POVPRAŠEVANJE PO IGRAČAH V DOLOČENIH KATEGORIJAH POSKOČILO TUDI ZA 500 %

Od 12. marca naprej, tudi med daljšimi in krajšimi obdobji odprtja v času koronavirusa, je dinamiko nakupovanja zajela povsem nova realnost. Po razglasitvi pandemije in po ponovnem jesenskem  zaprtju številnih aktivnosti, tudi trgovinskih, je spletna prodaja v Sloveniji postala glavni vir skoraj vseh neživilskih nakupov za naše potrošnike. Čeprav na Hrvaškem od maja naprej trgovine in trgovski centri povsem normalno obratujejo, se porast spletnega povpraševanja še vedno dviguje.

Tako smo tudi na , kot tudi na ,  generatorjema ponudb več kot 500 spletnih trgovin v Sloveniji ter več kot 300 na Hrvaškem, zaznali povečanje povpraševanja po produktih različnih kategorij skozi celo leto 2020. V času, ko so za nami številni pomembni mejniki v letu, ki običajno kažejo povečano število nakupov – poleg Miklavža tudi znameniti Black Friday –  in ko smo še bili v ciljni fazi iskanja božičnih in novoletnih daril, pa so bile najbolj iskane igrače.

Povpraševanje po igračah je v Sloveniji že leta 2019 v primerjavi z letom poprej poskočilo za več kot 36 % in bilo nad povprečnim dvigom povpraševanja na spletu, a lani je bilo povpraševanje še večje – za kar 63 %. Na Hrvaškem pa je povpraševanje v primerjavi z letom 2019 še občutneje naraslo, saj je bilo leta 2020 višje za kar 94 %. Dvig povpraševanja je viden pri iskalcih igrač skozi celo leto, največ pa prinaša k temu zanimanju porast v mesecu novembru, ko potencialni kupci že skrbno iščejo darila za svoje najbližje, hkrati pa izkoriščajo številne akcije v času “črnega petka” in “cyber ponedeljka”. Če so potencialni kupci v Sloveniji novembra 2019 dvakrat bolj brskali za idealno igračo kot leto prej, smo novembra 2020 za igračami povpraševali kar 350 % bolj! Na Hrvaškem pa smo zaznali več kot 210 % dvig povpraševanja zadnjega novembra v primerjavi z 2019 (in to na 1,8-krat večje povpraševanje v 2019 na leto poprej). Trend spletnega nakupovanja je tako še pridobil na hitrosti in tudi ob odprtju trgovin je, zdaj še toliko bolj, v obzir vzeti ROPO(research online, purchase offline) efekt(Vir: DM EXCO)

Kaj pa smo v 2020 najbolj iskali in v katerih kategorijah v mesecu novembru?

Dve kategoriji sta najbolj iskani v obeh državah – družabne igre in lego kocke. Razlika je le, da so lego kocke daleč najbolj iskane igrače v Sloveniji, medtem ko so na Hrvaškem družabne igre že dve leti zapored najbolj povpraševana kategorija med igračami. Slovenci še z veseljem raziskujemo med produkti kot so sestavljanke in puzzle, plišaste igrače in punčke, medtem ko sosedje močno povprašujejo po punčkah, plišastih igračah ter figuricah.

Kateri izdelki in posledično kategorije pa so doživele največji dvig povpraševanja v novembru? V Sloveniji smo lansko leto dvignili povpraševanje po sestavljankah več kot 6-krat v mesecu novembru v primerjavi z novembrom 2019, medtem ko so hrvaški potencialni kupci močno povečali interes po avtomobilskih stezah in garažah, kar več kot 4,5-krat višje kot predlani. Sestavljanke so globalno ponekod dosegale tudi 370 % dvig prodaje iz leta v leto, tako da je ta trend zaznati tudi na drugih trgih.

Kaj pa posamični produkti – na je bil v mesecu novembru najbolj iskan produkt Leteča vila Ella, sledili pa so ji Duplo kocke v škatli ter Tom govoreči maček S. Na so daleč najbolj povpraševali za izdelkom Govoreči maček Tom XL, takoj pa sta sledila XXXLesnina hiška za lutke ter Lego classic kreativne kocke. Kot je lahko že razbrati iz top povpraševanih kategorij, je med top iskanimi produkti med Slovenci največ lego kock in Spin fighters igrač, na Hrvaškem pa so se odločali za številne družabne igre.
Med top znamkami, tako na Ceneje.si kot na Jeftinije.hr, prednjači Lego kot najbolj iskana znamka, nato pa so med Slovenci najbolj popularni Ravensburger, Spin Fighters, Hasbro in Bruder. Hrvaški potencialni kupci pa so za Legom najbolj iskali med izdelki znamk Hasbro, Tom, Fisher ter Mattel.

Kaj pa vam, znamkam in trgovcem, ki ponujate igrače (pa seveda tudi druge izdelke), vse zgornje informacije pomenijo in kako vam lahko pomagajo?

Božično-novoletna mrzlica je res že za nami, a kot smo dejali, iskanje po – in naposled – nakup igrač, poteka čez celo leto, saj so te zmeraj aktualne. Zaradi tega je smiselno uvrstiti svojo ponudbo na glavne regijske generatorje ponudbe, tako Ceneje kot Jeftinije, pa tudi in . Lahko pa podatke uporabite tako, da izkoristite številne možnosti izpostavitve izdelkov v tem času in s pomočjo podatkov sezonskih trendov strateško naredite načrt spletnega nastopa in oglaševalskih kampanj – le tako boste lahko najbolj optimalno prišli do pravih kupcev s pravimi izdelki, v pravem času, skozi celo leto!

Za več informacij smo vam na vedno na voljo za pogovor ali (video)sestanek.