V kratkem bo v skladu z vsakoletnim trendom nakupnega vedenja potrošnikov povpraševanje po šolskih potrebščinah začelo rasti. Zato smo na največji platformi za spletno nakupovanje v regiji za vas pripravili napoved nakupnega vedenja potrošnikov v prihajajočih mesecih.
Naši podatki kažejo, da se slovenski potrošniki, tako kot pri nakupovanju v drugih kategorijah, preudarno odločajo tudi pri nakupih šolskih potrebščin. Opaziti je namreč mogoče kar trimesečno obdobje povečanega povpraševanja in iskanja izdelkov. Kupci začnejo z zbiranjem informacij že pred zaključkom šolskega leta in opravljajo končne nakupe vse tja do septembra.
Gibanje povpraševanja po šolskih potrebščinah
Zanimanje za nakup šolskih potrebščin se začne strmo vzpenjati v mesecu maju in vrh doseže ob koncu šolskih počitnic, v mesecu avgustu. Trgovci pogosto omogočajo potrošnikom nakup po akcijskih cenah že ob koncu šolskega leta ‒ v mesecu juniju. Drug val ugodnih ponudb pa lahko kupci pričakujejo tik pred začetkom novega šolskega leta.
Med TOP 20 izdelki preteklega leta so kupci iskali predvsem nahrbtnike
V avgustu napovedujemo največje 374-odstotno povečanje iskanj v kategoriji šolske potrebščine. Zaradi trenutne situacije preprečevanja širjenja virusa COVID-19 in s tem zaustavitve mnogih procesov v družbi, pričakujemo ob podaljšanju ukrepov in odlogih nekaterih nakupov tudi dodatno povečanje povpraševanja v mesecu maju oziroma v trenutku sproščanja ukrepov in postopne normalizacije situacije. Podoben trend pričakujemo tudi v ostalih kategorijah s komplementarnimi izdelki, kot so: računalniki, pametni telefoni, pisarniške mize in stoli.
TOP 5 blagovnih znamk šolskih potrebščin v letu 2019
Po podatkih so se potrošniki v preteklem letu v največji meri odločali za nakup šolskih potrebščin blagovne znamke Target. Po priljubljenosti pa so ji sledile blagovne znamke: Dakine, Street, Casio in Jolly.
Najbolj iskan izdelek v letu 2019 nahrbtnik UNDER ARMOR hustle ldwr backpack
Povprečen znesek, ki so ga slovenski potrošniki v preteklem letu plačali ob nakupu šolskih potrebščin, je v povprečju dosegel skoraj 33 €.
V letu 2019 je bil najbolj iskan izdelek v kategoriji izdelkov za šolsko delo nahrbtnik UNDER ARMOR hustle ldwr backpack s povprečno ceno 27,5 €. Med TOP 20 izdelki preteklega leta so kupci iskali predvsem nahrbtnike. Teh je bilo kar 7 med 20 najbolj priljubljenimi izdelki. Sledila so različna pisala, barvice in tehnični kalkulatorji. Med nujne potrebščine pa so se uvrstile tudi peresnice in polnila za pisala.
Demografija kupcev šolskih nahrbtnikov in kalkulatorjev
Po podatkih Google Analytics lahko opazimo, da je na straneh Ceneje.si v letu 2019 šolske nahrbtnike iskalo dobrih 73 % žensk in skoraj 27 % moških. Skoraj 45 % odstotkov kupcev je spadalo v starostno skupino 35-44 let, najmanj pa je bilo tistih pod 24 let in starejših od 65 let.
Povprečen znesek, ki so ga slovenski potrošniki v preteklem letu plačali ob nakupu šolskih potrebščin, je v povprečju dosegel skoraj 33 €.
Pri nakupovanju kalkulatorjev je bilo moč opaziti enakovredno zastopanost moških in ženskih kupcev, ponovno pa so se za nakup zanimali predvsem potrošniki stari od 35 do 44 let, ki so predstavljali skoraj 45 % vseh kupcev. Najmanj zastopani sta bili starostni skupini od 18 do 24 let in tisti, starejši od 65 let.
Nakup šolskih potrebščin ostaja nuja
V mesecu maju bodo potrošniki začeli pospešeno iskati izdelke, ki jih bodo potrebovali otroci v prihajajočem šolskem letu. Ne glede na dejanski zaključek šolskega leta, ki bo v tem letu morda ob morebitnem podaljšanju šolanja na domu res nekoliko prilagojen, nakup šolskih potrebščin ostaja nuja. Smiselno je pravočasno poskrbeti za izpostavljenost izdelkov, ki jih bodo kupci začeli v prihodnjih dnevih iskati. O možnostih oglaševanja in pravočasne ponudbe šolskih potrebščin na platformi lahko izveste več …