“Analiza spletnih kupcev na hrvaškem trgu” je tržna raziskava o spletnih nakupnih navadah na Hrvaškem. Njen namen je na osnovi dobljenih rezultatov prilagoditi poslovni model portala Jeftinije.hr, načrtovati razvoj izdelčnih kategorij ter posledično povečati število obiskovalcev portala in oblikovati nove storitve na trgu.
Namen raziskave
Raziskava je potekala v izvedbi podjetja Ceneje d.o.o., ki upravlja vodilno platformo za primerjalno nakupovanje v regiji (Ceneje.si, Jeftinije.hr, Idealno.rs in Idealno.ba), in podjetja Valicon d.o.o. Njen glavni namen je olajšati odločitve podjetja Ceneje pri vstopu na tuj trg (Hrvaška).
Izvedbo raziskave je sofinancirala Javna agencija Republike Slovenija za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije.
Cilji raziskave
Glavni namen raziskave je analiza trga z vidika ključnih faktorjev nakupa za hrvaške spletne kupce, ki je osnova za nadaljnji razvoj portala Jeftinije.hr in uvedbo novih storitev na trgu. Cilji vključujejo povečanje števila obiskovalcev portala, lansiranje novega produkta, redesign izdelčnih kategorij in portala ter povečanje prihodkov na hrvaškem trgu.
Rezultati raziskave
Hrvaška je sicer v primerjavi s Slovenijo mlajši trg spletnega nakupovanja, a podatki jasno kažejo značilno rast tako števila spletnih kupcev kot tudi frekvence nakupovanja preko spleta.
Hrvaški spletni kupci najpogosteje nakupujejo podobne kategorije izdelkov kot v Sloveniji, le kategorija oblačil in obutev je bolj “spletno razvita”. V primerjavi s slovenskimi potrošniki so nekoliko bolj cenovno občutljivi, vendar obstajajo še številni drugi necenovni faktorji, ki so jim pomembni v nakupnem odločanju.
Največji hrvaški spletni trgovec je eKupi, ki je vodilni ponudnik v večini analiziranih kategorij. Razvitost plačevanja z bančnimi karticami in nekoliko počasnejši razvoj lokalnih spletnih trgovin sta glavna razloga, da so na hrvaškem trgu priložnost izkoristili nekateri globalni trgovci, kot sta eBay in AliExpress, ki sta vodilna na področju mikro-nakupov in sta prisotna v večini proučevanih izdelčnih kategorij.