Konferenca Ecommerce Day 2018 je na enem mestu združila skoraj 250 spletnih trgovcev in ecommerce strokovnjakov. 18 vrhunskih domačih in mednarodnih predavateljev je predstavilo najnovejše trende in prakse na področju spletne trgovine ter razkrilo, kaj bo v prihodnje odločalo o uspehu na spletu. V nadaljevanju smo vam pripravili pregled najpomembnejših utrinkov s konference.

28. marca je v Zagrebu v organizaciji Shopper’s Mind potekala največja regijska konferenca o spletnem nakupovanju Ecommerce Day 2018. Letošnji dogodek je podrl rekorde, saj ga je obiskalo skoraj 250 udeležencev, med katerimi so bili večinoma spletni trgovci in predstavniki podjetij z ecommerce in digitalnih področij. Poleg vrhunskih vsebin skoraj 20 predavateljev so udeleženci lahko izkoristili edinstveno priložnost za mreženje s kolegi iz svoje stroke, konferenca pa se je zaključila s podelitvijo prestižnih nagrad Web trgovac godine 2018.

Nova uredba o geoblokiranju naj bi olajšala nadaljnji razvoj spletne trgovine v EU

Program je otvoril mag. Darko Dujič, direktor skupine Ceneje, ki je spregovoril o izjemni rasti spletne trgovine na Hrvaškem in razkril, da po podatkih raziskave spletnega nakupovanja Shopper’s Mind Hrvatska 2018 frekvenca nakupov na spletu še vedno narašča. Redno spletno nakupuje že 8 od 10 uporabnikov interneta, kar je 8 odstotnih točk več kot v 2017. O pogostosti nakupovanja govori tudi podatek, da je kar 66 odstotkov uporabnikov zadnji spletni nakup opravilo v zadnjem mesecu.

Sledilo je predavanje dr. Biljane Borzan, predstavnice v Evropskem parlamentu, ki se zavzema za enakost med državami članicami EU in posebno pozornost posveča boju proti diskriminaciji potrošnikov. Spregovorila je o problematiki geoblokiranja:

»Kar 26 odstotkov spletnih strani v EU zaradi lokacije potrošnika zamrzne proces nakupa. Največ kupcev (več kod 60 odstotkov) je zavrnjenih v zadnji fazi plačila. Cilji nove uredbe  o geoblokiranju so rast spletne trgovine, ukinjanje diskriminacije na skupnem evropskem trgu ter večja izbira in ugodnejše cene za potrošnike.«

Zanimivo je bilo tudi predavanje dr. sc. Igorja Mikloušića, ki je obravnaval vlogo psihologije v marketingu in občinstvu položil na srce: »Na vseh področjih je treba vedeti how much is too much, enako velja za oglase!«

Številni praktični nasveti za uspešno prodajo na spletu

David Čreslovnik (Ceneje, EW-Shopp) je na konferenci predaval o strojnem učenju in njegovi uporabi v ecommercu, Miroslav Varga iz podjetja Escape pa je nasmejal občinstvo s svojimi izkušnjami z Google AdWords ter delil številne odlične nasvete na področju digitalnega oglaševanja.

Ivica Kruhek (Marker) je razkril, kako prodajati na petih različnih trgih v dveh jezikih, s štirimi različnimi stroški dostave in v petih valutah ter pri tem poskrbeti, da se uporabniška izkušnja ne poruši. Milutin Zrnić iz Perpetuuma je udeležencem predstavil 10 pomembnih napotkov, ki se jih morajo držati pri odprtju spletne trgovine, Vice Božić (GoAds) pa je govoril o tem, kako lahko z orodjem Google Analytics povečate spletno prodajo:

»Google Analytics je lahko vaš najboljši prijatelj – ne vzame vam veliko časa, a podatki, ki jih nudi, vam lahko izjemno koristijo!«

Kresanje mnenj o tem, kaj prihajajoči GDPR prinaša spletnim trgovcem

Še posebej interesantna je bila okrogla miza na temo prihajajoče Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR), ki bo stopila v uporabo 25. maja. Stjepan Perko, ki v podjetju lolongo svetuje, kako prilagoditi poslovanje glede na GDPR, je poudaril, da obstajajo štiri ključne kategorije, ki prinašajo največje spremembe in s tem izzive za spletne trgovce:

»4 ključne spremembe so zahteva uporabnikov za nadzor nad zbiranjem njihovih osebnih podatkov, jasen postopek obveščanja uporabnikov o izgubi ali odtujitvi osebnih podatkov in uvedba kvalificiranih strokovnjakov za varstvo podatkov (Data Protection Officer in člani delovne skupine za prilagoditev poslovanja GDPR), zadnja pa je soglasje uporabnika, t.i. privolitev.«

Več o tem, kaj GDPR pomeni za spletne trgovce »

Dubravka Dolenc iz Info House Hrvatska je govorila o tem, kako GDPR dviguje posameznikovo privolitev na višji nivo in zaostruje pogoje za njeno pridobitev. »GDPR zahteva, da posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, da svojo privolitev z jasnim pritrdilnim dejanjem ali ustno izjavo.«

Jan Jilek iz Dotmetrics-a je bil izjemno kritičen do uredbe:

»To je najbolj lobirana uredba v Bruslju, ki nas lahko privede v nezavidljiv položaj v primerjavi z ameriškimi podjetji. Povečala vam bo stroške, ker morate zaposliti DPO strokovnjaka. Če zbirate osebne podatke in nimate DPO-ja, ste v prekršku. Kar 95 odstotkov hrvaških podjetij nima kvalificiranega strokovnjaka za varstvo podatkov!«

Rok Hrastnik iz Sensilaba pa je na okrogli mizi poudaril, da veliko stvari še ni jasnih: »Nihče v resnici ne ve, kako se bo GDPR izvajal v praksi. Nova ureditev se bo različno interpretirala, za veliko stvari še ni jasno, kako bodo funkcionirale.«

Podeljenih 23 nagrad za odličnost spletne prodaje

Konferenca Ecommerce Day se je zaključila s svečano podelitvijo nagrad največjega tekmovanja spletnih trgovcev v regiji, Web trgovac godine 2018. Spletni trgovec leta med večjimi trgovci (Web Champion Award) je postala trgovina zooplus.hr, med manjšimi trgovci (Web Challenger Award) pa sonusart.hr. Podeljenih je bilo še 21 drugih nagrad, celoten pregled nagrajencev najdete tukaj.


Vas zanima več?