Več spletnih portalov in trgovin se v zadnjem času srečuje z izgubo sledljivosti obiska in konverzij, ki jih merijo z Google Analytics.

Vzkliki “Kaj se dogaja?”, “Kam je šel naš promet?” in “Kaj je z našo Google Analytics kodo?” so vse bolj pogosti. Zakaj?

Gre za vzklike tistih, ki na svojih spletnih straneh še vedno uporabljajo (zastarel) HTTP protokol, njihov promet – obisk spletne strani in zaslužek – pa prihaja (tudi) iz HTTPS spletnih strani. Ne bomo o tem, kaj je HTTP, ker za rešitev problema to ni ključnega pomena.

Zakaj prihaja do težav?

Google Analytics in spletni brskalniki ne znajo slediti prometu, ki iz HTTPS spletne strani pride na HTTP spletno stran. Gre za dejstvo in težavo tehnične narave, s katero se nima smisla ukvarjati, saj je ne morete spremeniti. Vsi tisti, ki promet iz zunanjih virov v Google Analytics spremljate preko Acquisition > All Traffic > Referrals, boste naletili na težavo s sledenjem oz. izginjanjem podatkov. Več kot bo vaših spletnih virov s HTTPS protokolom (in dejstvo je, da jih bo vedno več, ker je to neizbežen ter nujen trend v smeri varnosti brskanja po spletu), več podatkov vam bo izpuhtelo.

Za sledenje vseh zunanjih spletnih virov vedno uporabljajte UTM parametre!

Tisto, kar lahko in morate spremeniti, če želite zagotoviti celovito sledljivost svojega prometa in oglaševalskih kampanj, je dodajanje UTM parametrov vsem spletnim povezavam, s katerih pridobivate promet na svojo spletno stran. Nato boste promet, opremljen z UTM parametri, v Google Analytics spremljali znotraj Acquisition > Campaigns.

Kako uporabljati UTM parametre? »

Prispodoba iz realnega sveta

Pojdite s prenosnikom v lokal na kavo, priklopite se na (nezavarovan) Wi-Fi ter se logirajte v profil svoje najljubše spletne strani. Nato z nasmehom predajte svoj prenosnik dekletu za sosednjo mizo in pojdite na WC. Medtem si bo ona lahko ogledala vaše zasebne podatke, si vmes še kaj shranila … Aja, ko pridete nazaj, ne pozabite vzeti prenosnika s seboj!

Čeprav se vam scenarij zdi nerealen oz. porečete »jaz pa kaj takega že ne bi naredil«, se vam to zgodi vsakič, ko obiščete neko spletno stran s HTTP protokolom, ki ne kodira podatkov uporabnika. Na drugi strani HTTPS spletne strani vzpostavljajo zaupnost in varujejo identiteto uporabnika, tako da neželene oči ne morejo videti vaših podatkov.

HTTPS protokol uporablja že 30% največjih svetovnih spletnih strani, delež vztrajno narašča.

Na portalu Shopper’s mind – sMind bo kmalu objavljen tudi članek, v katerem boste izvedeli, zakaj je HTTPS protokol pomemben, kakšne so njegove prednosti ter kako svojo spletno stran pretvoriti v “S format”. HTTPS protokol namreč omogoča varno brskanje po spletu in ščiti pred “vmesnimi opazovalci”. S tem izboljšuje varnost brskanja in ohranja zaupanje obiskovalcev / kupcev.