
Razumete, zakaj je prisotnost na spletu za trgovce danes obvezna? Na konferenci Ecommerce Day 2017, ki je potekala 5. aprila v Zagrebu, so predavali številni mednarodni strokovnjaki, ki so udeležencem predali edinstveno znanje s področja spletne trgovine. Med njimi je bil tudi Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje d.o.o., ki je razkril nove podatke največje raziskave spletnega nakupovanja v regiji, Shopper’s Mind 2017. V nadaljevanju poglejte, kako je opredelil 5 ključnih dejavnikov, ki spodbujajo rast ecommerca – trenutno najbolj dinamičnega segmenta trgovine.
1. Frekvenca spletnega nakupovanja
Prvi izmed ključnih dejavnikov rasti je sama pogostost nakupovanja na spletu. Kot smo na portalu Shopper’s Mind – sMind.si že pisali, je ecommerce tako v Sloveniji kot na Hrvaškem v velikem porastu, kar se jasno kaže skozi rast frekvence nakupovanja na spletnih kanalih. V tem pogledu je sosednja Hrvaška še nekoliko bolj razvita, saj je rednih mesečnih kupcev že skoraj polovica spletne populacije, medtem ko jih je pri nas 37 %.
2. Rast vrednosti nakupa
Včasih je veljalo, da potrošniki na spletu opravljajo nakupe nižje vrednosti, a tudi v tem pogledu se v zadnjih letih nakupne navade pomembno spreminjajo. Pri kar 63 % spletnih nakupov v Sloveniji znaša vrednost nad 25 €, več kot 100 € je vredna že petina vseh nakupov! Zelo podobno kažejo podatki tudi za Hrvaško.
3. Rast nakupov v novih kategorijah
Naslednji dejavnik, ki pomembno vpliva na rast spletne trgovine na obeh trgih, je širitev nakupov v novih kategorijah oziroma blagovnih skupinah, ki doslej še niso bile tako razvite na spletu. Tu obstajajo razlike med državama, in sicer se je v Sloveniji v enem letu najbolj povečal tržni delež spletnim trgovinam v kategorijah hrana in pijača, avto-moto oprema in oprema za male živali, medtem ko so na Hrvaškem najbolj zrasli spletni trgovinski centri ter trgovci s področja skupinskih nakupov in zavarovanj.
Vir: State of Ecommerce Mind Croatia/Slovenia 2017
4. Pripravljenost na mobilnega uporabnika
Mobilne tehnologije so postale katalizator nakupnega vedenja na spletu, česar se vedno bolj zavedajo tudi trgovci na obeh trgih. Podatki analize tehnične skladnosti trgovin s standardi varnega nakupovanja na spletu kažejo, da je imelo novembra lani optimizirano mobilno spletno stran že 76 % slovenskih spletnih trgovin in zanimivo bo videti, kakšno bo stanje letos. Hrvaška je v tem pogledu zadnje leto naredila pomemben korak naprej, saj je imelo lani spletno stran prilagojeno mobilnim napravam zgolj 60 % trgovin, letos že skoraj 9 od 10.
5. Vzpon platform za primerjalno nakupovanje
Raziskava je pokazala tudi zanimivo dinamiko v vedenju potrošnikov v fazi raziskovanja pred nakupom in s tem povezanimi spletnimi viri informacij. V obeh državah opažamo vzpon portalov za primerjalno nakupovanje (ceneje.si, jeftinije.hr in podobno), ki jih v Sloveniji uporablja že dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem kar 55 % uporabnikov. Gre za platforme, ki na enem mestu omogočajo vse informacije za preudarno nakupovanje ter s tem olajšajo nakupni proces.
Vas zanima več?
Poglejte tudi:






























