

Na primer, če je pot konverzije: Google search > Facebook Remarketing > Affiliate > Nakup

bi se v starem modelu obravnavala kot (UA): Google = 0, Facebook = 0, Affiliate = 1
zdaj pa se obravnava kot (GA4): Google = 0.3, Facebook = 0.1, Affiliate = 0.6

3

Parametri UTM

oznake, ki jih lahko dodate URL-jem in tako v storitvi Google Analytics spremljate vir (source), medij (medium) in kampanjo (campaign) prometa na vašem spletnem mestu. Če jih ne nastavite pravilno, se lahko zgodi, da se bodo obiski/dogodki pripisovali različnim virom, zaradi česar bodo podatki nedosledni – in jih bo težko ustrezno upoštevati.

4

Vir / medij = ni nastavljen (en. Not set)

Lahko da boste naleteli na ta stavek v kakšnem poročilu. “Not set” pomeni, da lahko v poročilu ta vir ali medij vsebuje podatke iz različnih virov, pri čemer bi bilo najbolje preveriti star UA model in ugotoviti, kateri viri niso dodeljeni. Prepričajte se o skladnosti svojih parametrov UTM, saj lahko ena majhna sprememba vse skupaj polomi.

5

Privolitev za piškotke

V zadnjih letih se rahlo dviga odstotek ljudi, ki zavračajo piškotke. Tisti, ki jih, pa so za Google Analytics „izgubljeni“. V tem primeru je GA4 pripravil rešitev, imenovano modeliranje konverzij (en. “Conversion modeling”), kjer se konverzije modelirajo do 7 dni nazaj. Zato tega je tudi povsem mogoče, da imate v GA4 danes 10 konverzij iz partnerskega omrežja (en. “Affiliate network”), čez 7 dni pa jih boste imeli 15.

Primer dobre prakse – priprava poročila

Koraki, s katerimi se ustvari poročilo prometa (primer iz kampanj ceneje!):

  • Ustvarimo novo poročilo v razdelku “Explorations”.
  • Vir/medij dodamo v razsežnost (en. Dimension).
  • Vir/medij dodamo v tabelo pod vrsticami (en. Rows).
  • Nastavimo filter, v katerem bo vir/medij vseboval „ceneje“. (Odvisno od integracije kampanje.)
  • Prihodke od nakupa bomo dodali v polje “Metrics” in jih vnesli pod Vrednosti (en. Values).

RAZLIKE MED GA4 IN UA 

Če vas zanima kaj je v Google Analytics 4 drugače kot Universal Analytics, si oglejte tabelo:

Metrika Universal Analytics (UA) Google Analytics 4 (GA4)
Total Users Primarna uporabniška metrika v UA: Skupno število uporabnikov Skupno število edinstvenih uporabnikov, ki so evidentirali dogodek
New Users Število uporabnikov, ki so prvič vzpostavili stik z vašim spletnim mestom. Število uporabnikov, ki so prvič uporabili vaše spletno mesto ali zagnali aplikacijo.

Metrika se meri s številom novih edinstvenih identifikatorjev (user ID), ki so zabeležili dogodek first_open ali first_visit.

Active Users N/A Primarna uporabniška metrika v GA4: število edinstvenih uporabnikov, ki so obiskali vaše spletno mesto ali aplikacijo. Aktivni uporabnik je vsak uporabnik, ki ima vključeno sejo ali enega izmed spodnjih dogodkov, ko Analytics zbira podatke:

first_visit ali engagement_time_msec s spletnega mesta

first_open ali engagement_time_msec iz aplikacije za Android

first_open ali user_engagement iz aplikacije iOS

Pageview Skupno število ogledanih strani. Upoštevajo se večkratni ogledi ene strani. aka Views: Skupno število prikazov v aplikaciji in/ali na spletnih straneh, ki so si jih ogledali vaši uporabniki. Metrika “pogledi,” ki jo najdete v vmesniku za poročanje, je kombinacija ogledov strani (Pageviews) in ogledov zaslona (Screenviews). Upoštevani so večkratni ogledi enega zaslona ali strani.
Unique Pageview Skupno število ogledanih strani, vendar se podvajanja ne seštevajo. N/A
Purchases dogodki nakupa se sprožijo v “Enhanced Ecommerce” modelu.

Podatki se prek JavaScripta, ki ga zagotavlja Google Analytics, potegnejo iz polja izdelkov (en. Product array) in se zberejo v nakupnem dogodku, ko se odločite za pošiljanje tega dogodka.

Nakupni dogodki so priporočljivi in zbirajo podatke na podoben način kot UA, vendar obstajajo razlike. Ne zagotavlja dodatnega JavaScripta za zbiranje polj in pričakuje, da boste sami zagotovili polje predmetov pri zbiranju dogodkov nakupa.
Session
  • Čas, v katerem se uporabnik aktivno ukvarja z vašim spletnim mestom ali aplikacijo.
  • Opredeljeni so parametri, zaradi katerih se lahko seja konča, na primer: seja se konča, če uporabnik ni aktiven več kot 30 minut, odvisno od nastavitev časovnega limita seje.
  • Če se uporabnik vrne po izteku roka seje, se začne nova seja.
  • Če je uporabnik ob polnoči na spletnem mestu, se sproži nova seja.
  • Če uporabnik na spletnem mestu prevzame nove parametre kampanje, se začne nova seja.
aka Začetek seje

  • Za določitev seje, iz katere prihaja vsak dogodek, dogodek session_start ustvari ID seje in analitika poveže ID seje z vsakim naslednjim dogodkom v seji.
  • Seja se konča, ko je neaktivnost daljša od nastavitev časovne omejitve seje.
  • Seje se ne zaženejo znova ob polnoči ali ob prevzemu novih parametrov kampanje.
  • Če se uporabnik vrne po izteku časa seje, se začne nova seja.
Session/Traffic based Acquisition metrics Najdete ga v razdelku “Acquisition,” v več različnih poročilih, na primer v “Channels” poročilu ali poročilu “Source/Medium”.

Channel ali Source/Medium je dimenzija, ki se analizira glede na metrike, kot so Uporabniki in Seje.

Privzeto okno povratnega pregleda za sejo je določeno z nastavitvijo „Campaign timeout“. Privzeto je to 6 mesecev.

Metrike pridobivanja prometa so na voljo v poročilu “Traffic Acquisition report”.

Dimenzije Kanal ali Vir/Sredstvo se primerjajo z metrikami, kot so Uporabniki in Seje.

Opozarjamo, da so glavne razlike, ki jih lahko opazite med UA in GA4 za metrike pridobivanja (acquisition), skladne z razlikami, ki jih boste opazili pri metrikah Uporabniki ali Seje

Okno za atribucijsko pretvorbo za seje je določeno z nastavitvijo „Vsi drugi dogodki pretvorbe“. Privzeto je to 90 dni.

Key events Določite cilj, ki določa, da se določeno dejanje uporabnika šteje za konverzijo. Če na primer določite cilj „Oddaja obrazca“, bo konverzija zabeležena vsakič, ko uporabnik izpolni obrazec.

UA za vsak cilj šteje le eno pretvorbo na sejo. Če torej uporabnik v isti seji dvakrat odda obrazec, bo za cilj „Oddaja obrazca“ upoštevana le ena konverzija.

Za vsako dejanje, ki ga želite šteti kot ključni dogodek, ga morate določiti. Če na primer določite, da je dogodek „Oddaja obrazca“ ključni dogodek, bo ključni dogodek zabeležen vsakič, ko uporabnik odda obrazec.

GA4 običajno šteje vsak primer ključnega dogodka, tudi če je isti ključni dogodek zabeležen večkrat med isto sejo. Če torej uporabnik med isto sejo dvakrat odda obrazec, se štejeta 2 ključna dogodka.

Bounce rate Odstotek sej posamezne strani, pri katerih ni bilo interakcije s stranjo. Odbita seja (bounced) traja 0 sekund. Če na primer uporabnik obišče vašo spletno stran in več minut pregleduje vsebino na domači strani, vendar jo zapusti, ne da bi kliknil na katero koli povezavo ali sprožil kakršen koli dogodek, ki se zabeleži kot interakcija, seja šteje kot “bounced”. Odstotek sej, pri katerih ni bilo nobene aktivnosti. Če na primer uporabnik obišče vaše spletno mesto, pregleda vsebino na domači strani za manj kot 10 sekund in nato odide, ne da bi sprožil kakršen koli dogodek ali obiskal katero koli drugo stran ali prikaz, se bo seja štela kot odbita.

Dejavna seja je seja, ki traja 10 sekund ali dlje, ima 1 ali več ključnih dogodkov ali 2 ali več ogledov strani ali prikazov. Če uporabnik nima aktivne seje, pomeni, da ne izpolnjuje nobenega od merila in Google Analytics jo šteje kot odbito sejo.

Total Events Dogodek v Universal Analytics ima kategorijo, akcijo in oznako ter je lastna vrsta zadetka.

Dogodek je na primer mogoče nastaviti tako, da zabeleži, ko je bil kliknjen gumb za prijavo. Dogodek ima lahko kategorijo „CTA“, akcijo „Sign Up“ in oznako, ki je ciljni URL.

Število dogodkov (Total events) se poveča vsakič, ko se sproži dogodek kategorije, ukrepa ali oznake.

N/A
Event count N/A Vsak „zadetek“ je dogodek, dogodki GA4 pa nimajo opredelitve kategorije, akcije ali oznake. Na primer ko si nekdo ogleda eno od vaših spletnih strani, se sproži dogodek page_view.

Vsa dejanja so dogodki. Ime vsakega dogodka ni nujno edinstveno, pravzaprav je najboljša praksa, da se isto ime dogodka večkrat uporabi, pri čemer se dogodek razlikuje po zbranih vrednostih parametrov. Na primer – prijava ima lahko naziv dogodka sign_up s parametri page_location, product, form_id in tako naprej. Isti naziv dogodka bi se lahko (in moral) uporabiti za vsak gumb za prijavo na celotnem spletnem mestu, medtem ko bi v UA želeli uporabiti edinstveno poimenovanje dogodka za vsak gumb.