
Razmere v preteklih letih so nas vse spodbudile k pogostejšemu spletnemu nakupovanju. Tudi največji skeptiki so se v luči aktualnih razmer pustili prepričati in povečali pogostost nakupov v online trgovinah. Velika večina potrošnikov bo tako ob nakupovanju v tradicionalnih trgovinah tudi v prihodnje ostala na spletu, saj jih je enostavnost takega nakupovanja, preprosto, prepričala. Kdo si ne želi nakupovanja brez čakalnih vrst, gneče v trgovini, večjo preglednost izdelkov, različnih možnosti plačila … Ob vseh pozitivnih vidikih, ki nam jih nudi online nakupovanje pa določen delež kupcev še vedno ne prepriča odsotnost možnosti fizičnega dotika izbranega izdelka ali pa se bojijo, da bi prejeli izdelek, ki jim ne ustreza. Kaj lahko storimo v tem primeru?
Spletni kupci, ki imamo izkušnje z nakupovanjem v tujih spletnih trgovinah vemo, da je možnost vračil neustreznih izdelkov (bodisi takšnih, ki nam niso všeč, niso izpolnili naših pričakovanj ali pa nam recimo ne ustreza velikost …) že splošno sprejeta – in celo pričakovana – praksa. V spletnih trgovinah, ki sledijo trendom in potrebam spletnih kupcev, so namreč omogočena vračila, ki krepko presegajo zakonski rok, vse z namenom približati se potrošniku in posledično ugodno vplivati na svojo spletno prodajo.
Pa nam možnost vračila neustreznega izdelka res toliko pomeni?
Mednarodne raziskave, ki so bile v preteklem letu opravljene na temo vračil, razkrivajo pomembna dejstva. Kar 67 % kupcev namreč natančno prebere in si ogleda postopek vračil pri posameznemu spletnemu trgovcu, preden se sploh odloči za dejanski nakup. Raziskava Shopper’s Mind, ki jo v sodelovanju s partnerji pripravlja Ceneje.si je pokazala, spletni kupci kot enega glavnih motivatorjev nakupa vidijo tudi možnost vračila izdelka. Kar 20 % je bilo namreč takih, ki so to dejstvo navedli kot najpomembnejše pri odločitvi za sam nakup. Če torej ne želite zanemariti in izgubiti kar petine spletnih kupcev – poskrbite za rešitev, ki jo želijo.
Kakšen spletni kupec ste vi?
Na grobo bi lahko razdelili spletne kupce na dve personi, vsako s svojo izkušnjo – pozitivno ali negativno – s spletnim nakupovanjem in morebitnimi vračili kupljenih izdelkov.
PERSONA 1

Janez Novak se je pred prihajajočim poletjem odločil za spletni nakup kratkih hlač, v katerih namerava preživljati svoj prosti čas ob toplih popoldnevih, ko se vrne iz službe. Odločil se je za par hlač z njegovo običajno konfekcijsko številko, a je ob prejemu paketa naletel na nevšečnost. Tistih nekaj zimskih mesecev v toplih, ohlapnejših oblačilih ga je presenetilo, številka hlač, ki jih je naročil – je bila namreč premajhna. Ni imelo smisla pripisovati manjše velikosti specifikam konkretne blagovne znamke … stopil je v akcijo in se obrnil na spletnega trgovca, da bi čim prej vrnil neustrezen izdelek in si zagotovil takega, ki se mu bo bolje prilegal. A ob prvem klicu je naletel na neprijetno dejstvo – spletna trgovina, v kateri je kratke hlače kupil – ni omogočala vračila blaga.
Zakon o varstvu potrošnikov namreč daje potrošniku pravico do zamenjave le, če ima kupljeni izdelek napako. V tem primeru lahko potrošnik izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka ali vračilo kupnine. Izdelek, ki nima napake, pa lahko potrošniki zamenjajo ali vrnejo le ob dogovoru s prodajalcem, saj zakon prodajalcu ne nalaga, da bi moral potrošnikovi zahtevi ugoditi. Tako je od prodajalčeve poslovne prakse odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis ali vrnil kupnino.
Janezu Novaku ostane torej le dvoje: da se odloči za ponoven nakup kratkih hlač, ki mu bodo dejansko prav ali pa se posveti aktivni izgubi tistih nekaj kilogramov, ki mu onemogočajo, da bi skočil v želeno konfekcijsko številko. Precej truda, ki bi se mu bilo mogoče izogniti s premišljeno izbiro spletne trgovine …
💡Zdaj pred spletnim nakupom vedno preveri, če izbrana spletna trgovina omogoča vračilo kupljenih izdelkov in pod kakšnimi pogoji.
PERSONA 2

Popolno nasprotje slabše informiranega Janeza je Simona Kovač. 31-letnica, ki redno sledi modnim trendom. Nakupuje tako v spletnih trgovinah v Sloveniji kot v mednarodnih spletnih trgovinah. Ve, kaj hoče. Zelo dobro je informirana o ponudbi oblačil in modnih dodatkov na spletu, prav tako pa poskrbi tudi za svoje varno nakupovanje, saj je previdna in ne mara neprijetnih presenečenj. K njeni pripravi pred dejanskim spletnim nakupom spada tudi informiranje o pogojih pri morebitnih vračilih neustreznih kosov oblačil. Natanko ve, katera trgovina ji ponuja najboljše pogoje in katera ne – zato se vedno odloča na podlagi svojih preteklih nakupnih izkušenj.
💡 Pred nakupom vedno izbere spletno trgovino, ki ji omogoča vračilo izdelka z najmanj nevšečnostmi …
Za zanesljiv in varen nakup je torej nujno poiskati spletno trgovino, ponudnika, ki omogoča čim ugodnejše pogoje vračil izdelkov. A kako ga poiskati?
GLS Slovenia je v preteklem letu nastopil z rešitvijo Enostavnih vračil in tako tudi slovenskim trgovcem omogočil, da se približajo standardom velikih spletnih trgovin in pridobijo lastno konkurenčno prednost, slovenskim kupcem pa storitev, ki jo pričakujejo.
Veste, kako enostavno je vrniti izdelek?

Na linku, ki ga spletnemu kupcu posreduje trgovec, ta izbere spletno trgovino, ki bi ji želel vrniti neustrezen izdelek. Spletna trgovina se za omenjeno storitev predhodno, seveda, dogovori z GLS Slovenia. Po vnosu osnovnih podatkov spletni kupec prejme prevoznico na e-naslov, ki ga je vnesel. Prevoznico pritrdi na svoj paket in ga odda v najbližji GLS Paketomat. Po vsej Sloveniji lahko trenutno najdemo že več kot 250 paketomatov na frekventnih in dostopnih lokacijah. Storitev je za spletnega kupca popolnoma brezplačna in opravljena v nekaj kratkih in popolnoma enostavnih korakih.
V kratkem posnetku si poglejte, kako enastavno je odslej vračilo izdelka z GLS rešitvijo Enostavnih vračil za vašega spletnega kupca:
Glede na veliko povečanje spletnih nakupov se kupci soočajo torej z aktualnim z vprašanjem: kaj narediti, v kolikor mi določen izdelek artikel ne ustreza. Možnost vračila izdelka, ki spletnemu kupcu iz različnih razlogov ne odgovarja, mora postati standard tudi pri spletnih trgovcih. Poskrbite, da bo nakupovanje vaših spletnih kupcev brezskrbno, zato preverite, kako jim lahko omogočite enostavno vračilo izdelkov in kdo tovrstno storitev omogoča.