Sezona obvezne uporabe zimskih pnevmatik, ki traja od 15. novembra do 15. marca, se počasi bliža koncu. Na največjem slovenskem primerjalniku cen Ceneje.si vsako leto zaznavamo povečano zanimanje za nakup pnevmatik že precej pred mejnimi datumi. Kako se na ta skok povpraševanja pripravljajo spletni trgovci? Kaj zaznavajo v trendu nakupov? Kako načrtujejo svoje marketinške aktivnosti glede na informacije o povpraševanjih? Vse to nam je v intervjuju predstavil  g. Gregor Korelc iz Avtocentra Avtostop.

Kdaj trend iskanja letnih pnevmatik zaznavate trgovci in zaradi katerih dejavnikov prihaja do odstopanj?

Zaradi vse bolj milih zim in sprememb podnebja prihaja tudi do zamikov zimske in letne sezone. Temu se pri nakupu pnevmatik prilagajajo tudi potrošniki. V zadnjih letih opažamo, da se stranke za nakup in menjavo pnevmatik odločajo prej in ne čakajo več na začetek oz. konec zimske sezone. V povprečju nove pnevmatike stranke iščejo in kupijo že 1-2 meseca pred zakonsko določenimi roki.

Kaj so glavni kriteriji in merila, na podlagi katerih kupci izbirajo pnevmatike? Ali bi jim v pomoč predlagali orientacijo glede na teste pnevmatik? Katere naj si ogledajo?

Glavni kriteriji, na podlagi katerih se stranke odločajo za nakup, so karakteristike pnevmatik (oprijem na suhi ali mokri podlagi, hrupni indeks, poraba goriva itd). Opažamo pa, da se trend spreminja in tako smo v lanskem letu prodali več pnevmatik višje kvalitete in z višjo doseženo oceno na testih kot leta poprej. Stranke se zavedajo, da so dobre pnevmatike ob brezhibnih zavorah ključne za varnost v prometu.

Pri testih pnevmatik je treba vedeti, da jih izvajajo na določenem tipu vozila in da testirajo eno dimenzijo pnevmatik za osebna vozila ter eno dimenzijo pnevmatik za kombinirana vozila. Testi podajo splošno oceno, zato strankam priporočamo, da se za nakup pnevmatik ne odločajo izključno na podlagi teh ocen. V Avtocentru Avstostop svetujemo, da stranke preberejo več različnih testov pnevmatik, zlasti – če so na voljo – teste pnevmatik za njihov model vozila (npr. Renault Megane letnik 2010) in dimenzijo pnevmatik.

Zakaj to priporočamo? Ker se vsaka pnevmatika na različnih vozilih drugače »obnaša«. Npr. ni nujno, da bo najbolje ocenjena in najdražja Continentalova pnevmatika tudi najboljša izbira za Renault Megane letnik 2010. Nekatera podvozja avtomobilov so zelo občutljiva, nekatera manj. Nekatera so zelo mehka, »plavajoča«, spet druga so zelo trda itd. Poleg tega stranke na svoja vozila nameščajo večje ali manjše dimenzije pnevmatik od predpisanih, nekatere stranke nameščajo celo izvenserijske. Zato vam priporočamo naslednje teste pnevmatik: ADAC test (najbolj znan test nemškega avtokluba), AMZS test in Tire Rack.

Glede na vaše dolgoletne izkušnje s strankami, koliko voznikov spomladi zamenja svoje zimske pnevmatike za letne in koliko jih uporablja zimske še v toplejših mesecih. Kakšne so prednosti enih in drugih?

Po naših izkušnjah še vedno približno 80 % voznikov uporablja sezonske pnevmatike. To pomeni, da v zimski sezoni uporabljajo zimski komplet pnevmatik, v letni sezoni pa letni komplet pnevmatik. Takšna kombinacija je seveda najbolj priporočljiva in tudi najbolj varna. Če živite v višje ležečih predelih, je v zimski sezoni obvezna dodatna oprema tudi komplet verig v prtljažnem prostoru vozila.

Preostalih 20 % voznikov uporablja iste pnevmatike poleti in pozimi. Voznikom to močno odsvetujemo, saj letne pnevmatike niso primerne za vožnjo pozimi, enako velja za zimske pnevmatike poleti. Zavorna pot letne pnevmatike pozimi je lahko tudi dvakrat daljša, enako velja za zimsko pnevmatiko poleti. Poleg tega se zimska pnevmatika poleti zelo hitro obrabi, letna pa zaradi nizkih temperatur pozimi »otrdi« in s tem  postane »plastična« ter neuporabna. Odzivnost pnevmatike je seveda odvisna tudi od obrabe.

Za odločitev o nakupu zimskih pnevmatik je značilna jasna korelacija med vremenskimi razmerami in povpraševanjem. Kaj mislite, je odločilno za dvig iskanj letnih pnevmatik že pred pomladjo – glede na to da njihova uporaba ni zakonsko predpisana?

Po naših izkušnjah imajo stranke občutek, da so v zimski sezoni letne pnevmatike cenejše in seveda na zalogi. Zato pnevmatike za naslednjo sezono kupijo tudi že kak mesec ali dva prej. Poleg tega se želijo izogniti gneči in/ali temu, da bi zaloga željenih pnevmatik vmes pošla.

Vremenske razmere v sezoni se iz leta v leto zelo spreminjajo, tako da nekega pravila skorajda ni več. Morda lahko letos snežni zamet pričakujemo v mesecu marcu, ko bo datumsko že dovoljena uporaba letnih pnevmatik. Stankam priporočamo, da v tem obdobju vremensko napoved spremljajo za vsaj 14 dni vnaprej in se ne prenaglijo z menjavo pnevmatik. Nakup novih letnih pnevmatik pa seveda lahko opravijo že prej.

Kako bi – z vidika spletnega trgovca – izkoristili informacijo o natančnem času dviga povpraševanja po letnih pnevmatikah?

Seveda se mora vsak trgovec prilagajati trendom in povpraševanju na trgu. V tem primeru se prilagodi marketinška kampanja in temu primerno tudi ovrednoti oziroma »podaljša« v določeno obdobje. Je pa res, da moramo biti zelo pozorni na spremembe vremenskih razmer, saj ne želimo zavajati naših strank.

Pa katerih pnevmatikah beležite več povpraševanja – po letnih pnevmatikah  nižjega, srednjega ali višjega cenovnega razreda?

Stranke se velikokrat odločijo za nakup pnevmatik tudi 1-2 meseca pred zakonskim rokom. Že prej smo omenili razloge za to (zaloga, gneča, stres, časovna stiska itd.). Stranke tudi vnaprej načrtujejo strošek nakupa novih pnevmatik, ki v povprečju znaša 300-500 € s premontažo (seveda se cene razlikujejo glede na dimenzije pnevmatik).

Zaradi večjega števila proizvajalcev in ponudnikov pnevmatik ter s tem tudi ponudbe na tržišču, so se cene pnevmatik v zadnjih letih drastično znižale. Tako so pnevmatike višjega cenovnega razreda lažje dostopne tudi povprečnemu kupcu. V Avtocentru Avtostop v zadnjih letih opažamo trend, da se kupuje kvalitetnejše in tudi dražje pnevmatike, ne več najcenejših. Po naših izkušnjah stranke zaradi 50-100 € razlike v ceni za komplet pnevmatik ne želijo tvegati glede varnosti na cesti.

Kot trgovec in strokovnjaki s tega področja ta trend seveda podpiramo. S kvalitetnimi pnevmatikami boste prevozili več kilometrov, poleg tega pa boste z njimi varni v mokrih ali suhih razmerah.

VPIŠITE SVOJO TRGOVINO

Objavite svoje izdelke na ceneje.si in izboljšajte prodajo!

Pridružite se več kot 400 zadovoljnim spletnim trgovcem, ki predstavljajo svojo ponudbo v 12 glavnih blagovnih skupinah. Z objavo izdelkov v ustrezni kategoriji predstavite svojo ponudbo pravim potrošnikom, ki prav v tistem trenutku raziskujejo te izdelke in se nahajajo v zaključnih fazah nakupnega procesa.

POSTANITE CERTIFIED SHOP

Pridružite se spletnim trgovinam, ki jim kupci najbolj zaupajo

CERTIFIED SHOP® je edina oznaka v Sloveniji, ki temelji na treh najpomembnejših elementih spletnega nakupovanja: Preverjena mnenja kupcev, skladnost s tehničnimi in pravnimi standardi ter analiza skritega kupca
Pridobite mnenja kupcev in izboljšajte svojo uporabniško izkušnjo že zdaj!

OGLAŠUJTE NA CENEJE.SI

Nagovorite več kot 1.000.000 ljudi, ki so v nakupnem procesu

Spletnim trgovcem ponujamo urejen kanal, na katerem lahko konkurirajo na bolj transparenten način. Naše skrbno strukturirane kategorije vam pomagajo doseči prave uporabnike in na spletno stran pridobiti kakovosten promet z visoko stopnjo konverzije.

 

BODITE MED NAJBOLJŠIMI NA SPLETU!

Prijavite se na Shopper's Mind novice in 1x tedensko prejmite najbolj brane ecommerce vsebine!
Omogočite si vpogled v relevantne trende in dinamiko vaše dejavnosti ter spoznajte ozadje vedenja sodobnih potrošnikov.

S pošiljanjem obrazca podajate tudi naslednja soglasja:

S pošiljanjem podatkov potrjujete, da se strinjate s Splošnimi pogoji. Nameni obdelave, način hrambe in varovanja osebnih podatkov ter vaše pravice so opisani v Pravilih o zasebnosti.