Ecommerce Day 2017 – Utrinki v besedi in sliki

391

V torek, 28. novembra 2017, se je v hotelu Radisson Blu Plaza v Ljubljani zaključila največja regijska konferenca o spletnem nakupovanju, Ecommerce Day 2017, ki je potekala v organizaciji podjetja Ceneje in Shopper’s Mind Slovenija. 16 vrhunskih mednarodnih in domačih predavateljev je predstavilo najnovejše trende s področja spletnega nakupovanja ter priložnosti, ki jih spletna trgovina odpira v letu 2018, konferenca pa se je zaključila s slavnostno podelitvijo nagrad tekmovanja Spletni trgovec leta 2017.

Edini tovrsten dogodek v Sloveniji

»Ecommerce v Sloveniji je v velikem porastu. Indeks rasti, ki ga izračunava SURS, že tri leta zapored kaže 30-40% letno rast spletne trgovine v Sloveniji. Ob tej eksponentni rasti pričakujemo, da bodo letos slovenska podjetja s spletno prodajo ustvarila 400 milijonov € oziroma dobre 4 % celotne vrednosti ustvarjenega prihodka. S tem je spletna trgovina nedvomno najbolj dinamičen segment trgovine z ogromnim potencialom za rastpojasnjuje mag. Darko Dujič, direktor Ceneje in Shopper’s Mind.

Odgovore na vprašanje, kaj bo ključno za razvoj poslovanja na spletu v prihajajočem letu, je ponudila konferenca Ecommerce Day 2017. Med priznanimi mednarodnimi predavatelji so se predstavili Tomáš Braverman (Heureka Shopping), ki je razkril, kako uspešno osvojiti nove trge, Stevica Kuharski (Locodels), ki je govoril o tem, kako z ekspresno dostavo povečati zadovoljstvo kupcev, ter Iva Soldo (Bamboo Lab), ki je predstavila študijo primera, kako v ecommercu izkoristiti družbeno omrežje Snapchat.

Mag. Darko Dujič (Ceneje.si in Shopper’s Mind), Matjaž Robinšak (Valicon) in Miša Živić (LeanPay) so na okrogli mizi razmišljali o prihodnosti ecommerca, Rok Hrastnik (Skupina Sensilab) pa je razkril, kako v 6 mesecih lansirati 7 različnih trgov. Karmen Mlinar (Lidl Slovenija) je govorila o kampanji Stikeez, online igrišču za spodbujanje prodaje v fizičnih trgovinah, Marko Penko (Studio Moderna) pa je razkril prodajne priložnosti, ki jih omogoča analiza virov uporabnikov in prodaje. Konferenca se je dotaknila tudi zakonodaje na področju spletne trgovine – mag. Matjaž Drev (Informacijski pooblaščenec RS) je podal edinstvene praktične napotke za spletne trgovce, kako se pripraviti na prihajajoči GDPR.

Partnerji dogodka so predstavili inovativne ecommerce rešitve. Luka Gabrovšek (Mastercard) je govoril o koncu kompromisa med visoko varnostjo in dobro uporabniško izkušnjo, Jakob Bertole (DPD Slovenija) je razkril, kako z dostavo navdušiti kupce doma in v tujini, Aleksander Majhen (PS Moj paket) pa je predstavil prodajno-logistično platformo za spletne trgovce v Sloveniji in regiji.

Dogodek je bil letos podprt tudi s strani IAB Slovenija in podeljena mu je bila DIMAQ akreditacija.

Raziskava Shopper’s Mind 2017: Rast nakupov na mobilnih napravah in pri tujih trgovcih, vse več elektronskih plačil

Na konferenci Ecommerce Day 2017 so bili ekskluzivno predstavljeni sveži podatki največje raziskave o spletnem nakupovanju v Sloveniji Shopper’s Mind 2017, ki jo izvajata podjetji Ceneje in Valicon.

To je nekaj ključnih izsledkov raziskave:

  • Redno spletno nakupuje že 6 od 10 uporabnikov spleta, medtem ko le še desetina nima izkušnje s spletnim nakupovanjem. Od lani je za 6 odstotnih točk naraslo število spletnih kupcev v starosti od 35 do 44 let.
    .
  • V primerjavi z letom 2016 se je delež kupcev, ki so zadnji nakup opravili na mobilnem telefonu, povečal za 60 odstotkov. Sedaj se na mobilnih napravah zaključi že skoraj petina vseh spletnih nakupov.
    .
  • 4 od 10 spletnih kupcev še vedno nakupujejo izključno pri slovenskih spletnih trgovinah, vendar nakupi v tujini rastejo. Lani je delež spletnih kupcev, ki večino nakupov opravijo v tujini, znašal 20 odstotkov, letos pa se je ta delež povečal na dobro tretjino. S tem trendom je povezano tudi povečanje elektronskih oblik plačil na spletu.

Foto utrinki s konference Ecommerce Day 2017 (28. november):

Drugi dan je letos prvič potekala delavnica za spletne trgovce z naslovom 30+ napotkov za izboljšanje spletne trgovine. Tekmovalci izbora Spletni trgovec leta 2017 so na delavnici pridobili vpogled v poročilo z oceno njihove spletne trgovine in več kot 30 kazalnikov primerjali z najboljšimi slovenskimi spletnimi trgovci, ostali udeleženci delavnice pa so skozi predavanje pridobili vpogled v splošne napotke za izboljšanje spletne trgovine.

Delavnico so vodili ecommerce strokovnjaki s tega področja:

  • Roman Krušič (Spletna Postaja): Tehnični standardi na spletu – Spoznajte EU smernice, ki jih mora izpolnjevati vsaka uspešna spletna trgovina
  • dr. Jelena Rašula (Shopper’s Mind): Zadovoljstvo uporabnikov – Seznanite se z elementi, ki ključno vplivajo na zadovoljstvo vaših kupcev
  • mag. Darko Dujič (Ceneje.si): Primerjajte se z najboljšimi! – Spoznajte, kateri dejavniki odlikujejo najboljše spletne trgovine v Sloveniji in širše

Foto utrinki s delavnice Ecommerce Day 2017 (29. november):