Sprva, zakaj se širiti?

Enoten evropski trg in usklajena pravila za prodajo po pošti so zelo preprosta in pomembna podlaga za celoten evropski ekosistem e-poslovanja.

Pogoji in pravila za prodajo po pošti so v državah EU skoraj enaki in se razlikujejo le v manjših, a nezanemarljivih specifikacijah.

Celoten ekosistem e-poslovanja, ki je zaradi priljubljenosti spletnega nakupovanja nastal postopoma, temelji na medsebojno povezani logistiki, mednarodnih plačilih, mednarodnih tržiščih in lokalnem trženju.

Slovaški in češki podjetniki z uspešnimi spletnimi trgovinami imajo veliko izkušenj s tem, kako uspeti na zahtevnem in zelo konkurenčnem trgu, kot je Češka. Izkušnje in know-how so predpogoj za uspešno širitev. Sreča daje prednost pripravljenim.

Vendar pa je prodajalcev, ki so hkrati tudi proizvajalci edinstvenih in kakovostnih izdelkov, manj. Prav takšni izdelki pa bodo zagotovo našli zadovoljne stranke po vsej EU. Številne zgodbe spletnih trgovin iz Slovenije so dokaz, da je pravilno izbrana in pripravljena širitev način za povečanje vrednosti podjetja in zagotovitev stabilne rasti.

Širitev v Evropski uniji

Glavna prednost dobro vodene širitve (poleg že omenjenega povečanja vrednosti podjetja) je porazdelitev tveganja na več prodajnih kanalov. Če povzamemo, je pri prodaji ključno predvsem povečanje prometa.

Zato se mora vsak prodajalec na širitev ustrezno pripraviti, zlasti ko gre za izbiro trga. Poskrbeti mora, da bo postopek nakupa za njegove nove stranke iz izbrane države tako enostaven, kot je enostaven nakup pri domačem prodajalcu. Ključna je torej dobra lokalizacija.

Evropska unija si nenehno prizadeva delovati enotno, zlasti na področju poenotenja zakonodaje. Toda tako kot na ravni držav obstaja nadrejena zakonodaja, vplivata na poslovanje tudi sama mentaliteta in kultura posameznih narodov.

Pri spletnem nakupovanju lahko pride do težav zaradi nejasnih opisov izdelkov in slabe kakovosti fotografij izdelkov. Stranke pogosto zanimajo natančne informacije o dostavi njihovega naročila, možnosti reklamacije in vračila blaga ali vračila kupnine. Če so opisi v spletni trgovini nejasni, slabo prevedeni ali težko dostopni, lahko to povzroči nepotrebno obremenitev službe za podporo strankam in finančno neučinkovitost. Prav tako je pomembno, da spletne trgovine zagotavljajo natančne in podrobne informacije o stanju naročil, načrtovanih datumih dostave in odpremi blaga.

Večina strank ne okleva povečati vrednosti naročila z dodatnimi izdelki, če jih spodbuja možnost brezplačne dostave ali brezplačnega vračila. Vendar pa je eden od glavnih razlogov, zakaj se raje odločajo za domače spletne trgovine kot za tuje, tudi visok strošek pošiljanja ali carinskih pristojbin. Če so pogoji za vračilo blaga zapleteni ali nejasni, bo stranka zapustila nakupovalno košarico, in sicer brez konverzije.

Pogosto se srečamo tudi z zadržanostjo pri ocenjevanju storitev, kadar so stranke k temu izrecno pozvane, na primer prek avtomatiziranih elektronskih sporočil. Vendar pa je koristno motivirati stranke, da izpolnijo anketo o zadovoljstvu, tako da jim ponudite dodatno ponudbo ali popust pri naslednjem nakupu.

Vrata na trg lahko odpre tudi lokalna zbornica za e-poslovanje. Na primer:

Madžarska https://ecommerce.hu │ Hrvaška https://ecommerce.hr/ │ Romunija https://www.gpec.ro/ │ Češka https://www.apek.cz/en

Market Finder je brezplačno Googlovo orodje, ki vam pomaga poiskati primerne trge in zagotavlja koristne informacije pri širitvi v tujino. Enostavno vnesite URL spletnega mesta in Market Finder vam bo pokazal, kje je največje povpraševanje po vaših izdelkih ali storitvah.

Orodje zagotavlja tudi informacije o tem, kako pogosto ljudje v tej državi nakupujejo prek spleta. Določa tudi težavnost vstopa na določen trg. Poleg tega bo zagotovilo približne cene klika v različnih državah in podrobne podatke o vsakem trgu. S klikom na posamezno državo boste dobili še več informacij: nasvete za doseganje ciljnega občinstva in informacije o kupni moči ali zakonodajnih zahtevah spletnega poslovanja v tej državi.

Za nadaljnje posodobitve o širitvi priporočamo, da spremljate Expandeco blog ali se dogovorite za spletno svetovanje.