Dropshipping − da ali ne?

2639

Razmišljate o odprtju spletne trgovine in ne veste, ali se odločiti za klasično spletno trgovino ali dropshipping model? Nižje cene izdelkov zaradi manj posrednikov in nižjih marž se na prvi pogled vsekakor zdijo privlačne − pa tak poslovni model res prinaša samo prednosti?

Kaj je dropshipping?

Kot pojasnjujejo na portalu www.shopify.com, je dropshipping način prodaje na drobno, v katerem spletna trgovina nima svojega skladišča in zaloge artiklov, ampak povpraševanje posreduje dobavitelju, ki blago pošlje neposredno kupcu. Spletni trgovec si ob tem zagotovi provizijo, ki pa je dosti nižja kot pri klasičnih spletnih in fizičnih trgovinah. Takšen poslovni model, ki ga uporablja na primer AliExpress, ima nekatere prednosti in pomanjkljivosti, o katerih lahko več preberete v nadaljevanju.

Katere so prednosti dropshippinga?

Manj vloženega kapitala in lažji začetek

Če šele odpirate spletno trgovino, je največja prednost dropshippinga zagotovo to, da ne potrebujete visokega začetnega kapitala. Konkretno to pomeni, da vam ni potrebno vnaprej kupiti izdelkov, če jih kupec ni naročil in plačal.

Vodenje spletne trgovine je lahko precej bolj preprosto, če nimate fizičnega stika z izdelki, saj vam ni treba upravljati skladišča ter skrbeti za pakiranje in dostavo naročil, popis in sledenje zalog, kontinuirano naročanje itd.

Nižji stroški in široka paleta izdelkov

Glede na to, da ni potrebno plačevati skladišča, imate v primeru dropshippinga nižje stroške. Veliko uspešnih spletnih trgovin, ki delujejo na ta način, posluje iz majhne domače pisarne z uporabo enega prenosnika in z dokaj nizkimi mesečnimi stroški. Skladno z rastjo takšne spletne trgovine seveda rastejo tudi stroški, vendar so ti še vedno znatno nižji od stroškov tradicionalnih spletnih trgovin.

Dodatna prednost je, da lahko vašim kupcem ponudite širok nabor izdelkov. Ko dobavitelj doda izdelek v svoj inventar, ga namreč lahko brez dodatnih stroškov ponudite vašim strankam.

Enostavna sprememba lokacije in fleksibilnost

Spletno trgovino lahko vodite praktično kjerkoli, pomembno je le, da imate omogočeno brezhibno komunikacijo z dobavitelji in kupci. Bolj fleksibilni ste tudi v primeru povečanja obsega dela – imeli boste sicer več dela s podporo strankam, vendar bo preostalo dodatno delo za vas opravljal dobavitelj.

Katere pa so pomanjkljivosti dropshippinga?

Nizka marža

Na zelo konkurenčnem dropshipping trgu so največja pomanjkljivost nizke marže. Ker je vložek v odprtje spletne trgovine tako nizek, si trgovci lahko privoščijo poslovanje z izredno nizkimi maržami. Nekateri takšni trgovci imajo sicer lahko spletne strani slabe kakovosti in ne zagotavljajo ustrezne podpore uporabnikom, vendar se vam lahko tudi v takem primeru zgodi, da potencialni kupec zaradi nizke cene raje odide v tako spletno trgovino.

Težave z zalogami in zapleti z dostavo

Če imate svoje skladišče, imate vedno nadzor nad zalogo in lahko pravočasno naročite izdelke, ki jih zmanjkuje. Če poslujete s številnimi dobavitelji, ki dobavljajo tudi drugim, se zaloge dnevno spreminjajo. Usklajevanje z dobavitelji ni vedno enostavno in lahko se zgodi, da želenih artiklov preprosto zmanjka, vi pa na to niste pripravljeni.

Če sodelujete z več dobavitelji, kar je pri dropshippingu navada, so izdelki iz vaše spletne trgovine dostavljeni na različne načine, kar povečuje stroške pošiljanja. Konkretno, če stranka naroči tri izdelke, ki prihajajo od različnih dobaviteljev, boste za eno stranko plačali tri različne pošiljke.

Napake dobaviteljev

Pri dropshippingu lahko pride do situacije, ko dobavitelj naredi napako v naročilu, vi pa morate prevzeti odgovornost za to in se opravičiti vaši stranki. Če pošiljka ni kakovostno pakirana ali sploh ne pride, je lahko okrnjen ugled vaše spletne trgovine, čeprav za napako niste neposredno odgovorni.

Kako se torej odločiti?

Dropshipping sam po sebi zagotovo ni popoln način za uspešno poslovanje spletne trgovine. Kot smo videli, ima številne prednosti in obenem pomanjkljivosti, ki jih je potrebno poglobljeno pretehtati in uskladiti z vašo strategijo poslovanja.

Vas zanima več?

Preberite tudi:

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here