KONFERENCA DIGITALNA REALNOST: 8 lastnosti najboljših spletnih trgovcev

18. maja sem obiskala konferenco Digitalna realnost: Ecommerce 2016 in prisluhnila predavanju Roka Hrastnika, izvršnega direktorja in člana upravnega odbora podjetja Sensilab, ki v Sloveniji velja za strokovnjaka na področju spletne prodaje in marketinga.

Predavanje na temo “Ali je vaše podjetje pripravljeno na e-commerce konkuriranje?” se je najprej dotaknilo najpomembnejšega e-commerce vprašanja, ki si ga ne postavi nihče, a je od njega odvisen uspeh, zadnjo tretjino predavanja pa je Hrastnik namenil odlični temi, ki ji marsikdo ne da dovolj veljave, je pa še kako pomembna za uspeh na spletu.

Dotaknil se je ključne stvari, ki loči internetne zmagovalce od poražencev, in to je odnos do tega, kar delamo (op. uporabljen je bil angleški izraz “attitude”).

Delajte več!

“Delajte več kot drugi! Več stvari hkrati. Intenzivneje! Na Sensilabu včasih pošljemo tudi preko 20 različnih mailov tedensko. Ne delamo vedno popolnih reči, delamo pa več kot konkurenca. In to naredi razliko.”

Bodite hitrejši!

“Sprejemajte hitre odločitve in znebite se verige odločevalcev. Naj zaposleni delajo sami in naj delajo hitro. Nenehno inovirajte svoj poslovni model. Bodite najhitrejši v akciji. Internetni ekipi dajte polne kompetence za delo in odločanje.”

Bodite pametnejši

“Uporabljajte pameten poslovni model, ne samo taktik in orodij. Polovico svojega časa namenite strategiji in odgovorom, koga ciljate, kako boste dosegli zastavljene cilje in kakšne težave rešujete.”

Hodite po robu

“Ne sledite slepo pravilom. Živite v sivi coni, če vam ta prinaša rezultate. Ne sledite točni črki zakona in iščite priložnosti, ne strahov.”

Onemogočite interne uničevalce posla

“Interni uničevalci so prisotni povsod. To so lahko IT-jevci, pravniki, neprijazna podpora strankam, neurejena logistika, proizvodnja in uležani marketingaši. Takšni, ki sedijo na znanju, starem 10 let, in ne razumejo spletne prodaje.”

Iščite enostavne in hitre rešitve

“Pozabite na triletne projekte. Ne čakajte na sistemske integracije. Največja napaka je ta, da pred vstopom v spletno prodajo čakate na integracijo zalednih sistemov. Na ta način dobite večletni projekt in vstopite na trg tako pozno, da je vse, kar ste naredili, že zastarelo.”

Brez ekipe ne bo piškotov

“Zaposlujte. Samo ljudje, ki dihajo s podjetjem, čutijo utrip svojega posla. Brez interne ekipe je spletna prodaja na visokem nivoju nemogoča.”

Ne zanašajte se na intuicijo

“Merite, testirajte, sprašujte. Stranke se obnašajo čisto drugače, kot mi mislimo. Zato verjemite številkam, ne pa temu, kar mislite, da je prav.”

“Vedno razmišljajte, kako preko spleta strankam ponuditi neko dodano vrednost,” je zaključil Hrastnik. In to so zares ključne stvari, ki ločijo internetne zmagovalce od poražencev, a nanje pogosto pozabljamo. Večino časa se osredotočamo na izbor tehnološke platforme, oglaševalskih agencij, kreativ oglasov … pozabljamo pa, da je spletna prodaja intenziven, a merljiv posel, ki zahteva dobro in uravnoteženo ekipo ter odnos, usmerjen k doseganju vse višjih ciljev.

Preberite tudi: