7. EVROPSKA E-COMMERCE KONFERENCA: V EU obstajajo kompleksni procesi, ki omejujejo potencial spletne trgovine

29. januarja 2016 smo v Bruslju obiskali 7. evropsko konferenco, namenjeno tematikam, novostim, izzivom ter priložnostim e-commerca, predvsem znotraj članic EU. Geoblokiranje, varstvo podatkov ter cross-border logistika so trenutno izredno vroče tematike na področju spletne trgovine. 

Skupaj s predstavniki visokih EU institucij, ministri ter nekaterimi interesnimi skupinami in posamezniki smo razpravljali o konkretnih političnih vprašanjih, ki se nanašajo na spletno nakupovanje, s poudarkom na spletnih trgovinah.

Konferenco sta z uvodnim govorom otvorila predsednik EMOTA organizacije, g. Jörgen Bödmar, in Alexander de Croo, podpredsednik predsednika vlade Belgije, zadolžen za digitalne agende, telekomunikacije in razvoj.

Jörgen Bödmar ima dolgoletne izkušnje v spletem poslovanju, prvotno s področja letalske industrije, zadnjih 13 let pa kot ustanovitelj in direktor spletne trgovine, ki se ukvarja s prodajo skandinavskih izdelkov za notranje urejanje prostorov v več kot 70 državah po svetu. Nedavno je imel neprijetno izkušnjo s pridobitvijo davčne številke za Španijo – postopek, ki ga je moral opraviti, da lahko legalno prodaja svoje izdelke v Španiji, ni bil zgolj časovno potraten, ampak tudi veliko finančno breme ter kompleksen proces.

V dobi, ko je tehnologija iz dneva v dan bolj napredna, je to dodaten dokaz, da obstaja veliko procesov, ki že v samem začetku omejujejo potencial e-commerca

To je bil zgolj še en pokazatelj, kako nujno je, da Evropska komisija v okviru strategije enotnega digitalnega EU trga izpolni obljubljeno – od ureditve plačil in čezmejne logistike vse do plačil davkov oziroma tako imenovanega One-stop-Shop, o čemer bomo še pisali v prihajajočih prispevkih.

7th eu ecommerce conference1

Alexander de Croo je nato izpostavil pomanjkanje perspektive za digitalni razvoj Evropske komisije in parlamenta. Po njegovem mnenju digitalno gospodarstvo pogosto izpostavlja pomanjkljivosti ter (ne)učinkovitost tradicionalne politike in ekonomskih modelov. Pozval je vse sektorje, da se osredotočijo na digitalni trg in ga uporabljajo kot orodje za ustvarjanje rasti. Pojasnil je, da Belgija podpira že prej omenjeno “One-Stop-Shop” rešitev za prijavo DDV pri spletnem poslovanju ter izpostavil visoke stroške čezmejnih paketov in poštnih storitev kot eno od najpomembnejših ovir elektronskemu poslovanju. Ob tem je izrazil podporo za ukrepe EU na tem področju.

Zgolj ena tretjina evropskih potrošnikov lahko kupuje izdelke ali storitve v drugi državi EU

Gerard de Graaf, direktor Komisije EU GD CNECT, je govoril o načrtih Evropske komisije na področju geoblokiranja. Predstavil je nedavno opravljeno raziskavo, ki je ugotovila, da je zgolj tretjina evropskih potrošnikov lahko kupila izdelke ali storitve v drugi državi EU. S tem je želel narediti korak naprej pri izpodbijanju praks, ki potrošnikom preprečujejo čezmejno nakupovanje, vendar je istočasno pomiril EMOTO in njene člane, da ukrepi EU na tem področju ne bodo definirali obveznosti trgovca za prodajo čez mejo. Tudi o tej tematiki bomo pisali v naših naslednjih prispevkih.

Že kmalu bo na portalu Shopper’s mind – sMind objavljen drugi del reportaže s 7. evropske e-commerce konference v Bruslju, v katerem bomo predstavili problematiko pomanjkanja potrošniku prijaznih dostavnih možnosti, ki še vedno izredno otežuje razvoj čezmejnega spletnega trgovanja.