Kot marketingarji vedno iščemo nove avenije povečanja dosega, engagementa z našimi projekti, predvsem pa kako se približati novim demografskim skupinam. In kaj je boljšega, kakor priporočilo zaupanja vredne osebe? Včasih so bili to prijatelji ali člani družine, z vseobsegajočim dosegom družbenih omrežij in njihovo interpolacijo v naše vsakdanje življenje, pa je meja konvencionalnega “priporočila prijatelja” dobila širši pomen. Ste že slišali za parasocialne odnose?

Konceptualno je parasocialni odnos povezan tudi z željno identifikacijo (ang. wishful identification), ki je psihološka želja biti enak liku ali medijski osebnosti. S tem procesom se motivira ponavljanje vedenjskih vzorcev lika ali osebnosti. Parasocialni odnosi so tako pozitivno povezani z željno identifikacijo, z občutki čustvene vključenosti in z lojalnostjo. Parasocialni odnosi imajo, kot so opazila že mnoga podjetja, visok potencial za marketinške namene. Študija Chung in Cho (2017) je pokazala, da imajo parasocialne interakcije kupca s slavno osebo pozitivni učinek na promocijo produkta. Parasocialni odnosi delujejo kot mediator med interakcijami na socialnih omrežjih in zaupanjem viru (slavni osebi). Slednje pa pozitivno učinkuje na kredibilnost znamke, kar vodi v namen nakupa izdelka (povzeto iz revijapanika.si).

    • do 88 % blagovnih znamk ima že vnaprej dodeljen budžet za vplivnostni marketing,
    • 71 % marketingarjev se strinja, da so leadi, zbrani z vplivnostnim marketingom, bolj kvalitetni,
    • več kot polovica spletnih uporabnikov spremlja vsaj eno znano osebnost ali vplivneža,
    • do 49 % kupcev pred nakupom upošteva mnenje vplivneža

(povzeto iz raziskave Hubspot in Sproutsocial).

Z leti se generacija spletnih potrošnikov z največjim nakupnim interesom pomlajuje. Nekaj, kar nam je potrdil tudi letošnji e-commerce report (več), ki poroča rast spletnega nakupovanja pri generacijah Z (+1 %) in Y (+2 %), obenem pa o znižanju za generaciji X ter Baby Boomers (povzeto iz E-commerce report 2022). To pa pomeni, da bodo top pozicijo kmalu zasedle osebe, ki so z družbenimi omrežji praktično odraščale. Samo pomislite, kako pomembni bodo vplivneži v takšnem okolju.

Zdaj, ko bolje razumemo, kako globoko sega ta zajčja luknja, je morda dobro pogledati, kakšen je popoln vplivnež za vaš posel. Poznamo več vrst, delimo jih pa glede na število sledilcev.

Nano vplivneži (do 10.000 sledilcev)

Po številu sledilcev so res najmanjši, a se lahko pohvalijo z visoko stopnjo vključenosti sledilcev (engagement). Običajno gre za manjše ali celo super nišne skupnosti. Zaradi manjšega števila sledilcev so tudi bolj selektivni glede izdelkov ali blagovnih znamk, ki so jih pripravljeni podpreti.

Mikro vplivneži (od 10.000 do 100.000 sledilcev)

Imajo bolj opredeljeno in specifično občinstvo ter so prepoznani strokovnjaki na svojem področju. So cenejši od makro vplivnežev in imajo odlične stopnje vključenosti sledilcev (engagement).

Nano

Mikro

Makro vplivneži (od 100.000 do 1.000.000 sledilcev)

Splošno znana spletna prisotnost. Makro vplivneži imajo običajno širok doseg in so bolj primerni za kampanje z večjim proračunom.

Mega vplivneži (več kot milijon sledilcev)

Te lahko zaenkrat preskočimo.
(Razen, če imate res visok budget)

Makro

Mega

Verjetno se vam že svita, kateri vplivnež je najbolje naravnan z vašimi vrednotami in ste že pripravljeni sestaviti plan kampanje. A kako se tega pravzaprav lotiti?

PRIPRAVA KAMPANJE IN SODELOVANJE

Kakor pri ostalih kampanjah, je tudi pri vplivnostnem marketingu lep kos planiranja sestavljen iz obsežnega raziskovanja, postavitve jasno zastavljenih ciljev in analize uspešnosti po izteku. Le da morate pri vplivnostnem marketingu računati še na navezovanje stikov, krepitev odnosov in pripravo pogodbe.

Potem se morate odločiti tudi, kako pogosto želite, da kampanje trajajo. 27 % marketingarjev zažene kampanje na vsake 1 do 3 mesece, 19 % celo enkrat na mesec (poročilo Hubspot)!

Ključnega pomena je, da svojo ciljno skupino dobro poznate. Ni vsak vplivnež primeren za določene demografske skupine. Najbolje je, da z vplivnežem sestavite pogodbo, ki jasno zajema merljive cilje, ki jih želite z njegovo/njeno pomočjo doseči, dogovorjen honorar in časovni razpored/način plačila. Prepričajte se, da ste o sporočilu akcije na isti valovni dolžini. Pomaga tudi, če vplivnežu pošljete dobre primere podobnih objav, ki vas navdihujejo in so skladne z vašo blagovno znamko. Toplo vam priporočamo, da se dogovorite za predogled objav.

Ko ste postavili cilj kampanje, ne pozabite pripraviti UTM-jev za povezave, ki jih delite z vplivneži. Tako boste lažje spremljali uspešnost kampanje. Koristne informacije, ki vam bodo pomagale pretehtati bodoča sodelovanja. Brez tega boste o tem, kolikšen delež prodaje je zasluga vplivneža, lahko samo špekulirali. 

Iskreno upamo, da smo vam to temo malo približali in boste v bodoče tudi sami stopili izven cone udobja in preizkusili nekaj svežega v vašem marketingu. Prizadevamo si biti vaš partner za rast in razvoj, kar pa počnemo z veseljem.

V kolikor se zanimate za vplivnostni marketing in bi vas zanimalo še kaj več v zvezi s tem, kako smo se ga lotili mi in kako sodelovanje poteka, nam pišite na marketing@ceneje.si.