Ljubljana, 24. December – Videti je, da se je do XMAS ankete o navadah potrošnikov glede kupovanja božičnih daril, ki smo jo izvedli portalu Ceneje.si (del skupine Heureka) v oktobru letos dokopal tudi božiču sovražno nastrojen Grinch. Le nekaj dni pred božičnimi prazniki se je veselil ob (po svoje) interpretiranih rezultatih raziskave. In kako si odgovore razlaga največja sitnoba božično-novoletnih praznikov?

“Uuuuuuu, vidim, da se delež ljudi, ki sovražijo božič kot jaz, povečuje! Kar 15 % potrošnikov namreč ne kupuje daril. Sploh – ne kupuje. Na mojo žalost jih skorajda enako število išče primerne izdelke na spletu in razmišlja o božiču ter novoletnih obdarovanjih že kar preko celega leta, kar pa me jezi, zelo jezi.

In koliko ljudi bodo božični navdušenci obdarovali letos? Zagotovo jih je vsako leto manj, kdo sploh še vidi smisel v vsem tem patetičnem vzdušju, druženjih in razveseljevanju drugih … Kaaakooooo?

54 % vseh vprašanih bo razveselilo od 2 do 9 sorodnikov, prijateljev ali znancev? Ne morem verjeti, to je visoka številka. In 17 % bo z darili razveselilo od 10 do 19 oseb! Ne kaže dobro … Joj, ta božič zna biti za veliko ljudi … lep? Ne, ne, ne verjamem. Nočem verjeti.

In koliko bodo naivneži zapravili za darila? Naj pogledam še to, pri denarju se zna, na srečo, vedno zaplesti hehehe … Od 120 do 200 evrov bo namenilo božičnim darilom največ potrošnikov, kar preko 30 %! Pa kaj vam je, ljudje, to ni malo denarja! Kaj pa inflacija pa kriza pa negotova prihodnost? A sploh kaj razmišljate? Kakšen smisel vidite v vsem tem prenapihnjenem vzdušju? Res je, nekaj nasmehov, toplih objemov, prijetnih trenutkov s svojimi dragimi … pa veselje, uh, veselje jih prepriča vsako leto, čisto nepotrebno je. In kaj vidim – kar 54 % vas bo obdarovanju namenilo podobno vsoto kot lansko leto?! Za vas ni upanja, joj … Kje ste, škrtice in zagrenjenci? Aha, tukaj, 42 % vprašanih bo letos kupovalo cenejša darila! To, bravo, čim manj zapravite, komu mar darila in zakaj bi se sploh trudili razveseliti koga drugega, če še sami niste srečni. Uuuu, skoraj 20 % bo obdarilo tudi manjše število ljudi kot pretekla leta. No, zdaj smo pa že na pravi poti – navzdol! Ampak, ne, ne, ne, kar 43 % jih bo hkrati izkoristilo popuste pri nakupu daril – pa to nima smisla, torej boste dobili enaka (lahko celo lepa in uporabna darila) za nižjo ceno?! Ne, to ni v redu! Pa nekaj jih namerava uporabljati tudi platforme za primerjalno spletno nakupovanje, ej – nismo se tako zmenili, tam boste dobili ugodnejšo ponudbo za enaka darila, kje je potem smisel? Kje je moj smisel?? Božič je brezveze, še niste tega dojeli? Ne izgubljajte svojega časa in denarja. Aja, ga ne, ker nakupujete informirano? Ni mi všeč, to mi pa sploh ni všeč.

Ne morem verjeti, božična anketa Ceneje.si je pokazala, da kar 11 % odraslih še vedno verjame v Božička, saj mu dejansko pišejo pisma s svojimi željami! Pa kam gre ta svet? In 71 % vprašanih celo meni, da denar ni najprimernejše darilo, temveč si bodo dejansko vzelo čas, odšli na, recimo Ceneje.si, pregledali ponudbo, celo prihranili – in nato s skrbno izbranim darilom (letos bo, kot je videti, to ura, knjiga ali izbran parfum) razveselili svoje  bližnje?! Ne grem se več.  Božič očitno tudi letos – bo. In to celo s premišljeno izbranimi in cenovno ugodnimi darili. Morda moram naslednje leto tudi jaz odpreti spletno trgovino, s popolnoma neuporabnimi darili? Veliko jih namreč nakupuje na spletu. Ja, tam jih bom dobil naslednje leto in – uničil božič!