V velikem pričakovanju smo preleteli Trženjski monitor DMS 2016, ki je bil predstavljen pretekli teden. Tudi ta raziskava jasno potrjuje trende spletnega nakupovanja v Sloveniji, ki jih je že napovedal Shopper’s Mind, najobsežnejši raziskovalni projekt spletnih nakupnih navad v Sloveniji in regiji, ki ga izvaja Ceneje.si. V Društvu za marketing Slovenije ugotavljajo, da je v zadnjem letu na spletu nakupovalo že 73 % Slovencev, za deset odstotnih točk več kot leto pred tem, v primerjavi z lani pa je mogoče opaziti tudi znaten porast večkanalnega oziroma »klikni in prevzemi« načina nakupovanja. 

Aprilska meritev raziskave Trženjski monitor DMS, ki jo za Društvo za marketing Slovenije izvaja agencija Valicon, je na nacionalno reprezentativnem vzorcu preverjala nakupno vedenje slovenskih potrošnikov. Novi podatki kažejo opazno rast spletnega nakupovanja v primerjavi s pomladjo 2015: lani je delež tistih, ki so nakupovali tudi na spletu, znašal 63 %, letos kar deset odstotnih točk več, medtem ko med letoma 2014 in 2015 ni bilo sprememb. Na drugi strani je od lani iz 37 % na 27 % odstotkov padel delež tistih, ki na spletu sploh ne nakupujejo.

Gospodarska-rast-spletno-nakupovanje-06

Vir: Trženjski monitor DMS v izvedbi Valicon d.o.o., april 2016, n=516

Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind v partnerski izvedbi Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon, ki je v zadnjih 4 letih preverila nakupne navade preko 150.000 spletnih kupcev v regiji, je v analizi naredila še korak dlje. Preverjala je pogostost spletnih nakupov v Sloveniji in pokazala vztrajno rast intenzitete spletnega nakupovanja. Med leti 2013 in 2015 se je število intenzivnih spletnih kupcev povečalo kar za 11 odstotnih točk. V 2014 je na spletu redno ali intenzivno nakupovalo 47 % uporabnikov interneta, v 2015 že 51 %. Največja penetracija spletnih kupcev obstaja v demografskih skupinah 12 do 24 let ter 25 do 34 let, v katerih na spletu vsaj občasno nakupuje že 95 % vseh uporabnikov spleta.

Pogostost spletnega nakupovanja med slovenskimi uporabniki interneta:

kako pogosto na spletu nakupujejo Slovenci 2015_3

Vir: Shopper’s Mind Slovenija raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, 2015, ob uporabi spletnega panela “JazVem”, n=5.055, uporabniki spleta

Podobno ugotavlja tudi raziskava Evropske komisije Digital Scoreboard, ki kaže, da je med slovensko spletno populacijo od leta 2013 do 2015 nakupovanje fizičnih izdelkov na spletu naraslo za 5 odsotnih točk (iz 42 na 47 %).

Rast tako v krovnih kategorijah kot v blagovnih skupinah z manjšo penetracijo

Raziskava Trženjski monitor DMS kaže, da je rast spletnega nakupovanja različno porazdeljena med blagovnimi skupinami. Najbolj je opazna pri tehničnih izdelkih, oblačilih in obutvi, zabavni elektroniki in vstopnicah, ki obenem predstavljajo kategorije z največjo penetracijo spletnega nakupovanja, na drugi strani pa je v primerjavi z lani vidna rast tudi v nekaterih kategorijah, kjer je večina nakupov še vedno opravljena v tradicionalnih kanalih – avto opremi, kozmetiki, vozovnicah in športni opremi.

Mag. Darko Dujič, izvršni direktor podjetja Ceneje d.o.o. in predsednik DMS, pojasnjuje, da smo Slovenci na spletu vedno bolj aktivni v celi vrsti blagovnih skupin.

»Naše raziskave spletnega nakupovanja Shopper’s Mind v Sloveniji in na Hrvaškem ter tudi podatki iz naših platform za primerjalno nakupovanje ceneje.si in jeftinije.hr kažejo, da se stalno povečuje frekvenca nakupovanja in število kategorij, ki jih nakupujemo preko spleta. Nekatere blagovne skupine, kot so na primer oblačila in obutev, pogosto umeščamo med tradicionalne, vendar je opaziti izjemno rast ravno v teh,« pojasnjuje Dujič. Dodaja, da se nikakor ne moremo več omejevati le na nekaj kategorij. »Zelo podobno, kot ugotavljata Statistični urad in Trženjski monitor DMS, tudi na največjih portalih za primerjalno nakupovanje v regiji opažamo zelo visoko stopnjo iskanja informacij in nakupovanja, predvsem v krovnih kategorijah, kot so izdelki za dom, avdio-video, telefonija, računalništvo, oblačila in šport, lepota in zdravje ter izdelki za otroka, ki hitro rastejo. Počasi se povečuje pomen klasičnih storitev, kot so zavarovalništvo in energetika, priložnosti pa so tudi na področju financ,« prihodnje trende napoveduje Dujič.

Potrošniki so vedno bolj naklonjeni večkanalnosti

V primerjavi z istim obdobjem lani Trženjski monitor DMS kaže precejšnji porast večkanalnih praks nakupovanja. Delež potrošnikov, ki so v zadnjem letu kupili nek izdelek na spletu in ga nato prevzeli osebno v trgovini, letos znaša že več kot četrtino (26 %), lani samo 18 %.

Darko Dujič poudarja, da je večkanalnost ključ uspešnega poslovanja trgovcev danes in v prihodnosti. »Ta koncept je potrebno razumeti v vseh fazah nakupnega procesa, ne samo v smislu nakupa, temveč tudi komunikacije. Trenutno je to žal še izziv, ki ga redki trgovci v Sloveniji popolnoma razumejo, še manj proizvajalci in upravljalci znamk.«

Preberite tudi: