Platforma za spletno reševanje sporov za slovenske spletne trgovce še ne deluje

V zadnjem času smo veliko pisali o prihajajoči evropski platformi za spletno reševanje čezmejnih sporov med potrošniki in ponudniki na področju spletne prodaje ali storitev. Platforma je sicer že dostopna od 15. februarja, a trenutno deluje v omejenem obsegu.

V Sloveniji še nimamo registriranih izvajalcev izvensodnega reševanja potrošniških sporov

Enostavnejši, hitrejši in cenejši postopki reševanja čezmejnih potrošniških sporov naj bi bili s 15. februarjem prek platforme omogočeni za potrošnike in trgovce iz katere koli države članice EU, a zaenkrat še ni tako. Platformo lahko tako trenutno uporabljajo vsi evropski potrošniki, razen v primeru, da se želijo pritožiti čez ponudnika s sedežem v Estoniji, na Hrvaškem, v Latviji, v Litvi, v Luksemburgu, na Malti, v Nemčiji, na Poljskem, v Romuniji, v Španiji ali v Sloveniji.

Nova platforma naj bi poskrbela za enostavnejše, hitrejše in cenejše postopke reševanja čezmejnih sporov tako za potrošnike kot spletne trgovce, a trenutno je njeno delovanje omejeno

Težava je v tem, da v Sloveniji (in ostalih omenjenih državah) v tem trenutku še ni na voljo noben izvajalec izvensodnega reševanja potrošniških sporov (IRPS), ker Evropski komisiji še nismo priglasili izvajalcev. Pristojno Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo pojasnjuje, da so doslej prejeli tri vloge s strani izvajalcev IRPS, a vse tri še obravnavajo.

Preverite, kako bo platforma delovala »

Kdaj bo uporaba platforme za spore med potrošniki in trgovci iz Slovenije mogoča?

Najprej morajo biti izpolnjeni naslednji 3 koraki:

  1. Prijavljenim izvajalcem IRPS, ki izpolnjujejo pogoje, ministrstvo izda odločbo o vpisu v register izvajalcev.
  2. Ministrstvo registrirane izvajalce priglasi Evropski komisiji.
  3. Komisija objavi kontaktne podatke slovenskih izvajalcev IRPS na evropski platformi.

Šele na podlagi tega bo spletno reševanje sporov med evropskimi potrošniki in trgovci s sedežem v Sloveniji mogoče. Polna pokritost platforme za vse države članice EU naj bi bila zagotovljena v prihodnjih mesecih.

Oglejte si novo platformo »

Nacionalna kontaktna točka že deluje

V tem trenutku je za pomoč trgovcem in potrošnikom na voljo nacionalna kontaktna točka, ki bo objavljena tudi na evropski platformi.

Za vse ažurne informacije o delovanju evropske platforme vas vabimo, da še naprej redno spremljate portal sMind.