adwords-dynamic-parameters-jelena-rasula

Kar pogosto se zgodi, da na Googlu opazim oglas s ceno izdelka, nato pa kliknem nanj in ugotovim, da je cena na spletni strani popolnoma drugačna. Kljub temu, da imamo zaradi takšnega oglasa priložnost skočiti v zrak in s prstom pokazati na trgovca, menim, da oglaševalci namenoma ne zavajajo kupcev. Tudi če jih, je efekt pričakovanja ene cene in nato slabše realnosti popolnoma nasproten, kot želimo doseči z oglasom.

Izpostavljena cena v oglasu lahko pomeni višji CTR

Ko besedilo oglasa prilagodimo svojemu občinstvu in pravilno izpostavimo prednosti ponudbe, lahko znatno izboljšamo uspešnost oglaševalskih kampanj. Številni strokovnjaki zato svetujejo, da v oglasih izpostavimo akcijsko ponudbo ali ceno izdelka, če menimo, da je ravno to naša konkurenčna prednost.

Primer takšnega oglasa za primerjalnik ponudb ceneje.si si lahko ogledate spodaj. V njem je izpostavljena najnižja cena izdelka ter točno število različnih modelov kopalk.

adwords-dynamic-parameters-jelena-rasula-1

Toda, nenehno posodabljanje ponudbe in cen je lahko precejšen zalogaj, še posebej če upravljate oglase z veliko izdelki. Poleg tega z vsako spremembo oglasa tvegate izgubo prihodkov, saj gredo vsi novi oglasi znova v pregled in odobritev Googlu, kar lahko traja tudi 1 delovni dan!

Kako nam pomagajo dinamični parametri?

Nastavitve oglasa lahko pomagajo rešiti zgornji izziv, saj cen (in drugih podatkov) ni potrebno spreminjati ročno, ampak se posodabljajo sami – to pa tudi pomeni, da oglas ne gre v ponovni pregled. Pri tem vam pomagajo tako imenovani dinamični parametri (angl. Dynamic parameters ali Ad Params), katerih vrednost lahko spreminjate s pomočjo skripte.

AdWords skipte, ki so namenjene spreminjanju dinamičnih parametrov za prikaz cene, lahko najdete na spletu. Sama sem našla dve vrsti:

  • skripte, ki polnijo dinamični parameter neposredno s spletne strani
  • skripte, ki polnijo dinamični parameter iz Google Docs datoteke

Osebno sem se odločila za drugo vrsto skripte, ker sem pred obremenitvijo programerske ekipe želela sama preizkusiti, če zadeva res deluje.

Vzpostavitev AdWords skripte in vira podatkov

Za hitri preizkus delovanja skripte sem postavila Google Docs tabelo, v kateri sem opredelila stolpce: CampaignName (ime kampanje), AdGroupName (ime oglasne skupine), Param1 (parameter 1, ki je v mojem primeru najnižja cena izdelka), Param2 (parameter 2, ki predstavlja količino izdelkov v ponudbi) in Param3 (označuje število različnih trgovin, ki ponujajo to vrsto izdelka).

adwords-dynamic-parameters-jelena-rasula-3

Nato sem na internetu poiskala AdWords skripto, ki bere podatke iz Google Docs tabele in jo povezala z gDocs tabelo. Skripto sem namestila v AdWords > Bulk operations > Scripts. Tu lahko s klikom na »Preview« preverite, ali ta pravilno deluje, še preden jo prvič zaženete in nastavite frekvenco osveževanja oglasov.

adwords-dynamic-parameters-jelena-rasula-2

Ko začnete predogled, se prikažejo vrednosti parametrov. Predlagam, da nato v gDocs ročno spremenite številke, ponovno sprožite predogled in preverite ali skripta prebere nove vrednosti.

Priprava oglasa

Oglas v AdWords pripravite tako, da namesto cene vpišete dinamični parameter. Glede na to, da se moja cena nahaja v stolpcu Param1, količina izdelkov pa v stolpcu Param2, oglas sestavim tako, da namesto cene vpišem dinamični parameter: {param1: privzeta_vrednost}, namesto količine izdelkov pa {param2: privzeta_vrednost}. Kot privzeto vrednost vpišem številko, ki se prikaže, če ni podatka za parameter. V mojem primeru so to »varne« številke, ki ne morejo razočarati kupca, če klikne na oglas in dobi drugačno ponudbo.

adwords-dynamic-parameters-jelena-rasula-4

Ko je oglas odobren, lahko na Googlu sami preverite, če prikazuje ustrezne vrednosti iz vaše gDocs tabele. V kolikor vse dela, na vas ostane le še to, da pripravite kopico dinamičnih oglasov za testiranje in jih naložite v oglaševalski račun.

Urejanje vira podatkov

Kako pa podatki »pridejo« v Google Docs? V zgornjem primeru sem jih zavoljo testa vnesla ročno, nato pa sem prosila našo IT ekipo, da izdela skripto, ki pošilja prave podatke s spleta v mojo gDocs tabelo.

Uroš Mevc, IT Manager in Ninja Master pri Ceneje d.o.o.:

uros-mevc»Za povezavo naših podatkov z gDocs tabelo smo napisali algoritem, ki samodejno sproži osveževanje podatkov in jih preko Googlovega API-ja pošlje v ustrezne celice. Navodila za uporabo API-ja so zelo preprosta, tako da se lahko naloge loti tudi programer, ki je začetnik.

Svetujem, da podatke o cenah in količinah v gDocs tabelo vnesete kot besedilo in ne kot število, saj s tem zagotovite ustrezen način prikaza. Zgodilo se nam je namreč to, da je AdWords skripta prebrala naše vrednosti kot števila in v oglas zapisala ceno »6,90« kot »6.9«, kar na našem trgu ni primerna oblika zapisa cene.«