KONFERENCA DIGITALNA REALNOST: Ste na spletu ptič ali miš? Odločite se!

Je vaše podjetje sploh pripravljeno na e-commerce konkuriranje? Te teme se je na konferenci Digitalna realnost: Ecommerce 2016 dotaknil Rok Hrastnik, izvršni direktor in član upravnega odbora podjetja Sensilab.

Hrastnik je predavanje začel z najpomembnejšim vprašanjem, ki si ga ne postavi nihče, a je od njega odvisen uspeh:

Kdo smo in v čem konkuriramo?
kje je naša konkurenčna prednost?

Po njegovem mnenju je pomembno razumeti, da podjetja, ki so na trgu prisotna preko več kanalov (multi-channel), na spletu ne morejo dovolj dobro konkurirati tistim, ki prodajajo izdelke in storitve izključno preko spleta (pure player). “Tradicionalni player iz ene industrije nikoli še ni in nikoli ne bo postal mass market e-commerce player,” je svojo trditev podkrepil Hrastnik, ki trdi, da tukaj ne gre za pravo ali ne-pravo odločitev, temveč za vprašanje, kaj je naša identiteta ter kaj naše konkurenčne prednosti in omejitve, ki izhajajo iz te identitete.

Hrastnik_najpomembnejse vprašanje

Povejte mi kdo ste, in povem vam, kam greste!

“Kot multi-channel trgovec lahko konkuriraš na osnovi znamke, produkta in distribucijskih kanalov, medtem ko lahko kot pure player konkuriraš na podlagi e-commerce prednosti, kot so hitrost, prilagodljiva cenovna politika, širina portfelja in podobno. To je nemogoče, ko si prisoten na več kanalih! Pri multi-channel modelu včasih ne moreš nižati cene, ker s tem škoduješ ostalim kanalom, kot sta veleprodaja ali telemarketing. Teh omejitev se moramo zavedati, ko si postavljamo cilje in definiramo strategije.”

Ste torej multi-channel trgovec ali pure player?

Hrastnik je predstavil tudi nekaj multi-channel in pure spletnih igralcev, kot so aloha.com, humnutrition.com, myprotein.com, bodybuilding.com, dollarshaveclub.com in everlane.com. Pri vsakem smo se vprašali, za kakšno obliko nastopa na trgu gre, kaj so konkurenčne prednosti posameznega pristopa ter na kakšen način posamezno podjetje ali znamka strankam dodaja vrednost.

Izpostavil je tudi 8 lastnosti najboljših spletnih trgovcev, od katerih je odvisno, ali se boste znašli med poraženci ali zmagovalci »