Chrome pričel blokirati vsiljive oglase! Bo vaša spletna stran na »ad-block« listi?

546

Google je 15. februarja v spletnem brskalniku Chrome začel blokirati vsiljive vrste oglasov. O načrtovanju te poteze smo pisali že poleti, zdaj pa se je sprememba tudi zares zgodila. Ob tem je v marketinških krogih završalo, a Google pričakuje, da bo to v končni fazi dobro tako za spletne uporabnike kot tudi za oglaševalce, založnike in druge, za katere je prikazovanje oglasov vir prihodka. Pa je res tako?

.
Preverjanje ustreznosti oglasov po standardih Better Ads

Podlago te spremembe je že pred časom zastavila Koalicija za boljše oglase (Coalition for better ads), ki je v obsežni raziskavi preverjala, kateri so nezaželeni in vsiljivi oglasni formati po mnenju potrošnikov.

Chrome, najbolj priljubljen spletni brskalnik, ki ga uporabljata okrog dve tretjini spletne populacije, bo sedaj ob nalaganju spletne strani preverjal, če vsebuje katerega od spornih formatov in v tem primeru blokiral oglas. Uporabnika bo zatem obvestil o blokiranju in ga vprašal, ali dovoli prikazovanje teh oglasov na tej spletni strani.

Kateri so najslabše ocenjeni desktop in mobilni formati s strani uporabnikov, smo že pisali, lahko pa si jih ponovno ogledate na spodnji grafiki.

Sporni oglasni formati po standardih Better Ads:

Vir: Better Ads

3 koraki, preden vas Google doda na listo za blokiranje oglasov

Google po novem ocenjuje spletne strani na podlagi omenjenih standardov in jih označi s pass, warning ali fail. V primeru, da kot lastnik spletne strani ugotovite, da Chrome blokira vaš oglas, lahko v Google Search Console v razdelku Ad Experience Report  preverite, kaj je narobe z oglasnim formatom, ga popravite in nato ponovno preverite, ali je ustrezen. Šele če v obdobju 30 dni tega ne naredite, bo Chrome pričel blokirati oglase na vaši spletni strani.

Sprememba velja tudi za oglase, ki se prikazujejo preko Googlovih oglaševalskih platform DoubleClick in AdSense.

Boljša uporabniška izkušnja in s tem upad »ad-blockerjev«?

Pri Googlu so povedali, da njihov namen ni blokiranje čim več oglasov, temveč spodbujanje ustvarjalcev vsebin k prikazovanju oglasov, ki so uporabnikom prijazni in ne kazijo uporabniške izkušnje. Več takšnih oglasov bi zmanjšalo uporabo orodij za blokiranje oglasov, kar bo v končni fazi pozitivno tako za oglaševalce kot lastnike spletni strani.

Mnenje strokovnjaka: “Meja med vsiljivimi in sprejemljivimi oglasi je določena!”

Za strokovni nasvet, kaj Googlova poteza pomeni v praksi in kaj lahko storite, da se bodo vaši oglasi še vedno prikazovali, vendar ne bodo motili uporabniške izkušnje, smo povprašali Mateja Kolška, direktorja marketinga in uredništva pri Ceneje d.o.o., ki upravlja primerjalni portal ceneje.si:

“Najbrž ni nikogar, ki bi ob prikazu vsiljivega promocijskega sporočila zasijal od sreče, ker je ravno to tisto, kar je pričakoval, ko je obiskal določeno spletno stran. Če pa je to narejeno na subtilen, simpatičen in smiseln način, je veliko večja možnost, da s tem ne motimo ali pokvarimo uporabniške izkušnje posameznika. Kaj je še sprejemljivo (gledano iz vidika marketingašev), pa zaradi Googlovega ukrepa ni več toliko v naši presoji.

Kje je meja med vsiljivim in dovoljenim oglasnim formatom, ki ga Chrome ne bo blokiral, je po novem ne samo vsebinsko / UX vprašanje temveč tudi tehnično. Tehnično v smislu načina serviranja oglasa, saj vam mora orodje za prikazovanje oglasov ponujati takšne načine prikazovanja, ki so sprejemljivi.

Oglasni format, brez katerega si skoraj ne znamo predstavljati spletnega marketinga, je pop-up okno, s katerim večinoma želi pridobivati e-naslove za pošiljanje e-novičk, pridobitev kupona za popust ipd.

Ali to pomeni, da pop-up okna ne smete več uporabljati? Seveda ne, pomemben pa je postal način, kako in kdaj ga prikazati oziroma kaj naj bo vzvod za prikaz.

Ne prikazujte velikih pop-up oken takoj, ko uporabnik pride na spletno stran, temveč prilagodite prikaz vedenju uporabnika. Pop-up okno naj se pojavi, ko uporabnik:

– na strani preživi nekaj časa (testirajte različne časovne intervale)

– želi zapustiti spletno stran (exit intent)

– pogleda določeno število strani (pageviews)

– pogleda določen odstotek posamezne strani (npr. članka ali seznama izdelkov)

– nekaj časa na strani ne stori ničesar (kurzor miške je pri miru)

Na mobilnih napravah ne uporabljajte velikih pop-up oken, temveč naj bodo bistveno manjša (< 30% površine zaslona) ali pa namesto njih uporabite ustrezen »floating bar« na dnu zaslona.

Če pogledamo oglaševalske medije, pa je zagotovo dobrodošlo ukinjanje celozaslonskih oglasnih sporočil z odštevalnikom časa, videov s samodejnim predvajanjem zvoka in podobnih, saj je njihov prvotni (zgrešen) namen ravno motenje uporabniške izkušnje, da bi uporabnik prišel v direkten stik z oglasnim sporočilom. Predlagam, da se veliki oglaševalci bolj posvetijo subtilnim taktikam, kot so npr. native (domorodni) oglasi, s katerimi neagresivno podajo svoje sporočilo skozi vsebino in s tem direktno ne motijo uporabniške izkušnje.”

Vas zanima več?

Preberite tudi: