Imeti Instagram račun za podjetje pomeni imeti kanal, preko katerega vaša blagovna znamka stopa v stik s končnimi kupci. Preko Instagrama dnevno komunicirate z njimi – jih izobražujete s posti, zabavate s storyji in z nagradnimi igrami povečujete engagement. Tako z vsemi močmi vplivate na prepoznavnost blagovne znamke in na to, kako jo dojemajo vaši sledilci.

Tako na Instagramu kot na drugih platformah so vaši upravljalci družbenih omrežij pozorni na število sledilcev, na všečke, komentarje, oglede, itd. Kaj pa se zgodi, ko vas nekdo “odfolova”? Nekateri izgubo sledilca vzamejo osebno in so jezni. Drugi so razočarani, saj se trudijo in so prepričani, da delajo dobro vsebino. Spet tretji pa so nad odhodom sledilca presenečeni, saj so si z njim izmenjali kar nekaj všečkov in komentarjev ter tako imeli občutek, da jim bo večno zvest.

“Unfollow” prepogosto dojemamo kot nekakšno družbeno kazen, ki v nas sproži dvome v lastno delo in prepričanje, da ne ustrezamo pričakovanjem naših sledilcev. Začnemo razmišljati o vzrokih, za katere pa ni nujno, da so negativni.

ČE VAS NEKDO “ODFOLOVA”, TO NI NUJNO SLABO

Največji čar družbenih omrežij je ravno ta, da smo lahko prav vse, kar hočemo. Lahko spremljamo kogarkoli, objavljamo karkoli in konec koncev tudi prenehamo slediti, komurkoli želimo. “Unfollow” je namreč vsakodnevna stalnica v svetu Instagrama. To počnemo vsi, kajne?

Razlogov za to, da vam je sledilec prenehal sledit, je lahko več. Gre za povsem jasne in legitimne razloge – od tega, da mu vaša vsebina ni več blizu, do tega, da spremlja preveč profilov in izloča tiste, ki so trenutno zanj manj relevantni. 

Na “unfollow” pričnite gledati z druge perspektive. Ne iščite krivca pri sebi (seveda lahko ocenite možnosti za optimizacijo vaše komunikacije), ampak izoblikujete krog pravih sledilcev, ki za vas ne bodo le tujci, ampak ljudje, ki vam bodo pomagali graditi blagovno znamko.

Sledilec, se vidimo ob drugi priložnosti!

Preberite si nekaj razlogov za odhod vašega sledilca in preverite, zakaj to niso razlogi za paniko ali preplah.

1. Ne morete biti vsem všeč

Povsem razumljivo je, da ne morete zadovoljiti vsakega sledilca. Ne trudite se preveč, da bi ustrezali vsakomur, saj vas to lahko pripelje v povsem drugo skrajnost. 

Vsakdo izmed nas družbene medije uporablja iz različnih razlogov. Morda tisto, kar objavljate vi, ne sovpada s tistim, kar išče nekdo drug. Tukaj ne gre za oceno ali delate dobro ali slabo, to je subjektivna ocena. Lahko gre za sledilčevo spontano reduciranje vsebin oz. sledenje tistim profilom, ki ga v tem obdobju zanimajo. 

Fokusirajte se na tiste sledilce, ki jih imate. Gradite si torej okolje sledilcev, ki jim je všeč tisto, kar počnete. Kaj ni lepo, da z vami ostanejo tisti, ki jim vaše objave tako ali drugače pomagajo ali pa radi prebirajo vaše nasvete? 

2. Odzivi na spremembe so različni

Del pojavnosti blagovne znamke na družbenih omrežjih je tudi sledenje začrtani poti oz. niši. Se vam je že zgodilo, da ste redno objavljali določene teme, nato pa naredili spremembo pri vsebini in dobili “unfollow”? Nič hudega, tistemu, ki vam je prenehal slediti, se lahko le zahvalite. Na ta način so se izločili tisti sledilci, ki jih ne zanima vaša pot razvoja, vsebina, izgled feed-a ali pa način komunikacije.

Vsakdo gre v življenju skozi različne faze. Enako je tudi z vašo blagovno znamko. Vsaka sprememba, pa naj bo to vsebine ali estetike, ni všeč vsakomur. Čeprav s spremembami lahko izgubite nekaj sledilcev, boste vedno dobili nove, ki se bodo našli v vašem profilu in tako ne bodo le preleteli tistega, kar boste objavili. Vi se le držite objavljanja kakovostne vsebine znotraj niše.

3. Bolje 500 aktivnih sledilcev kot 1000 takšnih, ki vas ignorirajo

Ima smisel, kajne? Bolje je, da se fokusirate in povezujete z manjšo skupino sledilcev, kot da imate veliko sledilcev, s katerimi nimate engagementa in nikoli ne berejo vaših objav. Z odhajanjem in prihajanjem novih sledilcev se lahko fokusirate na grajenje skupnosti aktivnih sledilcev, ki jim je vaša pojavnost na Instagramu všeč.

“Izoblikujete krog pravih sledilcev, ki za vas ne bodo le tujci, ampak ljudje, ki vam bodo pomagali graditi blagovno znamko.”

Imejte v mislih, da kar 800 milijonov ljudi uporablja Instagram. To je 800 milijonov različnih mnenj in okusov. Če imate 500 aktivnih sledilcev, je to že uspeh. Možnosti za napredek pa je ogromno. 

MORDA VSEENO DELATE NAPAKE?

Preverite vašo komunikacijo na Instagramu in presodite, če morda kljub vsemu najdete razloge za “unfollow”.

  • objave so prepogoste (preverite, če morda objavljate prevečkrat na dan in tako zasipavate sledilčev feed);
  • ne objavljate redno (če niste aktivni oz. ne objavljate novih vsebin, potem vas tudi v potrošnikovih mislih ni); 
  • preveč oglašujete (če ste z oglasi preveč vsiljivi, na dolgi rok vznemirjate sledilce);
  • objavljate slabe fotografije (slaba kakovost fotografij odvrača sledilce);
  • ste slabo odzivni (če se slabo in prepočasi odzivate na komentarje in vprašanja, izgubljate povezavo s sledilci).

Morebitne šibkosti vaše komunikacije na Instagramu lahko hitro odpravite. Ključno je, da za profilom ostanete dejanska oseba, s katero se sledilci lahko povežejo. Bodite dosegljivi, pristni in iskreni – to šteje!