Za lažjo predstavo o prehodu na GA4, ki lahko spremeni vaše trenutne pristope k analizi marketinških dejavnosti in poročanju, vam bi predstavili ključne spremembe.
Ker je celotna analitika usmerjena na dogodke (en. “events”) v nakupovalni poti stranke (analitika, ki temelji na dogodkih), medtem ko je bila UA osredotočena na obisk (en. “session”), je potrebna temeljna sprememba razmišljanja, saj bo sledenje dejavnosti pomembnejše od sledenja prometa.
V stari različici ste nastavili filtre za posnete podatke (en. Recorded data filters), kar v novi različici ni več mogoče. Pregledi se poročajo samodejno glede na parametre UTM. Zato je še toliko bolj pomembno, kako jih nastavite.
1
Slaba implementacija GA4
Natančnost najlažje preverite tako, da primerjate podatke iz GA4 in Universal Analytics ali drugega vira podatkov (npr. iz vašega CRM sistema).
Do najpogostejših neskladij pride, če ste GA4 implementirali s pomočjo vtičnika ali z vstavitvijo kode na spletni strani. Najbolj zanesljiva namestitev GA4 je prek upravitelja Google Tag Manager. Poleg prilagodljivosti vam omogoča tudi lovljenje napak z uporabo načina Debug.
2
Dodeljevanje (en. “Attribution”)
se nanaša na postopek atribucije zaslug določenemu marketinškemu kanalu ali stični točki znotraj poti konverzije glede na končno konverzijo ali dejanja uporabnika. To nam omogoča razumeti, kateri marketinški kanali in kampanje prispevajo največ.
Google Analytics 4 privzeto uporablja “data driven” atribucijo in ne pripisuje vsega zadnjemu kliku – kot je prej. Temelji na podatkih in pripisuje konverzije na podlagi tega, kako ljudje reagirajo na različne oglase in sprejemajo nakupne odločitve. S podatki o njihovem vedenju ugotavlja, katere ključne besede, oglasi in kampanje imajo največji vpliv na konverzije. Google Analytics tako „razbije“ konverzije na manjše dele vzdolž poti konverzije in npr. 1 konverzijo pripiše 3 virom v razmerju 0,4 + 0,4 + 0,2.
Na primer, če je pot konverzije: Google search > Facebook Remarketing > Affiliate > Nakup
bi se v starem modelu obravnavala kot (UA): Google = 0, Facebook = 0, Affiliate = 1
zdaj pa se obravnava kot (GA4): Google = 0.3, Facebook = 0.1, Affiliate = 0.6
3
Parametri UTM
oznake, ki jih lahko dodate URL-jem in tako v storitvi Google Analytics spremljate vir (source), medij (medium) in kampanjo (campaign) prometa na vašem spletnem mestu. Če jih ne nastavite pravilno, se lahko zgodi, da se bodo obiski/dogodki pripisovali različnim virom, zaradi česar bodo podatki nedosledni – in jih bo težko ustrezno upoštevati.
4
Vir / medij = ni nastavljen (en. “Not set”)
Lahko da boste naleteli na ta stavek v kakšnem poročilu. “Not set” pomeni, da lahko v poročilu ta vir ali medij vsebuje podatke iz različnih virov, pri čemer bi bilo najbolje preveriti star UA model in ugotoviti, kateri viri niso dodeljeni. Prepričajte se o skladnosti svojih parametrov UTM, saj lahko ena majhna sprememba vse skupaj polomi.
5
Privolitev za piškotke
V zadnjih letih se rahlo dviga odstotek ljudi, ki zavračajo piškotke. Tisti, ki jih, pa so za Google Analytics „izgubljeni“. V tem primeru je GA4 pripravil rešitev, imenovano modeliranje konverzij (en. “Conversion modeling”), kjer se konverzije modelirajo do 7 dni nazaj. Zato tega je tudi povsem mogoče, da imate v GA4 danes 10 konverzij iz partnerskega omrežja (en. “Affiliate network”), čez 7 dni pa jih boste imeli 15.
Primer dobre prakse – priprava poročila
Koraki, s katerimi se ustvari poročilo prometa (primer iz kampanj ceneje!):
- Ustvarimo novo poročilo v razdelku “Explorations”.
- Vir/medij dodamo v razsežnost (en. Dimension).
- Vir/medij dodamo v tabelo pod vrsticami (en. Rows).
- Nastavimo filter, v katerem bo vir/medij vseboval „ceneje“. (Odvisno od integracije kampanje.)
- Prihodke od nakupa bomo dodali v polje “Metrics” in jih vnesli pod Vrednosti (en. Values).
RAZLIKE MED GA4 IN UA
Če vas zanima kaj je v Google Analytics 4 drugače kot Universal Analytics, si oglejte tabelo:
Metrika | Universal Analytics (UA) | Google Analytics 4 (GA4) |
Total Users | Primarna uporabniška metrika v UA: Skupno število uporabnikov | Skupno število edinstvenih uporabnikov, ki so evidentirali dogodek |
New Users | Število uporabnikov, ki so prvič vzpostavili stik z vašim spletnim mestom. | Število uporabnikov, ki so prvič uporabili vaše spletno mesto ali zagnali aplikacijo.
Metrika se meri s številom novih edinstvenih identifikatorjev (user ID), ki so zabeležili dogodek first_open ali first_visit. |
Active Users | N/A | Primarna uporabniška metrika v GA4: število edinstvenih uporabnikov, ki so obiskali vaše spletno mesto ali aplikacijo. Aktivni uporabnik je vsak uporabnik, ki ima vključeno sejo ali enega izmed spodnjih dogodkov, ko Analytics zbira podatke:
first_visit ali engagement_time_msec s spletnega mesta first_open ali engagement_time_msec iz aplikacije za Android first_open ali user_engagement iz aplikacije iOS |
Pageview | Skupno število ogledanih strani. Upoštevajo se večkratni ogledi ene strani. | aka Views: Skupno število prikazov v aplikaciji in/ali na spletnih straneh, ki so si jih ogledali vaši uporabniki. Metrika “pogledi,” ki jo najdete v vmesniku za poročanje, je kombinacija ogledov strani (Pageviews) in ogledov zaslona (Screenviews). Upoštevani so večkratni ogledi enega zaslona ali strani. |
Unique Pageview | Skupno število ogledanih strani, vendar se podvajanja ne seštevajo. | N/A |
Purchases | dogodki nakupa se sprožijo v “Enhanced Ecommerce” modelu.
Podatki se prek JavaScripta, ki ga zagotavlja Google Analytics, potegnejo iz polja izdelkov (en. Product array) in se zberejo v nakupnem dogodku, ko se odločite za pošiljanje tega dogodka. |
Nakupni dogodki so priporočljivi in zbirajo podatke na podoben način kot UA, vendar obstajajo razlike. Ne zagotavlja dodatnega JavaScripta za zbiranje polj in pričakuje, da boste sami zagotovili polje predmetov pri zbiranju dogodkov nakupa. |
Session |
|
aka Začetek seje
|
Session/Traffic based Acquisition metrics | Najdete ga v razdelku “Acquisition,” v več različnih poročilih, na primer v “Channels” poročilu ali poročilu “Source/Medium”.
Channel ali Source/Medium je dimenzija, ki se analizira glede na metrike, kot so Uporabniki in Seje. Privzeto okno povratnega pregleda za sejo je določeno z nastavitvijo „Campaign timeout“. Privzeto je to 6 mesecev. |
Metrike pridobivanja prometa so na voljo v poročilu “Traffic Acquisition report”.
Dimenzije Kanal ali Vir/Sredstvo se primerjajo z metrikami, kot so Uporabniki in Seje. Opozarjamo, da so glavne razlike, ki jih lahko opazite med UA in GA4 za metrike pridobivanja (acquisition), skladne z razlikami, ki jih boste opazili pri metrikah Uporabniki ali Seje Okno za atribucijsko pretvorbo za seje je določeno z nastavitvijo „Vsi drugi dogodki pretvorbe“. Privzeto je to 90 dni. |
Key events | Določite cilj, ki določa, da se določeno dejanje uporabnika šteje za konverzijo. Če na primer določite cilj „Oddaja obrazca“, bo konverzija zabeležena vsakič, ko uporabnik izpolni obrazec.
UA za vsak cilj šteje le eno pretvorbo na sejo. Če torej uporabnik v isti seji dvakrat odda obrazec, bo za cilj „Oddaja obrazca“ upoštevana le ena konverzija. |
Za vsako dejanje, ki ga želite šteti kot ključni dogodek, ga morate določiti. Če na primer določite, da je dogodek „Oddaja obrazca“ ključni dogodek, bo ključni dogodek zabeležen vsakič, ko uporabnik odda obrazec.
GA4 običajno šteje vsak primer ključnega dogodka, tudi če je isti ključni dogodek zabeležen večkrat med isto sejo. Če torej uporabnik med isto sejo dvakrat odda obrazec, se štejeta 2 ključna dogodka. |
Bounce rate | Odstotek sej posamezne strani, pri katerih ni bilo interakcije s stranjo. Odbita seja (bounced) traja 0 sekund. Če na primer uporabnik obišče vašo spletno stran in več minut pregleduje vsebino na domači strani, vendar jo zapusti, ne da bi kliknil na katero koli povezavo ali sprožil kakršen koli dogodek, ki se zabeleži kot interakcija, seja šteje kot “bounced”. | Odstotek sej, pri katerih ni bilo nobene aktivnosti. Če na primer uporabnik obišče vaše spletno mesto, pregleda vsebino na domači strani za manj kot 10 sekund in nato odide, ne da bi sprožil kakršen koli dogodek ali obiskal katero koli drugo stran ali prikaz, se bo seja štela kot odbita.
Dejavna seja je seja, ki traja 10 sekund ali dlje, ima 1 ali več ključnih dogodkov ali 2 ali več ogledov strani ali prikazov. Če uporabnik nima aktivne seje, pomeni, da ne izpolnjuje nobenega od merila in Google Analytics jo šteje kot odbito sejo. |
Total Events | Dogodek v Universal Analytics ima kategorijo, akcijo in oznako ter je lastna vrsta zadetka.
Dogodek je na primer mogoče nastaviti tako, da zabeleži, ko je bil kliknjen gumb za prijavo. Dogodek ima lahko kategorijo „CTA“, akcijo „Sign Up“ in oznako, ki je ciljni URL. Število dogodkov (Total events) se poveča vsakič, ko se sproži dogodek kategorije, ukrepa ali oznake. |
N/A |
Event count | N/A | Vsak „zadetek“ je dogodek, dogodki GA4 pa nimajo opredelitve kategorije, akcije ali oznake. Na primer ko si nekdo ogleda eno od vaših spletnih strani, se sproži dogodek page_view.
Vsa dejanja so dogodki. Ime vsakega dogodka ni nujno edinstveno, pravzaprav je najboljša praksa, da se isto ime dogodka večkrat uporabi, pri čemer se dogodek razlikuje po zbranih vrednostih parametrov. Na primer – prijava ima lahko naziv dogodka sign_up s parametri page_location, product, form_id in tako naprej. Isti naziv dogodka bi se lahko (in moral) uporabiti za vsak gumb za prijavo na celotnem spletnem mestu, medtem ko bi v UA želeli uporabiti edinstveno poimenovanje dogodka za vsak gumb. |