V zadnjem času se o tej obliki trženja govori vse pogosteje in glasneje. Internet je preplavljen z definicijami, kaj pomeni pojem marketinga z vplivneži, še več pa je mnenj, kako se ga pravilno lotiti. Podobno kot pri drugih oblikah trženja ne obstaja recept za uspešnost, ki bi veljal za vsa podjetja in blagovne znamke.

Kaj je influencer marketing?

Influencer marketing ali marketing z vplivneži je oblika trženja, pri kateri oglaševalec svoje sporočilo namesto na celotni trg potencialnih strank fokusira na vplivneže. Identificira posameznike, ki imajo vpliv na potencialne kupce, in vse marketinške aktivnosti orientira okrog njih1.

Tak način promocije je subtilen in nevtralen most med blagovnimi znamkami in ustvarjalci vsebine, t.i. vplivneži oz. influencerji2.

Kdo so influencerji oz. vplivneži in zakaj imajo vpliv?

Vplivneži so posamezniki, pogosto z močno spletno prisotnostjo, ki imajo nadpovprečen doseg na trgu ter bistveno vplivajo na nakupno vedenje potrošnikov. Lahko bi jih poimenovali povezovalci med blagovnimi znamkami/podjetji in potencialnimi kupci.

Poznamo več tipov vplivnežev3:

  • ustvarjalci vsebin in blogerji;
  • mnenjski vodje in strokovnjaki na določenem področju;
  • znane osebnosti ali mikro-vplivneži;
  • ambasadorji znamk.

Skupni imenovalec vsem vplivnežem je zaupanje, ki so ga s svojo vsebino (zapisi na blogu, video vsebinami, objavami na družbenih omrežjih) zgradili s svojimi sledilci. Zaradi tega zaupanja in zvestobe imajo vplivneži s svojim priporočilom moč usmeriti sledilce na spletno stran oglaševalca, povečati doseg na družbenih omrežjih ter tudi vplivati na dejanski nakup.

Ko nek posameznik priporoči določen izdelek ali storitev, deluje veliko bolj zanesljivo, kot če to stori podjetje v klasičnih oglaševalskih medijih.

Zakaj je tak način promocije učinkovit?

Potrošniki vse manj verjamemo neposrednim sporočilom podjetij in blagovnih znamk, ki nam na različne načine ponujajo svoje izdelke ali storitve. Vplivnežem na družbenih omrežjih in drugih kanalih uporabniki na globalni ravni verjamemo tudi do 10-krat bolj kot podjetjem, marketing od ust do ust pa vse bolj izrinja kričeče oglaševanje in prodajna sporočila.

“True influence drives action, not just awareness.” (Jay Baer)

Kako je marketing z vplivneži videti v praksi?

Predstavljam nekaj uspešnih primerov trženja izdelkov z vplivneži. Takšne objave so običajno plačljive narave, prostor v feedu družbenega medija vplivneža pa mali oglasni prostor. Za objavo s svojim produktom boste odšteli različne zneske, pri posameznikih z manjšim dosegom pa je običajno dovolj že pošiljka z izdelkom.

ASOS

Zelo priljubljena modna spletna trgovina ima svojstven način promocije z vplivneži. Imajo svoj tim 20 modnih navdušencev (ASOS Insiderji), vsakega s posebnim modnim stilom, ki ga predstavljajo na družbenih omrežjih (s poudarkom na Instagramu). Objavljajo stile z različnimi modnimi kosi, ki jih lahko neposredno z Instagrama najdete na spletu in kupite. Poglejte več »

Simon Šketa in Plastika Skaza

Podjetje Plastika Skaza se je povezalo s kulinaričnim blogerjem Simonom Šketo, s katerim tržijo svoj produkt Pick&Go.

11-delni izdelek je našel svoje mesto na blogu in v Facebook videu.

Wejusttravel in Happysocks

Blagovni znamki Happysocks in Daniel Wellington predstavljata svoje izdelke tudi z blogerjema Povsod je lepo na Instagramu. V prvem primeru so pri komunikaciji uporabili tudi kodo za popust, kar neposredno spodbuja k nakupu.

Kako izbrati vplivneže za ecommerce?

Ko izbirate vplivneže za trženje svojih produktov, naj vas ne zavede zgolj število sledilcev ali všečkov. Bolj pomemben dejavnik je vpletenost sledilcev oz. engagement ter seveda povezljivost vrednot vplivneža z vrednotami vaše blagovne znamke.

Viri:

  • 1Wikipedia.com
  • 2Reformabit.com
  • 3Neoreach.com

Vas zanima več?

Preberite tudi: