Za 4 dolarje dobite 500 sledilcev. Za le 6 dolarjev pa kar 1000. In to pravih.

Mamljiva ponudba, kajne? Sploh za tiste, ki se vsak dan trudijo z aktivnostjo na družbenih omrežjih, v zameno pa se jim pridruži en nov sledilec. Po možnosti v celem tednu. 

Takšna statistika uporabnika hitro premami, da skuša poseči po hitrih rešitvah. Že res, da je nakup sledilcev hiter in ugoden, a na drugi strani lahko prinese kup nevšečnosti. Zakaj bi se torej odločili za tovrsten nakup?

Če Instagram uporabljate le za dušo oz. za povezovanje z družino in prijatelji, potem razloga za nakup sledilcev nimate. Družini in prijateljem namreč želite pokazati, kaj delate in kaj se dogaja v vašem življenju, medtem ko s tujci nimate interakcije in jih vaše življenje pravzaprav ne zanima.

Če ste lastnik poslovnega profila in želite končnemu kupcu nekaj prodati, nakup sledilcev prav tako ni smiseln, saj lažnemu kupcu (botu ali neaktivnemu profilu) prav zagotovo ne boste prodali ničesar.

Če ste influencer pa prav tako ne morete vplivati na lažnega sledilca. Z nakupom sledilcev že lahko vplivate na postavitev višjih cen pri sponzorjih in oglaševalcih, a je umetno napihovanje le-teh tudi poslovna prevara, ki vas bo na dolgi rok očrnila. 

Prav lažni profili in sledilci ter boti in pametne aplikacije, ki samodejno komentirajo objave ali začnejo množično slediti velikemu številu uporabnikov, so trn v peti skrbnikov družbenega omrežja Instagram.

Preberite si 8 tehtnih razlogov, “zakaj ni smiselno kupovati Instagram sledilcev”.

8x zakaj ne!

1. Z lažnimi sledilci ni engagementa

Lažni sledilci običajno niso pravi ljudje, ampak boti. Največji engagement, kar ga lahko dobite od njih je, da vam napišejo “nice post”. Če se želite pozicionirati kot uspešna blagovna znamka, ki komunicira na Instagramu, potem se zavedajte, da od sledilca, ki se ne odziva na vaše objave, nimate praktično nič. Vsakdo od svojih sledilcev pričakuje vsaj to, da objavo pogledajo, če ne že všečkajo ali delijo njeno vsebino. Od kupljenih sledilcev in profilov pa odziva praktično ni – so le tam.

2. Neskladen engagement v primerjavi z ostalimi računi

Ni težko opaziti tistih Instagram računov, ki imajo sumljivo manj engagementa kot vsi ostali. Pristni Instagram računi imajo namreč podobne vzorce, in sicer pri manj kot 1000 sledilcih se v povprečju pričakuje okoli 8 % engagementa, med 10.000 in 100.000 sledilci pa 2,4 %. Te številke sicer varirajo, gre namreč za povprečno oceno. 

Drug način, s katerim opazimo lažen engagement, pa je primerjava razmerja med lajki in komentarji pod slikami ali med številom sledilcev in številom lajkov pod objavo. Če je to razmerje preveliko, gre običajno za kupljene sledilce.

3. Neprimerni bot komentarji na poste

Lažni sledilci s seboj prinesejo tudi komentarje v tujem jeziku, včasih celo z neprimerno vsebino. Verjetno pa ste kdaj opazili tudi to, da se je na primer pod žalostno objavo znašel komentar “great post/nice picture”, kar je povsem neskladen komentar s samo vsebino objave.

4. Kupljeni sledilci s seboj prinesejo spam

Z nakupom sledilcev odprete vrata najrazličnejšim spamom. Našli vas ne bodo le na Instagramu, kjer bodo imeli dostop tudi do vaših sledilcev, ampak še na mailu, s katerim ste opravili nakup. Ta začaran krog spamanja boste težko ustavili.

5. Instagram prepozna in kaznuje lažne sledilce

Ker si Instagram želi ustvariti dobro okolje za vse uporabnike, vse sile redno usmerja k iskanju in brisanju lažnih računov.

6. Kupovanje sledilcev je v nasprotju s pravili in pogoji Instagrama

Instagram aktivno opozarja, naj uporabniki ne kupujejo lažnih sledilcev. Takšno početje strogo kaznujejo (upad dosega in engagementa), prav tako pa lahko tudi suspendirajo vaš račun. Vsaka takšna kazen je izredno slaba za kredibilnost vašega računa.

7. Lažni sledilci uničujejo vašo kredibilnost

Unikatni Instagram računi svojo skupnost gradijo na organski način. To seveda zahteva čas in voljo. Če posegate po bližnjicah, lahko hitro izgubite vso kredibilnost. Če bodo številke in odzivi vaših sledilcev sumljivi, vaš račun pa bo izgledal nenavaden, bodo ljudje začeli dvomiti v vas, v vaše besede in vaš posel. Sklepali bodo, da ste tudi na drugih področjih neiskreni. 

Poleg dobre komunikacije in vsebine se lahko odločite tudi za oglase, ki bodo povečali doseg objav in privabili nove sledilce. Če imate torej sredstva za kupovanje sledilcev, jih je bolje porabiti za oglaševanje in doseg tistih ljudi, ki imajo dejanski interes za to, kar komunicirate.

8. Ne boste zaslužili denarja

Resnica je ena – lažni sledilci, četudi so pravi ali pa ne, od vas ne bodo kupili ničesar.

Kako do organskega dosega?

Algoritem Instagrama bolj nagrajuje engagement kot pa število sledilcev. Da dosežete dober engagement, se lahko lotite različnih tehnik, s katerimi se približate vaši idealni ciljni skupini. Kako doseči skoraj 800 milijonov mesečnih uporabnikov Instagrama in zgraditi pravo ciljno skupino?

  • vaš profil naj bo javen, da lahko vsak uporabnik kadarkoli vidi vašo vsebino;
  • s kakovostno vsebino dajte uporabnikom razlog, da vas sledijo;

Objavljajte raznolike poste, kot so fotografije, GIF-i, videi, bumerangi, kvizi, itd. S sledilci zgradite zaupanje tako, da jih navdušite z vašo vsebino, dobrimi slikami in zanimivimi teksti. Bodite konsistentni in vzdržujte stil, ki vas razlikuje od drugih. 

  • uporabljajte vse funkcije Instagrama (Instagram Reels, itd.)

Z Instagram Reels imate možnost, da vaša vsebina privlači tiste sledilce, ki se že odzivajo na poste, ki so podobni vašim. Začnite s snemanjem preprostega videa. Vključite tekst, nekaj hashtagov in izberite popularen zvok, ki mu bodo ljudje radi prisluhnili. Ostanite konsistentni in nadzirajte število ogledov posameznega videa.

  • uporabljajte hashtage (so odličen način, da dosežete nove ciljne skupine, če jih le uporabljate pravilno);

Instagram algoritem favorizira engagement. To pomeni, da več kot imate interakcije z drugimi in oni z vami, večja verjetnost je, da se bo vaša vsebina prikazala na več in več “news feedih”. To pomeni tudi večjo vidnost in rast vašega Instagram računa.

  • objavljajte storyje.

Del vaše ciljne skupine, ki se dobro odziva na storyje, le čaka in čaka na nov viralni video. Storyji so odlični za rast vašega računa, saj uporabnik že znotraj storyja lahko vzpostavi interakcijo z vami. Dodajte ankete, kvize in vprašanja, ki so magnet za engagement. Več ljudi bo preko storyja vzpostavilo interakcijo z vami, večim ljudem bo Instagram delil vaš story.

Instagram ostaja ena izmed hitreje rastočih platform. Pritisk, da moramo vedno znova rasti in pridobivati nove sledilce, ki bodo opravili nakup, je zelo velik. Toda, ne podležite pritisku, ni vredno. Navedene alternative vam bodo pomagale poiskati pot do organskih sledilcev, ki bodo imeli za vas precej večjo vrednost kot 10.000 novih lažnih sledilcev.