V preteklih tednih smo ob pretežnem zadrževanju v naših domovih in omejitvah gibanja vsi potrošniki občutno spremenili svoje nakupno vedenje. Enoten prvi odziv, ki ga je bilo mogoče opaziti na različnih delih sveta, ki jih je prizadela situacija COVID-19, je bilo pospešeno nakupovanje trajnih živil in prehrambenih izdelkov, s katerimi so kupci, tudi po besedah svetovnih psihologov, uravnavali svojo anksioznost ter strah pred negotovo prihodnostjo. Kateri so tisti produkti, ki jih želimo imeti doma, ko dom postane (skoraj) ves naš svet? S čim si skušamo zagotoviti visoko kakovost bivanja, ko se procesi v družbi v svojih temeljih zamajejo?  

Na Ceneje.si smo opazili drastičen porast iskanj naprav bele tehnike, ki omogočajo shranjevanje in zamrzovanje živil ter klimatskih naprav. Videti je, da povečanje prodaje hladilnih in zamrzovalnih naprav sledi želji shranjevanja večjih količin hrane ter s tem zagotavljanju zadostne preskrbe doma, čemur pritrjuje tudi rast nakupov zamrznjene hrane v obdobju izrednih razmer. Potrošniki skušajo ohraniti hladno glavo v nepredvidljivih časih in stanje, ki jim je domače in jim vzbuja občutek varnosti ter si v večji meri zagotoviti varno in prijetno okolje ter bivanje.

 

Zamrzni, shrani, ohladi!

Slovenci so v želji ‒ preživeti obdobje izrednega stanja čim bolj samooskrbno, začeli posvečati več pozornosti nakupom izdelkov iz blagovnega segmenta Dom in vrt. Podatki Ceneje.si tako kažejo indeks povpraševanja 181 glede na preteklo leto, torej skoraj podvojitev iskanj v kategoriji.

Naprave za zamrzovanje živil in njihovo shranjevanje so bile najbolj iskane v obdobju korone med vsemi napravami bele tehnike. V iskanjih so se tako na visoka mesta povzpele zamrzovalne skrinje in omare ter celo pametni hladilniki. Povpraševanje po njih se je dvignilo za več kot 100 % glede na enako obdobje v letu 2019. Med blagovnimi znamkami je tudi letos med slovenskimi kupci vodilna znamka Gorenje.

Dejstvo je, da se spletna trgovina ‒ ne le pospešeno razvija, temveč celo raste. Hitre prilagoditve kupcev in nove zahteve ter visoki standardi varnosti so pospešili spletno prodajo celo v mesecih popolne zaustavitve socialnega življenja in opravkov. Novodobni spletni trgovec mora sedaj ostati pred ostalimi tudi s pomočjo čimj natančnejšimi predvidevanji morebitnih nakupovalnih nihanj ter sprememb sezon ter nakupnih vzorcev. Bodite pripravljeni na zanesljivo nezanesljivo prihodnost!

KJE LAHKO OBJAVIM SVOJE IZDELKE?

Če si ogledamo trend spletnega iskanja v preteklih letih, ta kaže, da prične zanimanje potrošnikov za recimo klime eksponentno rasti že marca in doseže vrh junija, ko je tudi do 2-krat višje od letnega povprečja. Nato ostane visoko še cel mesec julij ter začne počasi upadati z nižjimi temperaturami konec avgusta. V novi realnosti, ki jo živimo ter vzpostavitvi popolnoma novih nakupovalnih navad pa lahko opazimo dvoje: trend povpraševanja po klimatskih napravah je podoben vsakoletnemu, opažamo pa da je število nakupov celo naraslo. Očitno je, da izredne razmere niso povzročile odloga nakupov trajnih dobrin. Potrošniki so se celo začeli zavedati in začeli ceniti prednosti, ki jim jih obnovitev in nakup novih, kakovostnejših naprav lahko omogoči.

Hitre prilagoditve kupcev in nove zahteve ter visoki standardi varnosti so pospešili spletno prodajo

Več pozornosti so pričeli namenjati udobju doma, ustvarjanju domače oaze, naj bo to polna shramba in dovoljšnja količina zamrznjenih dobrot ‒ ali pa prijetno klimatiziran prostor, ki bo lahko tudi lasten dom spremenil v poletno rezidenco ob morebitnem preživljanju dopusta v domačih logih.

 

Še vedno traja obdobje ustvarjanja domače oaze miru ‒ in ta trend bo ostal z nami

Povečalo se je povpraševanje po napravah za izboljšanje kakovosti bivanja. Tako je mogoče opaziti rast iskanj vlažilnikov zraka ali razvlaževalcev le tega, hladilnikov, naprav za filtracijo zraka in celo sterilizacijskih naprav. Kljub temu da se je za nakupe klimatskih naprav odločalo le malce več kupcev kot minula leta, si je mogoče prodajo, ki je ostala skorajda nespremenjena, razlagati kot izjemno uspešno, saj pri omenjenih izdelkih ni prihajalo do ustavitve oziroma odloga nakupov, temveč so kupci v njih najverjetneje prepoznali celo dodano vrednost v času epidemije. Četudi nam je nova dejanskost narekovala preživljanje časa za domačimi zidovi, smo se zavedali možnosti, ki nam jih ponujajo take naprave. Svež zrak v notranjosti našega domovanja lahko tako deloma in za določeno obdobje zadovoljivo nadomesti svež zrak, ki bi ga bili deležni na izletu v naravo. V sili še … pohodnik raje vključi napravo in prečisti zrak, kot pa se sprijazni z nespremenljivostjo trenutnega stanja.

Sezonski trendi so bodisi spremenjeni ali pa se spreminja nakupovalna intenziteta v obliki rasti povpraševanja

Spremembe v nakupnih vzorcih so nazoren primer, kako COVID-19 neposredno vpliva na celotno trgovinsko verigo. Sezonski trendi so bodisi spremenjeni ali pa se spreminja nakupovalna intenziteta v obliki rasti povpraševanja. Zaradi vse bolj očitnih napovedih drugega epidemiološkega vala, je nujno pravočasno ponuditi izdelke, ki jih kupci iščejo, ter poskrbeti za konkretno izpostavljenost izdelkov, ki jih bodo kupci iskali. Zagotovite si mesto med spletnimi trgovci, ki bodo v drugi polovici leta rasli, predvsem preudarnih prodajnih aktivnosti.

KJE LAHKO OBJAVIM SVOJE IZDELKE?

Ker se zavedamo, da vaša poslovna uspešnost ni odvisna izključno od vas, temveč se aktivno prepleta z delom vaših konkurentov, smo za vas razvili orodje Brand Performance Insights, ki omogoča spremljanje ažurnega stanja blagovnih znamk ter iskanja izdelkov po ključnih kategorijah za prejšnji dan, teden ali mesec. Za vse, ki uporabljajo naše orodje, vsako jutro pripravimo redna poročila, ki prinašajo dodano vrednost pri bolj preudarnih odločitvah za večjo spletno prodajo.

Za še več podobnih vsebin se prijavite na naše tedenske e-novice, s katerimi vas bomo seznanjali s trendi in vam pomagali pri rasti spletne prodaje.