[REPORTAŽA] To danes odloča o uspehu vašega marketinga!

267

21. maja je na GZS potekalo mesečno srečanje Društva za marketing Slovenije, ki je nosilo naslov Ogrevanje pred marketinško (r)evolucijo in je predstavljajo nekakšen uvod v 23. Slovensko marketinško konferenco, ki bo 29. in 30. maja v Portorožu. O tem, ali živimo v času evolucije ali revolucije marketinga in kaj odloča o zmagovalcih, so v pogovoru razkrivali Darko Dujič (Ceneje in Shopper’s Mind), Matjaž Robinšak (Valicon), Mitja Tuškej (Formitas) in Aleksandra Kregar (Atlantic Grupa). V nadaljevanju poglejte ključne poudarke pogovora in preverite, ali ste pripravljeni na marketinško (r)evolucijo.

Darko Dujič: “Če zanemarite pomen osredotočenosti na mobilne platforme, vas bo Google danes izločil z vrha seznama iskanja!”

Darko Dujič se je v svojem delu predavanja osredotočil predvsem na revolucijo na področju spletne trgovine. Poudaril je, da je potrebno o osnovnem marketinškem 4P modelu zagotovo razmišljati tudi danes, in predstavil primere cenovnega upravljanja, kjer v isti dejavnosti konkurenti drugače upravljajo s ceno. Ne glede na taktike upravljanja pa je danes eden izmed najpomembnejših dejavnikov transparentnost, saj je informiranost potrošnikov skorajda popolna.

Nadaljeval je s pomenom osredotočenosti na »mobile« pristop:

“Pametni telefoni so se rodili pred desetletjem in danes postajajo eden izmed najpomembnejših kanalov. Tehnologije se nenehno spreminjajo, prihajajo novi prodajni kanali. “Mobile” je naša realnost in kanal, ki zahteva popolno prilagoditev spletnih strani in aktivnosti mobilnim napravam – če zanemarite pomen osredotočenosti na mobilne platforme, vas bo Google danes izločil z vrha seznama iskanja. To pa vemo, kaj pomeni. Razumevanje, ali je trend mobilnosti dejansko enak razvoju aplikacije ali pa je bistveno širši v smislu iskanja ustrezne rešitve, ki omogoča enostaven in potrošnikom na pametnem telefonom prilagojen dostop do informacij, je ključno. Če je vaše razumevanje omejeno na prvo, bodite pozorni na lansiranje novih in novih aplikacij. Saj sami dobro veste, koliko jih v resnici redno dnevno uporabljate in koliko je uspešnih. Maksimalno deset.”

Foto: Nejc Lasič

Predavatelj se je dotaknil tudi pomena marketinga v času revolucije in poudaril, da je naloga marketinga danes nenehno razvijanje produkta, dinamično upravljanje z marketinškimi investicijami in nenehno testiranje. Odgovoren je za razvoj in upravljanje kanalov, ki se izjemno spreminjajo.

“Za primer se lahko ozremo v Veliko Britanijo, kjer so v svet bank in zavarovalnic prileteli “vesoljci” – podjetja, katerih osnova je primerjava in transparentnost informacij o produktih na trgu in ki danes upravljajo z več kot 60 % neposredne prodaje zavarovalniških produktov. Banke in zavarovalnice v Sloveniji niso niti približno pripravljene na to.

Turizem, nasprotno, je v globalnem okolju v tem smislu že popolnoma transformiran, trgovina je v ključni fazi transformacije. Zato je marketing tako pomemben tudi na strateškem nivoju, da takšne zadeve predvidi in se nanje pripravi: upravlja podatke, razvije produkte, poslovne modele, nove rešitve monetizacije.

» » Vas zanima več utrinkov s predavanja? KLIKNITE TUKAJ!

Darko Dujič je zaključil z mislijo, da je danes model 4P nadomestil model 4T. “Pri razumevanju, kako lahko izkoristimo razvoj potrošnikov, platform, tehnologij, naj nas vodi 4T model – Technology, Traffic, Transparency, rezultat tega pa je Trust.


Foto: Nejc Lasič

“Danes v marketingu ciljamo življenjski slog strank!”

Matjaž Robinšak iz Valicona se je prav tako dotaknil področja spletnega nakupovanja:

Druge, klasične trgovinske dejavnosti počasi stagnirajo, število spletnih nakupov pa raste in raste. Ni se toliko povečalo število kupcev, kot se je povečala frekvenca. Tisti, ki kupujejo na spletu, kupujejo vedno pogosteje. Evolucija je v povečevanju zaupanja do spletnih trgovin.”

Robinšak je dodal, da mobilne naprave spreminjajo sam nakupni proces, saj se pred nakupom ljudje danes podrobno informirajo. Le redki so tisti kupci, ki na slepo opravijo nakup v spletni trgovini. Poudaril je tudi, da njihovi podatki kažejo, da vse bolj narašča število nakupov, ki jih potrošniki zaključijo na mobilnih napravah.

Mitja Tuškej (Formitas) se je osredotočil na to, kaj danes gradi uspešno blagovno znamko:

Blagovna znamka je tisto, kar vidijo potrošniki, in ne tisto, kar o njej mislimo znotraj podjetja. To predstavlja povsem novo izhodišče razmišljanja o blagovnih znamkah. Če se moje vrednote in stališča ujemajo z vrednotami in osebnostjo znamke, so možnosti moje navezanosti na blagovno znamko ogromne. To je model, ki postaja osnova postavljanja strategije blagovnih znamk.”

Opozoril je, da danes ciljamo življenjski slog strank, zato je potrebna temeljita analiza njihovih vrednot, pričakovanj in vzorcev. Mladi na primer danes želijo, da blagovna znamka nekaj naredi zanje.


Foto: Nejc Lasič

“Evolucija marketinga je sprememba izdelka v izkušnjo.”

Aleksandra Kregar (Atlantic Grupa) je na dogodku takole opisala razvoj marketinga:

“Osnovna naloga marketinga mora biti usmerjena na poslovne cilje in namene podjetja. Taktika pride šele na koncu, oglaševanje je zadnji del procesa in nastopi takrat, ko razumemo strategijo podjetja, blagovne znamke. Evolucija marketinga je sprememba izdelka v izkušnjo. Cena ni več najpomembnejša, nov pomemben element pa postaja merjenje podatkov.

Dodala je še, da je marketing ambasador potrošnikov in v podjetju gradi kulturo osredotočanja na kupca, ter opozorila, da sama ne verjame argumentom, da je marketing neučinkovit, ker ga uprava na razume.  Današnji marketingaš mora znati govoriti jezik uprave in svoje odločitve argumentirati na podlagi podatkov.

» » Preberite celotno reportažo z dogodka