Nedavno je Google naznanil, da bo v skladu z odločitvijo Evropske komisije prilagodil svojo storitev za primerjavo cen Google Shopping. Kot smo na portalu Shopper’s Mind že pisali, je Komisija spletnemu gigantu naložila rekordno kazen, ker druge primerjalne platforme postavlja v slabši položaj. V tokratnem članku pišemo o tem, kakšne spremembe je nedavno napovedal Google, obenem pa vam predstavljamo novo rešitev, ki spletnim trgovcem v Sloveniji omogoča prikaz ponudb na vodilnem spletnem iskalniku.

Po novem naj bi bile vse oglasne pozicije dostopne vsem ponudnikom

Kot pišejo na TechCrunch, komisarka Margrethe Vestager meni, da je Google s tem, ko je izpostavljal svojo storitev primerjave cen in ni prikazoval konkurenčnih rezultatov, sebe postavil v nezakonito prednost in izkoristil svoj položaj dominantnega spletnega brskalnika, ki zaseda okrog 90 odstotkov trga. Iz tega razloga je njegovo blokiranje konkurence tako problematično.

Komisija ni natančno določila, kakšne spremembe naj uvede Google, temveč mu je dala priložnost, da sam pripravi ustrezno rešitev. Izboljšano orodje, ki je bilo predstavljeno nedavno, je za prikazovanje oglasov na voljo v državah evropskega gospodarskega prostora ter v Švici oziroma tam, kjer so na voljo tovrstni oglasi. Google zdaj omogoča, da se kdorkoli na način dražbe pogaja za prikaz oglasov, ki se pojavijo na vrhu rezultatov iskanja in ne kot prej, ko je prikazoval zgolj rezultate podjetij, ki so za to plačala. “Vse oglasne pozicije so zdaj na voljo vsem ponudnikom. Ni več rezerviranih mest za Google Shopping in druge primerjalne platforme”, so predstavniki Googla zapisali na Twitterju.

Še vedno pa ni povsem jasno, ali je Google dejansko naredil spremembo v načinu prikazovanj rezultatov konkurenčnih storitev. Evropska zveza potrošnikov (BEUC) je komisarki Vestager poslala pismo, v katerem pojasnjuje, da rešitev, ki jo predlaga Google, ne obravnava dejanskih težav. Trdijo, da model, ki temelji na dražbi, potrošnikom ne zagotavlja zanje najboljših rezultatov. Prikazani rezultati namreč ne bodo odvisni od tega, koliko so relevantni za potrošnike, temveč od tega, kako močno je podjetje, ki se pogaja za oglasno pozicijo. Preprosto povedano, potrošnik ne bo videl rezultatov, ki najbolj ustrezajo njegovem iskanju, temveč rezultate ponudnika, ki je največ plačal za prikaz.

Drugi razlog, zaradi katerega se pri zvezi potrošnikov ne strinjajo s predlogom, je predpostavka, da bodo posledično izdelki in storitve dražji. Glede na to, da bodo morala podjetja plačati več, da bi bila vidna na Googlu, namreč obstaja velika možnost, da bodo prisiljeni podražiti svoje ponudbe.


Spoznajte 1-2-3 Nakup!

V Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji Google Shopping sicer ni na voljo, obstaja pa povsem nova rešitev 1-2-3 Nakup, ki jo je predstavilo podjetje Ceneje, ki upravlja vodilno platformo za primerjalno nakupovanje v regiji (portali ceneje.si, jeftinije.hr, idealno.rs in idealno.ba).

1-2-3 Nakup je razširitev za Google Chrome, ki potrošnikom omogoča, da si skrajšajo čas spletnega nakupovanja, tako da najboljše izdelke za svoje iskanje najdejo že kar na Googlu in na enem mestu primerjajo ponudbe različnih spletnih trgovin. To orodje prikazuje najbolj relevantne izdelke spletnih trgovcev glede na ključne besede, ki jih kupec išče, s čimer je zagotovljena najvišja stopnja kakovosti prikazanih rezultatov za potrošnika.

Kaj pa 1-2-3 Nakup prinaša spletnim trgovcem? Glavna prednost je ta, da vam omogoča dodatno pozicijo za prikaz vaših izdelkov na iskalniku Google – in to brezplačno, če ste partner portala ceneje.si, jeftinije.hr ali idealno.rs.

Veliko o uporabnosti te rešitve pove dejstvo, da jo je v prvih dveh mesecih namestilo že več kot 2000 uporabnikov, število namestitev pa strmo raste. Rešitev v podjetju Ceneje še vedno razvijajo in stalno nadgrajujejo njene funkcionalnosti, tako za potrošnike kot tudi za trgovce.

.
Preverite več o 1-2-3 Nakup »