Naucite se uporabljati UTM parametre

Oglašujete na spletu? Kako podrobno merite uspešnost spletnih oglaševalskih akcij? Če ste v tem strokovnjaki, zagotovo veste, koliko vas v povprečju stane konverzija s posameznega oglaševalskega vira, in UTM parametre verjetno že poznate. Če ne veste, kako si lahko pomagate z UTM parametri, obvezno preberite več o takšnem načinu spremljanja spletne analitike.

UTM parameter je oznaka za del kode, ki jo pripnemo URL-ju (spletnemu naslovu, ki ga oglašujemo) in je namenjena sledenju našim spletnim oglaševalskim akcijam.

Takšni parametri ne vplivajo na vsebino naše spletne strani, ampak v Google Analytics zgolj pošiljajo informacije o tem, da uporabnik prihaja z določenega vira. Google Analytics lahko te podatke prikaže skupaj z informacijami o obnašanju tega uporabnika na našem spletnem mestu, kar je osnova za analizo naših oglaševalskih akcij.

Kako jih uporabljati?

Od nas je odvisno, koliko UTM parametrov posredujemo ob linku. Lahko jih določimo ročno, lahko uporabimo svoja interna UTM orodja ali pa na primer Googlov URL builder.

Ta narekuje, da uporabljamo vsaj 3 UTM parametre: Source, Medium in Name (Campaign).

Campaign Source (utm_source)

Obvezen parameter. Uporabljamo ga za oznako vira, npr. google, facebook, ceneje.si.
Primer zapisa: utm_source=ceneje.si

Campaign Medium (utm_medium)

Obvezen parameter. Uporabljamo ga za oznako vrste oglaševanja, npr. cpc, cpm.
Primer zapisa: utm_medium=cpc

Campaign Name (utm_campaign)

Obvezen parameter. Uporabljamo ga za oznako oglaševalske kampanje, npr. spomladanska_razprodaja, akcija_valentinovo.
Primer zapisa: utm_campaign=spring_sale

Campaign Term (utm_term)

Ni obvezen. Uporablja se za označevanje ključnih besed v oglasu pri plačanem oglaševanju na iskalnem omrežju.
Primer zapisa: utm_term=running+shoes

Campaign Content (utm_content)

Ni obvezen. Uporaben je pri A/B testih kreativ in oglasov, saj lahko v ta parameter zapišemo, za katero različico gre, npr. samo_logotip, samo_besedilo.
Primer zapisa: utm_content=samo_logotip or utm_content=textlink

Vir: Google URL builder, 2016

V PRAKSI OPAŽAM, DA SE POGOSTO UPORABLJAJO NASLEDNJI ŠTIRJE PARAMETRI: UTM_SOURCE, UTM_MEDIUM, UTM_CAMPAIGN IN UTM_CONTENT.

Odločitev o uporabi ali opuščanju neobveznih parametrov je popolnoma vaša. Prav tako je povsem vaša odločitev, na kakšen način boste uporabljali določen UTM parameter. Ni namreč potrebno, da je utm_content točno to, kar predpisuje Google v svojih navodilih – lahko je tudi nekaj drugega, kar določite s svojimi internimi pravili.

Vse vrste parametrov, torej tudi UTM parameter, od URL naslova ločujemo z vprašajem, parametre pa med seboj s simbolom &. Zapis linka s parametri je torej takšen:

URL?parameter_1&parameter_2&parameter_3& …

Primer:
Na Facebooku bomo z dvema različnima oglasoma oglaševali spletno stran, na kateri so informacije o projektu Spletni trgovec leta. Pripravili bomo dve UTM kodi in k vsakemu oglasu pripeli drugačen URL s parametri.

Če je URL, ki ga oglašujemo …

  • https://www.smind.si/spletni-trgovec-leta/

… lahko osnovni UTM parameter opredelimo takole:

  • utm_source=facebook
  • utm_medium=post
  • utm_campaign=spletni_trgovec_leta
  • utm_content=fotografija (1)
  • utm_content=infografika (2)

Nato sestavimo URL in UTM na predpisan način ter dobimo dve različici, ki ju nato dodamo k ustreznem oglasu:

  • URL za 1. oglas: https://www.smind.si/spletni-trgovec-leta/?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=spletni_trgovec_leta&utm_content=fotografija
  • URL za 2. oglas: https://www.smind.si/spletni-trgovec-leta/?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=spletni_trgovec_leta&utm_content=infografika

Kdaj uporabljati UTM parametre?

Opažam, da tudi tisti, ki obvladajo UTM-je, včasih ne razumejo, kdaj jih morajo dejansko uporabiti.

UTM parametre uporabljamo takrat, ko iz zunanjih virov promoviramo našo spletno stran.

Seveda je pogoj za to, da imamo na naši spletni strani postavljeno kodo za sledenje Google Analytics.

Sledilne kode torej ne uporabljamo, če:

  • ustvarimo link v članku na naši spletni strani do Facebook strani podjetja
  • oglašujemo naš LinkedIn profil z AdWords oglasi
  • na kateri koli naši spletni strani oglašujemo drugo spletno stran (na primer navajamo neko referenco ali vir), razen če lastnik te spletne strani v dogovoru z nami želi, da k povezavi dodamo UTM parametre

Vas zanima več? Preberite tudi: