Spletna prodaja letos pod drobnogledom tržnih inšpektorjev! Na kaj bodo pozorni v spletni trgovini?

310

Na novo objavljene strateške usmeritve inšpekcij za letošnje leto kažejo, da bodo tržni inšpektorji pod drobnogled vzeli prodajo preko spleta. Je vaša spletna trgovina pripravljena?

Tržni inšpektorji nadzirajo veliko število zakonskih predpisov in ne morejo ves čas pregledovati vseh področij. Vsako leto zato določijo nekaj področij, pri katerih je tveganja za kršitve največ. Strateške usmeritve za leto 2018 vključujejo 45 področij, med katerimi je spletna prodaja, poleg tega pa tudi:

  • davčno potrjevanje računov,
  • izpolnjevanja minimalnih tehničnih pogojev v trgovini,
  • označevanje obutve in tekstila v prodaji.

Ecommerce na »tapeti« zaradi hitre rasti

Tržni inšpektorji bodo pospešeno nadzorovali spletne trgovine zato, ker segment ecommerca izjemno hitro raste. V primeru, da se vaša trgovina znajde pod drobnogledom tržnega inšpektorja, bo ta preverjal vašo skladnost s 3 zakoni: Zakonom o varstvu potrošnikov – ZVPot, Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu – ZEPT ter Zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno – ZPDZC-1.

Ključna določila teh zakonov, ki jih morate spletni trgovci upoštevati, da se izognete globam, so med drugim:

  • poslovanje v slovenskem jeziku
  • ustrezna navedba podatkov podjetja
  • ustrezni tehnični postopki za sklepanje pogodb v elektronski obliki
  • izrecna potrditev potrošnika, da se strinja s plačilom
  • jasna in razumljiva navedba informacij pred oddajo naročila

Ste prepričani, da poslujete v skladu s skoraj 50 zakonodajnimi zahtevami, ki urejajo spletno nakupovanje? Naj naši pravni strokovnjaki pregledajo vašo spletno trgovino. Izvedeli boste, ali izpolnjujete vse potrebne standarde, ki jih določa zakonodaja, ter katera področja morate izboljšati!

NAROČITE PRAVNI PREGLED VAŠE SPLETNE TRGOVINE »

Prodajate oblačila in obutev prek spleta? Evropska uredba določa, kako jih morate označiti!

Pravilno označevanje tekstilnih izdelkov določa evropska Uredba o imenih tekstilnih vlaken in s tem povezanim etiketiranjem in označevanjem surovinske sestave tekstilnih izdelkov, pišejo na Data.si.

Tekstilni izdelki morajo biti vedno opremljeni z etiketo ali oznako, na kateri je navedena surovinska sestava. Označevanje mora biti jasno, čitljivo, vidno in dostopno, etiketa pa varno pritrjena. Uredba določa tudi, da mora biti etiketiranje v uradnem jeziku ali jezikih države članice, na ozemlju katere so tekstilni izdelki dostopni potrošniku.

“Tekstilni izdelki v Sloveniji morajo biti označeni ali etiketirani z navedbo surovinske sestave z imeni tekstilnih vlaken v slovenskem jeziku, in sicer z imenom in masnim deležem, primer: Bombaž 98%, Elastan 2%,” pojasnjujejo na Tržnem inšpektoratu RS.

Kaj pa drugi inšpektorji?

Inšpektorji za delo se bodo letos posvečali področjem, ki predstavljajo največje tveganje z vidika kršitev pravic delavcev, pišejo na Dati. Osredotočili se bodo na številna področja, ki jih morate imeti urejena, če imate v vašem ecommerce podjetju zaposlene delavce:

  • določbe glede delovnega časa, zagotavljanja počitkov in odmorov delavcev,
  • opravljanje dela v različnih oblikah dela, ki se ne štejejo za delovno razmerje,
  • nezakonito zagotavljanje delovne sile,
  • vprašanja s področja varnosti in zdravja pri delu.

Davčni inšpektorji pa bodo v letošnjem letu najpogosteje nadzorovali obveznosti glede davka na dodano vrednost ter davkov in prispevkov od dohodkov fizičnih oseb, v sodelovanju z drugimi inšpektorati pa bodo posebno pozornost posvetili tudi spletni prodaji.