
Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind, ki poteka v partnerski izvedbi Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon, je letos med januarjem in marcem na več kot 4.436 hrvaških uporabnikih spleta preverjala zadnje trende v njihovem nakupnem vedenju. Ste prisotni na hrvaškem trgu ali o tem razmišljate? Potem obvezno preverite, v čem se tamkajšnji potrošniki razlikujejo od slovenskih!
Trenutno na spletu zelo pogosto nakupuje že 47 % hrvaške spletne populacije, redno dobra petina. O vztrajni rasti pogostosti spletnega nakupovanja govori tudi podatek, da je več kot tretjina hrvaških spletnih uporabnikov zadnji nakup na spletu opravila v zadnjem mesecu.
Pogostost nakupovanja na spletu med hrvaškimi uporabniki interneta
Vir: Shopper’s Mind Hrvaška, raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, jan-mar 2016, ob uporabi spletnega panela “JaZnam”, n=4.436, uporabniki spleta
Hrvaški spletni kupci so bolj naklonjeni elektronskim oblikam plačil
Okvirni znesek nakupa pri 65 % spletnih nakupov znaša okrog 350 HRK, torej manj kot 50 €. Zelo zanimiv trend je način plačevanja hrvaških spletnih kupcev – kar 33 % jih plačuje prek paypal-a, 28 % po povzetju, 16 % pa s kreditno kartico.
Tu se kaže pomembna razlika s Slovenijo, kjer še vedno obstaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike plačil, saj je s 46 % pri nas plačilo po povzetju najbolj pogosta oblika plačevanja, za paypal se odloča le 15 % spletnih kupcev. Hrvaška tako uspešno sledi trendom v bolj razvitih evropskih spletnih ekonomijah, kjer že prevladujejo elektronske oblike plačevanja.
Hrvaška je po vplivu spleta in na njem pridobljenih informacij za nakupno odločanje nad povprečjem Evropske unije, kar pomeni, da splet pomembno vpliva tudi na tradicionalne prodajne kanale. Velika večina, skoraj 90 % hrvaških uporabnikov spleta, se pred nakupom samostojno informira o izdelku ali storitvi, pri čemer uporabljajo različne kanale. Prevladujoč vir informacij so še vedno spletni iskalniki, kot je Google, kjer raziskuje 61 % vprašanih, vendar jih zadnja leta zelo hitro dohitevajo spletni primerjalniki. 55 % vprašanih pred nakupom primerja izdelke na spletu, 26 % jih opravi primerjavo cen.
Načini plačil pri spletnem nakupovanju na Hrvaškem
Vir: Shopper’s Mind Hrvaška, raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, jan-mar 2016, ob uporabi spletnega panela “JaZnam”, n=4.436, uporabniki spleta
Lahko pričakujemo dodatno rast spletne trgovine na Hrvaškem?
Igor Martinović s portala jeftinije.hr poudarja, da je glede na lanskoletno raziskavo Shopper’s Mind opaziti velik napredek z vidika razvoja spletnega nakupovanja. Glede na to, da sta v letošnjem letu na hrvaški trg vstopila dva velika igralca s cilji na ravni regije, ter upoštevajoč rast zaupanja v spletno nakupovanje in izpostavljanje zanesljivih trgovcev prek značk zaupanja, zagotovo sledi znatna rast tega sektorja v prihodnje.
»Pričakujemo večje število novih majhnih spletnih trgovcev, ki bodo lahko uspeli z istim obsegom naložb. Vse večja konkurenca je za končnega potrošnika pozitivna, saj omogoča dvig kvalitete storitev,« dodaja Martinović.

Vas zanima več?
Preberite tudi: