Amazon SEO: kako se lahko s pomočjo embalaže povzpnete na vrh iskalnih rezultatov

4313

Na prvi pogled embalaža in pozicija vaše spletne trgovine v iskalnih rezultatih nimata nič skupnega, drži? Nikakor. Kako se lahko s pomočjo embalaže povzpnete na sam vrh iskalnih rezultatov in pometete s konkurenco, vam v tokratnem prispevku razkriva Robert Wrightham, lab manager v podjetju DS Smith iz Velike Britanije.


Jeff Bezos, lastnik in ustanovitelj podjetja Amazon, ki je znan po tem, da postavlja stranke vedno na prvo mesto, je že leta 2008, svojim strankam napisal pismo. V njem je napovedal vojno »wrap range« tj. vojna »besu zaradi prekomerne embalaže«.

Kaj je zapisal v pismu? O nezadovoljstvu potrošnikov, ki so kupovali izdelke preko Amazona in se pritoževali zaradi embalaže. Ne le, da je embalažo težko odpreti, ugotovil je, da so izdelki prepakirani, embalaža ni primerna, je pretirana in ni trajnostna. Misija v pismu je bila jasna; doseči popolno ravnovesje med učinkovitostjo dostave in unboxing izkušnjo potrošnikov pri odpiranju embalaže.

Da bi se izognili nadaljnjim kritikam, so določili smernice za embalažo oziroma pakiranje izdelkov, ki se prodajajo na Amazonu. Smernice zagotavljajo embalažo, ki ne sproža frustracij, oziroma v angleščini FFP – Frustration-Free Packagin (embalaža brez frustracij).

Več o Amazon SEO osnovah si preberite tukaj »

Nove smernice – ovira ali priložnost?

Jeff Bezos je težavo z embalažo osebno naslovil in trgovcem ponudil nov način za povečanje prodaje in za izboljšanje uvrstitve (rating) z Amazon SEO. Kako? Upoštevati je potrebno smernice za pridobitev certifikata FFP (Frustration Free Packaging).


O tem kakšna mora biti embalaža, ki vam bo pomagala do višje prodaje na Amazonu in boljše uvrstitve v iskalnih rezultatih, smo se pogovarjali z Robertom Wrightham, lab managerjem v podjetju DS Smith iz Velike Britanije.

Ali imate oceno, koliko kupcev je nezadovoljnih z embalažo izdelka, ki so ga kupili na spletu in zakaj?

Kar 78 % kupcev je ob nakupu na spletu nezadovoljnih. Raziskava WHICH iz letošnjega leta ugotavlja, da so glavni razlogi (v obratnem vrstnem redu):

  • Previsoka poštnina,
  • Napačna ocena velikosti izdelka,
  • Embalaža, pri kateri je bilo uporabljenega preveč materiala. Nezadovoljnih je kar 50 % vseh kupcev.

Kateri so največji izzivi, ki jih imajo vaši (DS Smith) ecommerce partnerji pri pakiranju in embalaži?

Trije največji so:

  • Kako biti manj potratni – kako uporabiti manj materiala oziroma uporabiti material, ki se lahko ponovno uporabi.
  • Kako ponuditi novo izkušnjo z embalažo (shelf presence) brez grafik ali elementov brandinga, brez da bi to vplivalo na izkušnjo odpiranja (unboxing).
  • Kako optimizirati vračila manjših paketov.

Embalaža lahko spletnim trgovcem pomaga pri Amazon SEO – ali lahko pojasnite, kako?

Amazon spodbuja FFP (Frustration-Free Packaging) načela tako, da obljublja boljše uvrstitve izdelkov spletnih trgovcev med iskalnimi rezultati za tiste, ki so certificirani. Obstajajo trije nivoji certifikacije – višji nivo kot dosežete, boljša je vaša uvrstitev (če ne dosežete vsaj osnovnega nivoja, potem se vaši izdelki ne bodo prikazali). Ustrezna embalaža zniža tudi stroške Amazonove priprave, za Evropo po 1. oktobru 2019 ti znašajo 1,50 £ na enoto oz. 1,70 € na enoto za dimenzije paketa, ki je večji od 45,5 cm x 34,0 cm x 26,5 cm. 

Kako lahko spletni trgovci, ki prodajajo na Amazonu, pridobijo FFP certifikat?

Certifikat izda APASS (Amazon Packaging Support and Supplier network – Amazon podpora mreži dobaviteljev in pakiranju izdelkov). Kot član mreže APASS vam lahko podjetje DS Smith omogoči dostop do strokovnjakov za e-trgovino in ecommerce embalažo in prav tako do storitev laboratorija za testiranje ecommerce embalaže, ki je certificiran s strani Amazona.

»»» Več informacij o postopku pridobitve certifikata FFP 

Omenili ste, da lahko spletni trgovci testiranje opravijo v neodvisnem laboratoriju – kakšne vrste testiranj ponujate?

Vzdržljivost embalaže se testira glede na pot, ki jo mora opraviti (tranzit pošiljke), glede na stiskanje pri shranjevanju ali skladiščenju, preizkus vibracij, ki simulira transport pošiljke, preizkus padca pošiljke, ki se lahko zgodi ob grobem ravnanju s pošiljko.

 

Ali je storitev testiranja omejena le na vaše partnerje?

Ne, testiranje omogočamo vsakemu, ki pristopi k nam, toda partnerji DS Smith ob testiranju prejmejo še ‘all inclusive’ oblikovanje prototipa embalaže.

Nam lahko zaupate tri razloge, zaradi katerih embalaže ne prestanejo testiranja?

Seveda, največ jih testiranja ne prestane zaradi neustrezno oblikovane embalaže, kar je posledica nerazumevanja zahtev izdelka, ki ga v to embalažo zapakiramo. Pri oblikovanju embalaže moramo upoštevati oskrbovalno verigo – pot katero izdelek »prepotuje« v svojem življenjskem ciklu. Razlog je lahko še neprimerna perforacija (zareze) na embalaži ali uporaba neprimernega tipa materiala (valovite lepenke oz. kartona).

 

Katere so glavne prednosti testiranj, ki jih vaša ekipa ponuja?

Strankam pomagamo s svojimi izkušnjami in razširjeno mrežo svetovalcev in oblikovalcev, ki pred vsakim testiranjem vodijo naše stranke in jim pomagajo do boljše uspešnosti.

Kakšna je po vašem mnenju ’embalaža prihodnosti’?

Ecommerce embalaža se mora prilagoditi in razvijati glede na trg, ki se odmika od kričečih embalaž, pripravljenih za prodajne police v fizičnih trgovinah. Pri embalaži, ki jo pošiljamo po pošti ni potrebe, da je potiskana celotna površina embalaže (kar je »zahteva« embalaže za prodajne police, kjer grafika na embalaži igra odločilno vlogo pri odločitvi za nakup izdelka). Kakorkoli, ecommerce zahteva sofisticirane embalažne rešitve, ki so razvite za specifične ecommerce oskrbovalne verige (distrubicijske poti, način skladiščenja idr.). To mora biti ustrezna embalaža rešitev, ki ponuja dovolj varnosti in zaščite izdelku, ki doživi na svoji poti do kupca do 50 stičnih točk. Hkrati pa moramo biti pri embalaži pozorni na ekološki vidik s pomočjo zmanjševanja velikosti embalaže in na življenjsko dobo embalaže ter možnost recikliranja.


Ključen nasvet za Amazon SEO je, da si ogledate rešitve svojih najuspešnejših konkurentov. Če ti ne ponujajo embalaže po merilih podjetja Amazon, imate priložnost, da jih prehitite …

Celoten članek je bil predhodno objavljen na na blogu o strateški embalaži podjetja DS Smith Slovenija, kjer lahko spremljate najnovejše novice in nasvete o dobrih embalažnih rešitvah za spletne trgovce.

Vas zanima več?

Preberite tudi:

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here